Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Filip Horáček 03.04.2017, 08:02



Název: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Filip Horáček 03.04.2017, 08:02
URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
    Jaké přístroje instalujete pro domovní komunikaci? Pokud dáváte svým klientům na výběr, neměli byste zapomenout na designovou alternativu z Itálie. Tato značka patří mezi stálice na trhu a určitě si zaslouží pozornost. A nejde pouze o přístroje ke komunikaci. V nabídce se objevují i vypínače a zásuvky, závory, signalizace a také kamery. Na straně 28 nalezneme "Přehled systémů",  který prozrazuje více technických proměnných včetně  struktury zapojení jednotlivých částí. Nad každou řadou je i pár praktických poznámek označené jako "Výhody a použití" ... více v krátké recenzi!
    Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/clanky/urmet-katalog-domovnich-telefonu-a-videotelefonu-2016-2017)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
   


Název: Re: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Ivan Taraba 06.04.2017, 23:59
Klienti by rádi měnili popisky ve zvonkovém tablu na dálku bez nutnosti jej rozebírat či přelepovat ošklivými samolepkami. Zvonkové tablo s dotykovým displejem typu e-paper bohužel nenabízí ani Urmet. Klasická zvonková tlačítka s tesláckým mluvítkem tedy ještě musí vydržet. Třeba se něco objeví v příštím katalogu.


Název: Re: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 07.04.2017, 08:23
Ten e-paper je dobrý nápad! Je ovšem jenom otázka času, kdy se do systému vloupe nezbeda a místo "Novák" se vám na zvonku objeví třeba ...  ;D


Název: Re: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Ivan Taraba 08.04.2017, 00:59
Ten e-paper je dobrý nápad!
Snad ano, ovšem kdyby byl, jistě by na to už nědo přišel a vyráběl to. A dnes tyto displeje nejsou tak drahé, aby byl výsledný produkt finančně nedostupný.

Je ovšem jenom otázka času, kdy se do systému vloupe nezbeda a místo "Novák" se vám na zvonku objeví třeba ...  ;D
To je jistě pravda, záleží na zabezpečení a přístupových právech. Na druhou stranu, dotyčný nezbeda může toho "Nováka" klidně přelepit už dnes.

Nevýhodou dotykového ovládání je chybějící mechanická odezva, spoustu lidí by to zmátlo a nevěděli by, kde mají zvonit. Výhodou je absence mechanického prvku a tím i vyšší odolnost a větší životnost. Dotykové displeje jsou už také běžné, takže ani to by nemusel být pro uživatele problém.

Doufám tedy, že někdo tento nápad "smart domovních telefonů" jednou s velkou senzací představí :-)


Název: Re: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Jan Franěk 08.04.2017, 08:52
Dělám servis pár podobných systémů a v tom množství bytů a kanceláří nejde zase o takový množství změn, aby se to vyplatilo více řešit. U kanceláří jsem i v době krize, kdy se to poměrně dost střídalo,  měnil tak 1-5 popisky měsíčně. To samé v podstatě u bytů. Tam dnes měním cca 1-2 štíky za měsíc. Ale to se bavíme o stovce kanceláří a cca tisícovce bytů. osobně mi to nepřijde mnoho.

Navíc se potkávám i s tím, že tam kde je "chytrejší" tablo, kde musíte najít konkrétní jméno, tedy listovat v jakémsi menu, to mnoho lidí odradí a prostě to vzdají. pokud znají telefon, tak prostě volají. Co na tom že si myslím že to není vůbec složité. V praxi to vidím jako těžko uchopitelné pro určitou skupinu lidí. Naopak přehledný štítek a  mechanické tlačítko nedělá problém jak 4letému děcku, tak starým rodičům, kteří přijedou na návštěvu. Dnes je zcela běžné že každý dům má své udržbáře, pro které by výměna štítku neměla být problémem.
Navíc je jedno zda to měním pravidelně, nebo na zavolání, v mnoha případech přijedu a nejdříve musím odstranit samolepku, štítek umýt a odmastit a poté vyměnit štítek. Nebýt těch tupců, stojí je výměna polovic a tablo furt vypadá dobře.
Možná bych uvítal obrazovku se seznamem a vedle toho mechanická tlačítka, nebo číselnou klávesnici. Jen bych se stejně obával toho, že i z té obrazovky budu muset čistit přelepky. Lidé jsou nepoučitelní.

