Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Miroslav Minařík 17.06.2014, 21:26



Název: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 17.06.2014, 21:26
Na českém trhu existuje několik značek, které své informace zásadně šíří přes reklamní a mediální agentury.

Jak to vnímáte vy? Je pro vás lepší stručná tisková zpráva akciové společnosti nebo podrobný článek konkrétního produktového manažera z masa kostí?


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Jan Franěk 17.06.2014, 21:48
Namlsal jsem se tak trochu vašimi produktovými videi.  Ale nepřekonatelno u cestou, jsou pro mě osobní setkání s "produkťáky",  kdy dokáží vysvětlit mnoho z položených otázek, které mne a kolegy právě napadly. Výhodou je v tomto případě „hromadný útok“,  kdy se navzájem doplňujeme a dokážeme tak „svléci“ produkt až na poslední šroubek.

Informace pomocí PR agentur, jsou velmi strohá, neosobní a v mém případě i nejméně věrohodná. Pro mě je to něco na chvostu seznamu získávání informací.


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 17.06.2014, 22:04

Co bys vzkázal produktovým manažerům a obchodníkům, kteří se skrývají a nechtějí na veřejnost?


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Jan Franěk 17.06.2014, 22:21
ASi to, že pokud jim jejich vlastní produkt nestojí za to, aby s ním šli s vlastní kůží na trh, nestojí mě vůbec za přečtění článek jejich PR agentury. Natož ten produkt.


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Petr M 17.06.2014, 22:58
Co bys vzkázal produktovým manažerům a obchodníkům, kteří se skrývají a nechtějí na veřejnost?

Pokud se za svůj produkt stydí, ať ho neprodávají.

Pokud nejsou schopní najít agenturu, která ví, jak se produkt správně nazývá, ať nevyhazují prachy za propagaci a stopnou výrobu, bude to pro ně ziskovější.

Pokud si myslí že někdo, kdo má roky dobrých zkušeností s jejich konkurencí, vyhodí půl zásob a vykoupí jim sklad jenom proto, že PR agentura napíše seznam pěti "předností" jejich výrobku, a navíckdyž ty vlastnosti má výrobek už naskladněný, tak by měl požádat doktora o zkontrolování aktuálníchdáve k prášků na hlavu.

A když nechá výrobce zákazníka, aby metodou pokus-omyl zjišťoval funkci výrobku, nebo aby si sám měřil parametry a zkoušel funkci, nebo aby se zákaznk s hořícím termínem nemohl dostat na technickou podporu, tak je otázka velmi krátkýho času, kdy spadnou prodeje na nulu.

Abychjenom neteoretizoval, v minulé práci jsem navrhoval hadrware. IO do zdrojů dělají dobře Linear Technology, National Semiconductors a Texas Instruments (všechno ostatní bylo takový ne moc dobrý).
- LT je něco jako Dehn mezi přepěťovkama, ale cena tomu odpovídá a málo který zákazník bylochotnýinve stovat, přece je to jenom zdroj... Tyhle fajnový hračky neprošly skrz nákupčího u zákazníka.
- NS jsou použitelný, ale s dlouhou dodací lhůtou a bez vzorků. V situaci, kdy člověk měl dva měsíce na dodání protoypu, aby nebyl bez výplaty a prodejce sdělí, že musím objednat minimálně 200ks a budou za pět týdnů, mají smůlu.
- TI pošle zadarmo 5ks vzorků, do týdne jsou na stole. 3-4xza rok se zastavil Field Application Engineer a ptal se na zkušenosti, předvedl novinky a nechal na firmě vývojový kity. A když byl problém, stačilo mu napsat mail a nestalo se, že by do tří dnů nedošla odpověď.

Hádejte, která firma nakonec dodávala 95% brouků pro zdroje, pozděj byla první volba pro operáky, kdo měl vyhrazený první sloupec v seznamu součástek u logických a komunikačních IO, čí řešení stmívalo LEDky pod displejem,...?


Název: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Zdeněk Mazač 17.06.2014, 23:09
PR agentury ignoruji, produktové manažery beru z rezervou, radši sbírám info a zkušenosti u kolegů


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Kamil Novák 18.06.2014, 00:42
V podstatě souhlasím s kol. Mazačem.
Jestliže se na cokoli objeví nějaká reklama, znamená to pro mne "pozor - zde není něco v pořádku".
Reklamu beru jako prostředek k prodeji něčeho, co by se jinak asi neprodalo.
Zastávám asi nemoderní a silně konzervativní názor, že kvalita se prodává sama a tudíž nepotřebuje reklamu.
O neosobní prezentaci pomocí PR to platí dvojnásob.
To už raději dám na "šuškandu",  samozřejmě stran kolegů z oboru.

