Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => Oblast řešení teoretických úvah => Téma založeno: Jan Franěk 18.12.2012, 10:11



Název: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Jan Franěk 18.12.2012, 10:11
Jedno takové příjemné téma.

Všiml jsem si, že se v posledních letech zlepšuje komunikace mezi námi montážníky a výrobci, či dodavateli, různých výrobků pro elektrotechnik u. Sice jde o pomalý proces, ale přesto bych řekl už dost znatelný.

Né, že bych měl jen dobré zkušenosti, ale o to víc si vážím těch, kteří dokáží vyhovět i v nestandardních situacích, nebo se vám dokáží věnovat více, než je jejich povinností.

Koho by jste do takového seznamu asi napsali. Kdo vám poskytl jakou koliv podporu navíc, mimo toho, co prostě musí?
Vůbec nejde o jejich pořadí, ale o to, jakou podporu dávají svým výrobkům.

V rychlosti mě napadají tito - HAGER, ENIKA, KOPOS, TECO, JABLOTRON,ABB, To jsou ti, kteří mě osobně v tomto roce nějak pomohli podporou svých produktů. Omlouvám se těm, na které jsem si rychle nevzpomněl.
Jestli máte z některým z nich horší zkušenost, mi je líto. Pro mě to jsou ti, co pomohli nějak mě.

Kdo by podle vás ještě měl být v tomto seznamu? A vzhledem k tomu že jsou vánoce, zkuste psát jen pozitivně a ty dobré příklady. Na ty ostatní si pak můžeme založit jiné, vlákno.

PS: klidně i napište konkrétní případy, pokud budete chtít.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Radek Červený 19.12.2012, 10:51
Rád se připojím Honzo k tvému vláknu. Tak když pozitivně, tak jen pozitivně. Plný souhlas. Ti co tam nebudou mohou přemýšlet proč  ;)

Schrack, Dehn, Schneider Electric, BMR Ing. Petr Bečvarovský, Enika, Teco.

Za zmínku též stojí obchodní zástupci velkoobchodu, v mém případě pan Matoušek z firmy Elkov. To jsou pěšáci, se kterými jsme v každodenním kontaktu a že si občas musí i něco vyslechnout. A ve finále, když je potřeba v případě megaprůseru, vytáhnu ho v sobotu večer z tepla domova a jede odkódovat sklad a vydat potřebný materiál. I to je jejich úděl a jeho práce i přístupu si nesmírně vážím.

A nesmíme zapomenout ještě na jednu firmu, která se stará o své elektrikáře a to je....? Uhádneš? Elektrika.cz  ;)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 19.12.2012, 12:21
Na Elfetex-festu mě kromě některých již jmenovaných příjemně překvapili zástupci společností SALTEK a WAGO. To nebyli "jen obchodníci hledající kšeft",  ale lidé, které zajímalo jak se s jejich produkty pracuje, jestli nám něco chybí,...


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Daniel Hudzík 19.12.2012, 13:02
Musim pochvalit aj nas zilinsky velkoobchod. Vzdy mile pracovnicky, vyznaju sa v odbore, zozenu cokolvek. A vianocne prianie mi prislo asi 1.decembra:)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Pavel Horský 19.12.2012, 13:30
Já musím vyzdvihnout: ELIMA Žatec (Lubomír Daniš),  EATON (Vlastimil Kasal),  DEHN (Honza Hájek),  ABB (Břetislav Štencl),  ENIKA (Miloš Baše),  PHILIPS (Hynek Bartík),  TREVOS (Jan Mandys a Václav Bíma). Všichni tito zástupci firem mi v letošním roce hodně pomohli a je vidět, že to jsou pravé osoby na pravých místech.
Pokud jsem na někoho zapomněl, prosím za prominutí. Jsem to už hlava děravá  o:-)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Milan Hudec 19.12.2012, 16:56
Vzdy mile pracovnicky, vyznaju sa v odbore,
Taky mám nejraději ženy, co se vyznaj, a vědí kam sáhnout pro to a to (dance)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Oldřich Morávek 19.12.2012, 20:45
Za mě určitě
Dehn (Honza Hájek),  Proepster (Wolfgang Marks),  ABB (pan Dufek),  Eaton



Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: SMILEK 19.12.2012, 20:52
Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?

Ti moji se o mne starají dobře  ;)

PS: Modří už vědí...


