Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => Technická podpora výrobce TECO Kolín radí odborníkům => Téma založeno: Miloslav Švábenský 04.11.2012, 10:45



Název: Co může být příčinou nefunkčního spojení s PLC přes VPN?
Přispěvatel: Miloslav Švábenský 04.11.2012, 10:45
Po připojení k zákazníku pomocí VPN se nadaří připojit přes Mosaic k PLC, přístup na www stránky je OK. Mosaic pořád píše Připojování...   před několika dny to fungovalo normálně bez nějakých problémů. Dá se někde zjistit kde se to zadrhlo nebo v čem může být problém na dálku?


Název: Re: Co může být příčinou nefunkčního spojení s PLC přes VPN?
Přispěvatel: SMILEK 04.11.2012, 19:36
Bylo by vhodné specifikovat, o jaké VPN připojení se jedná a jestli jsou www stránky dostupné také přes toto VPN připojení, nebo z internetu.
Z hlediska PLC lze zkontrolovat, zda souhlasí příslušný UDP port pro komunikaci Mosaicu a zda je tento port stejně definován v Manažeru projektu.
Z hlediska sítě je nutné zkontrolovat, zda je přes VPN přístupná příslušná IP adresa a tento port (např. pomocí nmap). Zda to lze provést na dálku, je otázkou úrovně Vašeho přístupu k cílové síti (VPN router, apod.).
Odpověď je jen obecná, je potřeba více informací.  ;)


Název: Re: Co může být příčinou nefunkčního spojení s PLC přes VPN?
Přispěvatel: Postránecký Petr 05.11.2012, 16:48
Funguje vám ping na IP Foxtrotu skrze VPN? Pokud ne Otestujte:

- Ping na GW
- Nastavení frewallu
- ProxyARP na LAN interface.

 Jinak sem dejte konfiguraci

...


Název: Re: Co může být příčinou nefunkčního spojení s PLC přes VPN?
Přispěvatel: Miloslav Švábenský 05.11.2012, 23:53
(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) za rady, pomohl restart na strane zakaznika (restart plc, routher, adsl modem). Uz vse funguje OK, kde byla presne pricina nevim, ping fongoval, www pres vpn taky, vse se tvarilo proste OK jen pripojeni neprobehlo.