Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Tým portálu Elektrika 07.10.2016, 09:02



Název: NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
Přispěvatel: Tým portálu Elektrika 07.10.2016, 09:02
NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
    NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME". Jde o plně integrovaný systém pro ukládání energie, který umožňuje spotřebitelům řídit, jak a kdy budou energii ve vlastních domovech využívat. Domácí systém skladování energie také poskytuje zálohování, které zajistí nepřetržitou dodávku elektrické ...
    Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/bleskovky/nissan-a-eaton-uloziste-energie-201exstorage-home201c)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
   


Název: Re: NISSAN a EATON: Úložiště energie \
Přispěvatel: Martin Kurka 07.10.2016, 11:31
Já jsem si říkal, že solární elektrárna s akumulátory bude ekonomicky zajímavá až:

1) se objeví větší množství ojetých Lixx akumulátorů z elektromobilů
2) až hlavně distributoři sníží prudce ceny výkupní energie v solární a větrné špičce a naopak zdvihnou cenu výkupu v nedostatku energie v síti, kdy by museli nahazovat zálohy, spouštět  a stavět přečerpávací elektrárny.

Tak konečně je zde dobrý nápad kam s ojetými bateriemi z elektromobilů:

"Toto nové zařízení využívá dvanáct akumulátorovýc h modulů z elektromobilů Nissan, které jsou po ukončení životnosti ve vozidlech sekundárně využity v tomto zařízení. "

A jako vždy, technika tu už je připravena a legislativa na změnu ceny výkupu bude až za 10 let, protože EU a protože pro distributora ve funkci donátora státního rozpočtu je problém řešitelný jednodušeji navýšením ceny za jistič.

Každopádně takové technické profi dotažení řešení si zaslouží uznání.
V podstatě je tento počin položení základního stavebního kamene u výstavby obří přečerpávací elektrárny EU a celého světa.


Jen mne pobaví, jak dokážou manažeři velkých firem marketingově zabalit prodej  dožilého šrotu a v podstatě elektroodpadu.
A docela by mne zajímalo, kdo shrábne PHE za likvidaci baterií elektromobilů, jestli Nissan, nebo Moeller+Nissan (a zákazník tohoto návrhu zaplatí znova PHE a pak bude řešit kam s opravdu dožilým aku a zaplatí draze likvidaci),  nebo jestli opravdu PHE Nissan a Moeller poctivě nevyužijí :D . On tedy nastane docela hlad po lithiu, takže recyklace Lixx akumulátorů bude super kšeft a vše může být i jinak - lithium třeba bude strategické, jako dnes ropa.




Název: Re: NISSAN a EATON: Úložiště energie \
Přispěvatel: Martin Škopek 07.10.2016, 17:25
Nerozumím myšlence:

...distributor a ve funkci donátora státního rozpočtu...