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Juraj Rojko 19.12.2012, 22:11
Já doufám, že příští rok budu mít příležitost pochválit jistého pana Fraňka, ačkoli je to jiná kategorie dodavatelů. Těsím se na viděnou.  ;)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: raj 19.12.2012, 23:16
Schrack Brno (Ing. Bednář) se sakra dobře stará. Však je to poznat i na obratu ...
Ostatní v okolí Hradce měli také šanci. Nevyužili ji.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Milan Hudec 20.12.2012, 09:37
Využiji tohoto vlákna k poděkování všem, od kterých jsem se letos něco dozvěděl s vyzdvihnutím publikační činnosti p.Maixnera a Melena, jejichž odborné články na pokračování o světle ev. o vnějších vlivech patřily v tomto roce k tomu nejlepšímu co jsem četl.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Josef Martinec 21.12.2012, 09:58
Dost dobře se o nás stará ABBAS a Variant (hlavně špičkovou tech podporou  (dance) )


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Oldřich Morávek 21.12.2012, 18:31
Sice to není úplně z oboru, ale myslím si že si taky zaslouží pochvalu.
Pan Toth z Báňské záchranné služby v Odolově, který mi přednášel o první pomoci, nejen při úrazu elektrickým proudem.
Po dlouhé době jsem zažil atraktivní a přitom svižné a hlavně vysoce odborné a jednoznačné školení v tomto oboru.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Martin Formánek 02.01.2013, 08:45
Vážení
dovolte mi abych vám touto cestou za firmu ENIKA.CZ poděkoval za přízeň a spolupráci v roce 2012 a pevně věřím, že vše bude pokračovat i v dalších letech, nejen v roce 2013. Naší snahou je stále zlepšovat komunikaci a vztahy se zákazníky a velice dobře si uvědomujeme důležitost vás, jakožto takřka klíčových osob v prodejním řetězu naši výrobků. Proto vám ještě jednou děkuji a velice si vážíme vaší přízně a vaší kavilitně odvedené práce při montážích a řešeních aplikací za pomocí našich výrobků.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 24.04.2013, 18:54

Což to otočit?
Jak se elektrikáři chovají ke svým dodavatelům, kteří je rozmazlují?


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Kamil Novák 25.04.2013, 01:04
Nejsem montážník, takže do této debaty mohu přispět jen lehce, ale z této firmy :

...BMR ...

bych zmínil pana Kadlece.
Toho jsem již několikrát zvedl k telefonu v dost mizernou dobu (v době sepnutí NT),  což je klasicky od 22 hodiny směrem k noci.  (jednicka)
A nebyl v tom žádný problém.  (funny)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: raj 25.04.2013, 04:21
Což to otočit?
Jak se elektrikáři chovají ke svým dodavatelům, kteří je rozmazlují?
No přece od nich objednávají ...


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 25.04.2013, 07:14
No přece od nich objednávají ...

No to je nejčastější domněnka.
Pokud se člověk nad sebou zamyslí a představí si sebe jako svého vlastního zákazníka, a zkusí si vynásobit kolik takových "já" potřebuji abych dosáhl potřebného zisku.
Resp. kolik nervů s ním musím zažít ...
Každý dává sám sobě tu největší důležitost. Asi je to logické.  Pokud dodavatel udělá chybu je "mrtvý". Pokud odběratel slíbí a nedodrží, tak se nic neděje.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: David Hruda 25.04.2013, 07:59
No to je nejčastější domněnka.
Pokud se člověk nad sebou zamyslí a představí si sebe jako svého vlastního zákazníka, a zkusí si vynásobit kolik takových "já" potřebuji abych dosáhl potřebného zisku.
Resp. kolik nervů s ním musím zažít ...
Každý dává sám sobě tu největší důležitost. Asi je to logické.  Pokud dodavatel udělá chybu je "mrtvý". Pokud odběratel slíbí a nedodrží, tak se nic neděje.
Zdá se mi, že to sklouzává do filozofických sfér...
Já svým dodavatelům nic neslibuju, nemám důvod. Ani po nich žádné sliby -potřebuji reálnou informaci. Chci korektní obchodní vztah, tj. od nich očekávám dodávku kvalitního materiálu za dobrou cenu v dohodnutém termínu atd. Já od nich tento materiál odebírám, v případě nejakých atypů nebo většího objemu udělám závaznou objednávku, na základě které zboží odeberu (je zde pro dodavatele nějaké riziko, ale naprosto stejnému riziku čelím já ve vztahu ke svým odběratelům).
V případě nutnosti vracení nebo výměny zboží (špatně objednáno, zrušená zakázka apod.) je to na dohodě a umím pochopit, že něco třeba nejde nebo mě to něco stojí...
Vše je v korektním jednání a komunikaci.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Radek Červený 25.04.2013, 08:12
Pokud to otočíme, tak základem starání se o své dodavatele by mělo být včas zaplatit v dohodnuté výši, a to napříč celým obchodním řetězem.

To ostatní už jsou pak jen pozlátka a budování obchodních a osobních vztahů. I když nabídnutí tykání člověku kterého si vážím a nějaká ta akcička s dobrým mokem mimo pracovní prostor také přijde vhod a tento vztah ještě upevní  ;)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 25.04.2013, 08:29
Zdá se mi, že to sklouzává do filozofických sfér...

