Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Zdeněk Friedrich 24.05.2016, 11:43



Název: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Zdeněk Friedrich 24.05.2016, 11:43
Zákazníka, který má o některý systém zájem, ale neví a je zaplaven spoustou reklamy, ne vždy seriózní, je třeba argumenty "usměrnit" pro použití  systému, který není jenom hračkou a může se dle potřeb v budoucnu aktualizovat a přizpůsobovat potřebám uživatele. Asi nikdo by nechtěl instalovat něco jako http://www.novinky.cz/internet-a-pc/hardware/404248-ze-zarizeni-za-tisice-se-stalo-zbytecne-tezitko-nest-pohrbil-centrum-chytre-domacnosti.html, aby to za pár let bylo k nepotřebě.  


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv.chytrou domácnost?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 24.05.2016, 12:51


Kdy se do systémové instalace pustit a kdy ne?
V dnešní době "nabité elektronikou" se s možnostmi, představami a požadavky na funkci elektroinstala ce dostáváme zcela jinam, než jsme si mohli ještě před několika roky představit a dovolit. Naše obydlí jsou často zaplavena technologiemi, jen bezdrátových ovladačů bývá často bezpočet. Problém nastává v okamžiku, kdy vyžadujeme sjednocení nebo dokonce vazby mezi jednotlivými systémy.
Miroslav Minařík, ze dne: 23.02.2016
http://elektrika.cz/data/clanky/si-1-mini-kdy-se-do-systemove-instalace-pustit-a-kdy-ne/view



Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 24.05.2016, 13:01

Zdenku, odpovědnost je na každém co si pořizuje. Kdo nechce vidět, nevidí. Na trhu je mnoho výrobců "chytrého všeho". A bude toho přibývat. Je to obecně platná poučka. Dobrá věc má svou cenu. Koupíš výhodně, koupíš levně, OK, ale má to skrytý "háček".

Lidé musí pátrat sami. Pokud nepátrají, mají to, co si zaslouží. Bohužel.


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Jan Alin 24.05.2016, 20:23
To je obecné riziko všech systémů, které jsou závislé na severech, nebo třeba jen výhradním servisu, třetí strany. Může to být i velká firma, pokud ukončí podporu, je konec. Normální zákazník nemá sebemenší šanci poznat, zda vybral dobře nebo špatně.


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Radek Červený 24.05.2016, 22:10
To je těžké, usmívám se nad tím, že si někdo koupí kouzelnou krabičku za sedm tisíc a věří tomu, že z toho udělá "inteligentní domácnost".
V podstatě, kulantně napsáno, je to daň za to, že tomu uvěřil. Navíc o tom "inteligentní" by se dalo ještě dlouze diskutovat.
Pokud zákazník slyší jen na cenu a laciná pozlátka, nakupuje tyto parodie. Pokud slyší na historii výrobce, garance záruky, garanci servisovatelno sti po ukončení výroby, pokud hledá systém, který se přizpůsobí jeho potřebě a ne naopak, pak nakupuje u nás  (dance)


Název: IQ Budovy: Využijte showhome, ukázková inteligentní elektroinstalace prakticky
Přispěvatel: Tým portálu Elektrika 02.07.2018, 09:02
IQ Budovy: Využijte showhome, ukázková inteligentní elektroinstala ce prakticky
    Víte, jak prakticky funguje chytrá elektroinstala ce? Projděte si sami showhome připravený pro zájemce v Brně, Králově Poli. Uvidíte jak jednoduše se dá bydlet, co všechno taková instalace dokáže a kdo vám ji vymyslí.  ... vypínače na první pohled fungují úplně stejně jako jiné. Pokud se ho dotknu, stane se něco s osvětlením. Když odcházím z místnosti, mohu jednoduše všechna světla najednou vypnout. Chytrý dům není složitý, je naopak jednodušší, dá se v něm jednodušeji bydlet, nemusím se ...
    Zdroj: zde... (https://elektrika.cz/data/clanky/iq-budovy-showhome-inteligentni-elektroinstalace-v-celem-dome)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
IQ Budovy: Využijte showhome, ukázková inteligentní elektroinstala ce prakticky
   


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Jan Yossarian 02.07.2018, 11:00
Showroom je jedna z nejlepších metod jak to klientovi názorně ukázat. Obávám se, že tuto expozici nemohu využít, protože jsme sami dodavatelé, resp. systémoví integrátoři, tedy jsme konkurencí pro IQ budovy. Ale jinak věřím, že je to určitě dobrý počinek!


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Martin Novák 03.07.2018, 18:04
Ono na druhe strane je tu i jista odpovednost realizatora dila vuci objednavateli, ktery je casto laikem. Kdyby po mne nekdo chtel uplest smycku na krk, tak se zamyslim nad provizi a zkusim mu to citlive vymluvit. Znam par docela extremnich pripadu realizaci, kde je instalace uz chytrejsi jak jeji majitele a ve sklepe se rozsvecuje mobilem. Klient tyto veci nechape, casto zada to co vidi v katalogu, do toho jeste ruzne reklamni clanky o absolutni kontrole nad svym domem, catou, vozem (ktera je casto jenom prodrazenou iluzii).

Nest neni rozhodne jedinym prikladem, kdy se v pripade nejake zavislosti na hezkych omalovankach webovych stranek majitel za par let nestihal divit. Pokud to nemam mit u sebe v baraku a je to zavisly na cizi infrastrukture, snadno se pak za par let zakaznik docela divi, kdyz vyrobce ukonci podporu a vypne servery (casto v uplne jine zemi). Elektroinstala ce jsou podle mne stavebnim prvkem se zivotnosti v letech az desitkach let, ale vyrobce chce prodavat. A tak treba pro alarm jiste znacky za 10 let skoncila podpora a vy zakaznikovi jen stezi vysvetlujete, ze kvuli chciple klavesnici si ma poridit novy alarm za XX tisic korun a pouzitelny jsou uz jenom draty ve zdi (a i to ne vsechny).


Název: Re: Jaké argumenty pro zákazníka, který chce tzv. chytrou domácnost?
Přispěvatel: Miroslav Revús 08.07.2018, 15:18
Showroom je jedna z nejlepších metod jak to klientovi názorně ukázat. Obávám se, že tuto expozici nemohu využít, protože jsme sami dodavatelé, resp. systémoví integrátoři, tedy jsme konkurencí pro IQ budovy. Ale jinak věřím, že je to určitě dobrý počinek!

Myslím, že nemáte pravdu. Minimálne sa môžete poučiť z ich chybných krokov alebo priučiť novým nápadom.  :-)