Navíc se s tále častěji setkávám s názorem, že co nejvíce děr so systému (jakéhokoliv) máme, tím lépe. Sleduji tento trend i kamerových systémů kdy už několik SVJ odmítlo internetová připojení, právě z důvodu možného napadení a raději si to sledují a kontrolují v kanceláři přímo. Bez ohledu na to, jak dobře se to dá zabezpečit. Stačí jedna reportáž v TV, kdy se mluví o tom na kolik kamerových systémů se dá bez problémů přihlásit (tovární přístupy, které nikdo po instalaci nezměnil) a nikoho nezajímá to, že jde především o samoinstalace, kdy dotyčný nemá dostatek zkušeností a znalostí, nebo meloucháře co to také bez znalostí, instaluje po práci.






Název: Re: URMET: Katalog domovních telefonů a videotelefonů 2016-2017
Přispěvatel: Ivan Taraba 10.04.2017, 00:03
Dělám servis pár podobných systémů a v tom množství bytů a kanceláří nejde zase o takový množství změn, aby se to vyplatilo více řešit. U kanceláří jsem i v době krize, kdy se to poměrně dost střídalo,  měnil tak 1-5 popisky měsíčně. To samé v podstatě u bytů. Tam dnes měním cca 1-2 štíky za měsíc. Ale to se bavíme o stovce kanceláří a cca tisícovce bytů. osobně mi to nepřijde mnoho.
Jsem rád, za názor z praxe. Taková výměna štítku znamená editaci, vytištění, vystřižení, návštěvu místa, odemčení tabla, vyjmutí montážních prvků aby šel vyměnit štítek, opětovná montáž, zamčení a hurá zpět. Může to být příjemné odreagování. Na druhou stranu ten čas se dá využít i jinak. A pokud se nevyhoví okamžitě, objeví se samolepka. Některá tabla jsou uvnitř řešena tak nešťastně, že při jejich otevření hrozí ulomení některého drátku, na což se při nepozornosti přijde až když se někdo nedozvoní.

Souhlasím s Vámi, že hledání jména v nějakém menu je nešťastné. Může být jako možnost, ale až pokud se uživatel nespokojí se seznamem všech jmen s možností přímého vyzvánění. Domácí telefony se seznamem a číselnou klávesnicí existují, je to úspora místa, ale některé lidi to plete, mají problém číslo správně vytočit a jsou na tablo sprostí. Musí to tedy být co nejjednodušší.

Ta mechanická odezva je určitě důležitá. Obrazovka s tlačítky vedle je řešením, avšak když už obrazovku, tak proč ne dotykovou? Tlačítka musí často odolávat dešti, pokusu o vložení zápalky, ovládání různými ostrými předměty jako jsou klíče a podobné radosti. Nahrazení dotykovou obrazovkou by tyto problémy omezilo, hladká plocha se dobře čistí a může být designově příjemnější. Samozřejmě, když se někdo rozhodne na tablo zaútočit, tak zaútočí, byť by bylo sebelepší.

S tou minimalizací děr do systému také souhlasím, to už by záleželo na finálním provedení. Tak jako u klasického tabla jsou klíčky, u tohoto tabla by kromě klíčků bylo i heslo (hesla). Jestliže existuje přístupový systém, tam se bezpečnost administrace také musí řešit. Ideální je automatická synchronizace tabla přímo s programem pro správu (FM).