Proč ne, vždyť to je podstata každého vztahu.

Ve velkoobchodu jsem pracoval.
A asi nejčastější "žgrynd" tehdy byl: "Udělejte nám skvělé podmínky budeme u vás brát ročně za "xy" tisíců i miliónů ročně". Uvěřil jsem, udělal jsem skvělé podmínky, utíral jsem jim pod bradou, dovezli jsme zboží na stavbu, byli po ruce technickou radou ... Nejen, že nedodržel slib obratu, ale ani to málo co odebral nezaplatil včas.
A to si po těch létech pamatuji všechny podobné existence velice dobře, alespoň zde na jižní Moravě. Protože se pohybuji mezi velkoobchody stále, vím, že se to moc nezměnilo.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: David Hruda 25.04.2013, 12:42
... Nejen, že nedodržel slib obratu, ale ani to málo co odebral nezaplatil včas.
To je ale o obchodním vyjednávání a jeho smluvním rámci a následném vymožení smlouvy.
Můžeme si něco slíbit, ale dokud to není na papíře se všemi konsekvencemi, nemá to valný smysl, nehledě na to, že obrat dnes je a zítra být nemusí.
Placení včas je problém pro mnohé, ale taky je to o nastavení interních limitů a termínů- jednou se odběratel zpozdí s platbou a příště už si to musím ošetřit jinak... Nějaké riziko ale vždy zůstane.
Určitě ale proaktivní má být dodavatel, to už je dáno trhem.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Oldřich Morávek 25.04.2013, 12:56
Souhlas s Davidem Hrudou

Jinak sliby snad do obchodního vztahu nepatří.
Běžní zákazníci se stávají mými VIP zákazníky až na základě realizovaných zakázek a splněných plateb.
Stejně chápu vztah i k svému dodavateli. Rabat získávám až po splnění obratu.
Jinak vztah je podle mě jasný. Já jsem ten, kdo potřebuje utratit peníze a VO se snaží, abych je utratil zrovna u nich.
Stejně se já snažím přesvědčit své zákazníky, že já jsem nejlepší volba, kde mohou utratit své peníze.


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Milan Hudec 25.04.2013, 20:19
Mimo to, že včas zaplatím, tak v lepším případě pošlu nějaký zpětný technický ohlas a vybraným jedincům pak video s plavající ženou


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Jan Franěk 26.04.2013, 14:23
JE jasné, že ani jedna strana nechce být ošizená. To znamená, že vztah by měl být takříkajíc vyrovnaný. Za své peníze, očekávám nějaké služby a kvalitu. Pokud se mi toho nedostává, jdu jinam. Stejně tak pokud neplatím v řádných termínech, musím platit hotově, abych si udržel nějaké ceny, nebo  odebírat zajímavé množství zboží.

ALe o tom tohle vlákno nemělo a nemá být.

SPíš šlo o slušný, až nadstandardní přístup jednotlivých prodejců. Třeba kvalitní technickou podporou, ochotou řešit problém i přes zavírací dobu a tak podobně. I když se toho nenajím, tak pokud mě někde mile přivítají, jistě tam půjdu rád  i příště. Nechci si kazit den otráveným skladníkem, kterého jsem vytrhnul svým příchodem  od mobilní hry.



Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Lukáš Malík 26.04.2013, 15:18
Nechci si kazit den otráveným skladníkem, kterého jsem vytrhnul svým příchodem  od mobilní hry.



Zářným příkladem podobného je jistá pobočka Rexelu  (zle)


Název: Re: Jak se starají výrobci a dodavatelé o "své" elektrikáře?
Přispěvatel: Jan Franěk 24.03.2014, 00:09
TAk mě napadá, zda toto vlákno není trochu i o Ampéru.

Tedy zástupci firem, s nimiž člověk dlouhodoběji spolupracuje a které zde vystavují, se ke mě chovali velmi vstřícně, řekl bych až horlivě. Všude okolo sebe jsem viděl široké přátelské úsměvy a plnou podporu jejich produktů. Od tištěných katalogů, přes CD, až po nové konakty na technickou podporu, případně zástupce.

Jména mnoha firem, se zde několikrát opakovala. Asi nepůjde o náhodu.

Za všechny pár jmen - HAGER, DEHN, TECO, KOPOS, BONEGA, Schneider-electric, ENIKA, ABB, Jablotron,

Není i vystavování na Ampéru známkou toho, že mají co ukázat a že stojí o přímý kontakt se zákazníky? Potom mi zde taky nějaká jména chyběla. Přitom bych je nemohl podezřívat z toho, že by se o své zákazníky nestarali.

Tedy zase spíš vše pozitivně. Alespoň za mě.  (dance) (dance) (dance)