Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Komerční sdělení 25.11.2015, 10:02



Název: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Komerční sdělení 25.11.2015, 10:02
ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
    Společnost ABB oznámila, že uvádí na trh automatický rychlonabíjecí systém, který může překonat jedny z posledních překážek rozsáhlejšího zavádění městských elektrobusů – dlouhou dobu nabíjení a krátký dojezd. Díky automatickému střešnímu připojení a obvyklé době nabíjení 4 až 6 minut lze systém snadno začlenit do stávajících autobusových linek, a to instalací rychlonabíječe k na konečných stanicích, terminálech, depech nebo na mezilehlých zastávkách.
    Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/clanky/abb-rychlonabijeci-robot-pro-autobusy-verejne-dopravy)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
   


Název: Re: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Jan Alin 25.11.2015, 14:48
Modulární konstrukce s nabíjecím výkonem 150kW, 300kW nebo 450kW dodá kterémukoli městskému elektrobusu za několik minut dostatek energie pro celodenní nepřetržitou obsluhu příslušné linky.

Vůbec netuším, jak by to mohlo být udělané, ale nějak bych asi nechtěl stát u autobusu, který v tom okamžiku láduje baterky výkonem 450kW. Nemáte o tom někdo bližší technické informace v češtině?


Název: Re: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Radim Strycharski 25.11.2015, 20:09
Nabití za několik minut pro celodenní provoz mi připadá jako zbytečný luxus, takový rezervovaný příkon pro odběrné místo není žádná legrace. Pokud to bude správně zpoplatněno, musí se vyplatit spíš těch 150 kW + náklady za snížené využití autobusu + mzdy než rychlé nabití 450 kW. Navíc u větších měst vychází levněji trolejbusy a je otázka, jestli je nutné u menších měst nahrazovat autobusy na zemní plyn.


Název: Re: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Vít Rotrekl 25.11.2015, 20:13
Navíc u větších měst vychází levněji trolejbusy a je otázka, jestli je nutné u menších měst nahrazovat autobusy na zemní plyn.
Jenže vybudovat trasu pro trolejbus bude dosti finančně náročné.


Název: Re: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Radim Strycharski 25.11.2015, 21:30
Jenže vybudovat trasu pro trolejbus bude dosti finančně náročné.
Proto jsem zmínil ta větší města, tam se to určitě vyplatí. Takovou hraniční velikost si tipuju na 50000 obyvatel. Je tu samozřejmě nevýhoda pevně dané trasy, ale k celkovému objektivnímu posouzení mají koneckonců sloužit seriozní studie. Jedna paní povídala,  že v jednom jistém městě není náhrada trolejbusů elektrobusy vůbec jednoduchá. Nabízený rezervovaný příkon předpokládá tak dlouhou dobu nabíjení, že nevyhovuje dopravnímu podniku. Naopak požadovaná doba nabíjení zase nevyhovuje distribuční soustavě.


Název: Re: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
Přispěvatel: Jiří Schwarz 25.11.2015, 22:34
... Jedna paní povídala,  že v jednom jistém městě není náhrada trolejbusů elektrobusy vůbec jednoduchá.
...
To já vím o městě, kde nemohou elektrifikovat železniční trať, protože tam kdysi někdo podepsal smlouvu, že si DP může přes přejezd natáhnout napájecí rozvod pro trolejbusy...    :D

------------
Je pro mě hrozná představa jak rychle narvou tolik energie do baterií. Jak to dokázali udělat, aby tam nebyly obrovské ztráty, ohřívání článků, zkrácení životnosti,...