BTW Viděl někdy někdo reklamu např. na baterie a akumulátory Sanyo (dle testů a i dle mých dlouholetých zkušeností naprosto špičkové) ?  ;)


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Petr M 18.06.2014, 05:56
V podstatě souhlasím s kol. Mazačem.
Jestliže se na cokoli objeví nějaká reklama, znamená to pro mne "pozor - zde není něco v pořádku".
Reklamu beru jako prostředek k prodeji něčeho, co by se jinak asi neprodalo.
Zastávám asi nemoderní a silně konzervativní názor, že kvalita se prodává sama a tudíž nepotřebuje reklamu.
O neosobní prezentaci pomocí PR to platí dvojnásob.
To už raději dám na "šuškandu",  samozřejmě stran kolegů z oboru.

BTW Viděl někdy někdo reklamu např. na baterie a akumulátory Sanyo (dle testů a i dle mých dlouholetých zkušeností naprosto špičkové) ?  ;)

Ono je to tak se vším. Holím si hubu pomocí MACH3, ale ne proto, že na to byla  před lety jako na novinku reklama, ale proto, že jsem slyšel  nezávisle od několika známých, že je to OK, tak jsem prubnul... a neměl jsem důvod to měnit. A i když byly ze strany výrobce snahy inzerovat MACH3 TURBO, MACH4,... a na tohle reklamu člověk nevidí co je rok dlouhý, přesto to mají v každým krámě a soudě podle toho, asi se to furt prodává... A nic nenasvědčuje tomu, že by to někdo chtěl přestat prodávat...

Ale na podporu výrobce pozor, je těžce návyková!! Pak to člověk automaticky předpokládá všude a a ostatní výrobci, kteří ji nemají, spadnou tak o dva levely dolů...

A nejenom, že podpora prodává, je to zpětná vazba pro firmu, o co je zájem a co nikdo neřeší... Ne náhodou jsem našel nějaký speciality analogové techniky jenom u Texas Instruments, Linear Technology a Analog Devices! Dělal by TI třeba takovou BQ2407x, kdyby se zákazníci neptali, jak řešit napájení z USB a AC zdroje se zálohováním LiIon akumultorem?


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 18.06.2014, 07:08

Zastávám asi nemoderní a silně konzervativní názor, že kvalita se prodává sama a tudíž nepotřebuje reklamu.
Ne nemoderní ale nesmyslný. Kamile, to je snad nejrozšířenějš í domněnka. Ona platí, ale trochu jinak. Na začátku, při uvádění novinky VŽDY MUSÍ být dobré PR! Něco jiného je roky poté. Jak zmínil Jirka Svejkovský ve vedlejším vlákně, kdo jste viděl reklamu na Apple? Ten dokonce absenuje i na CES v Las Vegas! A to je co říct.

Ale neřešme zde reklamu. Ta byla je a bude.
Od některých značkách se téměř domnívám, že vše vymyslel robot, nebo to bylo od někoho okopírováno.
 (kiss)


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Pavel Horský 18.06.2014, 07:25
Nelíbí. Agentury nemám rád, neberu je jako věrohodného obchodního partnera, ale jako vyžírku, který parazituje na slabších.
Upřednostňuji přímí obchodní vztah.

Stále mi nejde do hlavy, proč nejezdí obchoďáci od Hager.
Jejich zboží mám rád, ale moje informovanost je tak nedostačující, že je vlastně musím z větší části ignorovat, což mě docela mrzí.

Když se podívám na nástěnku nad displeji, vidím ty, co mají zájem a byli u mě osobně a jezdí: Eaton, Dehn, Enika, Kopos, ABB, Erocom, Elektrodesign, Hensel. Po ostatních, jako by se slehla zem.


Název: Re: Jak se vám líbí komunikace výrobců prostřednictvím PR agentur?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 18.06.2014, 19:20
PR agentuře je fuk, jestli prodávají jistič nebo politika. Jejich úkolem je natřít product popřípadě celý brand na růžovo. Bez ohledu na to, jaký šmejd to je.

U mě maximální nedůvěra.