Název: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: Michal Hozak 21.05.2012, 14:13 Jak správně řešit v jazyce strukturovanéh o textu v Mosaicu dvojstisk, trojstisk tlačítka případně dlouhé podržení tlačítka? Požadavek je jednoduchý. Při jednom krátkém stisku vyhodnotit jako povel A při krátkém dvojstisku povel B při trojstisku povel C, při dlouhém držení povel D.
Název: Re: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: SMILEK 21.05.2012, 23:23 Teoreticky to samozřejmě řešitelné je ;), ale:
Ty dvoj/trojstisky nejsou úplně praktické, protože je nutné chvilku počkat, zda po stisku nepřijde ještě další stisk a tedy vyhodnocení povelu "A" nepřijde okamžitě, ale až po uplynutí nějaké doby od uvolnění tlačítka. Nebo se smířit s nutností dodatečně změnit typ přijatého povelu (pokud to povaha aplikace umožňuje). A navíc některá tlačítka neumožňují (kombinací svého mechanického provedení a prodlev CIB sběrnice) dostatečně spolehlivě rozlišit několik rychlejších stisků za sebou. Jedno z možných SW řešení je od okamžiku prvního stisku nechat běžet dva časové intervaly. První bude vyhodnocovat "délku" samotného stisku a rozliší, zda jde o krátký/dlouhý. Druhý bude určovat dobu, v níž musí být tlačítko stisknuto podruhé/potřetí, aby to bylo považováno za dvojstisk, nebo trojstisk. Ale cest k dosažení výsledku je jistě více, záleží na fantazii programátora. Název: Re: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: Stýskalík Jiří 22.05.2012, 10:37 K dispozici je funkční blok fbSimpleButton, který řeší dvojstisk, resp. rozlišení dlouhého a krátkého stisku s možností definice doby vyhodnocení dlouhého stisku. Tento funkční blok je součástí knihovny LightsLib.
Název: Re: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: Jindra_K 22.05.2012, 10:45 K předchozím příspěvkům ještě doplním:
Pro vyhodnocení krátkého a dlouhého stisku tlačítka lze použít vstupní modul C-IT-0908S (obslouží 8 tlačítek), který přímo vyhodnocuje délku stisku a uživateli předává v datech informaci, zda se jednalo o krátký, nebo dlouhý stisk. Rozhodovací mez kratký/dlouhý stisk je v modulu konfigurovatel ná. Tato funkce bude již standardní součástí všech nově do prodeje uváděných modulů CFox. Vyhodnocení dvojstisku a trojstisku se musí řešit na úrovni uživatelského programu (čítat indikované krátké stisky z modulu). Při použití jiných CFox vstupních modulů se vyhodnocení stisku musí řešit uživatelským programem, (krátké stisky jsou těmito CFox moduly indikovány cca. 200 - 250ms pulsem), takže se např. časovačem TON měří délka stisku. Název: Re: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: Pavel Urbancik 22.05.2012, 11:27 Řešil jsem stejný problém a napsal si vlastní funkci která rozlišuje držení, stisknutí a dvouklik.
Vyhodnocování krátkého a dlouhého stisku má taky celkem vtipný důsledek, protože musíme počkat až uživatel pustí tlačítko a tak si většina návštěv nedokáže rozsvítit :-) Možná by stačilo poladit čas pro rozlišení, ale takto je to větší zábava. Název: Re: Jak řešit dvojstisk/trojstisk tlačítka v prostředí Mosaic (strukturovaný text)? Přispěvatel: Slavomír Skopalík 01.07.2012, 11:06 Pro vycestisk pouzivam tento kod:
Sv1On:=R112_WS1IN.BTN.UP1 or R112_WS2IN.BTN .UP1 or R112_WS3IN.BTN .UP1 or R112_WS4IN.BTN .UP1; // Postupne rozsvetceni sekci R112.Svetlo1a. BtnUp:=Sv1On; if Sv1On and not R112.Svetlo1a. Old_BtnUp then // Hack for positive edge on button if R112.Svetlo1a. OutputBool then R112.Svetlo1b. BtnUp:=true; end_if; if R112.Svetlo1b. OutputBool then R112.Svetlo1c. BtnUp:=true; end_if; end_if; Tento kod postupne (na kazdy stisk jedna sekce) rozvetcuje lustr o 3 sekcich. Jinak v beznych PLC se na to pouziva prikaz "Positive edge", ale jeho pouziti u foxtrotu je trochu krkolomne, ale principialne mozne. Řešil jsem stejný problém a napsal si vlastní funkci která rozlišuje držení, stisknutí a dvouklik. Vyhodnocování krátkého a dlouhého stisku má taky celkem vtipný důsledek, protože musíme počkat až uživatel pustí tlačítko a tak si většina návštěv nedokáže rozsvítit :-) Možná by stačilo poladit čas pro rozlišení, ale takto je to větší zábava. |