Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ... => Téma založeno: Martin Chládek 12.03.2012, 20:10



Název: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Martin Chládek 12.03.2012, 20:10

Na staré, polorozpadlé chalupě je nástřešák, na němž končí vedení nn, pokračuje do rozvodné skříňky na chalupě.
Dál nikam nevede.
Poslední sloup stojí na mém pozemku.
Protože chceme chalupu bourat, požádali jsme čez o přeložku nn, naše představa byla, že svedou ze sloupu provizorně vedení do nějakého stavebního rozvaděče a až se postaví nový dům, zase se tam vedení přeloží.
ČEZ ale přišel s tím, že ten sloup na našem pozemku je starý, v havarijním stavu, a že je třeba ho nejprve vyměnit za nový, bratru za 65000 Kč, které máme zaplatit my.
Já si myslím, že to, že je sloup v havarijním stavu, je problém čezu, ne náš.
My přece ten sloup nechceme překládat, chceme z něj jen svést elektřinu.
Co si o tom myslí odborníci na elektroinstala ce v domech?
Jak byste postupovali?


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Mirek Vašák 12.03.2012, 21:34
Pokud jste požádali o přeložku tak s tím už asi nic moc nesvedete, tedy pokud to máte písemně. Měli jste upozornit na nevyhovující havarijní stav nástřešáku a sloupu. Pak by měli reagovat a napravit na vlastní náklady a v té chvíli by asi nebyl problém stáhnout přívod po sloupu samozřejmě za Vašeho finančního přispění. B7vá na té chalupě větrno?


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Martin Chládek 12.03.2012, 21:44
Požádali jsme o přeložku, protože tak nám to na zákaznickém centru poradili :-( dostali jsme návrh smlouvy, ale nepodepsali jsme ho. teď jsme požádali o změnu místa odběru, ale napsali nám, že nám ten provizorní rozvaděč připojí ze skříňky, co je na domu :o a že jsme žádali už předtím o přeložku, ale nepodepsali smlouvu. tak nevím.... a jestli je větrno? to je, je to na kraji vsi...


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: František Bernard 13.03.2012, 07:52
Sloup za 65000,- musí být určitě pozlacený.


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Martin Chládek 13.03.2012, 11:43
To minimálně. Ještě mám dotaz - nevíte o nějakém soudním znalci, který by byl schopen vypracovat znalecký posudek o tom, jestli je nebo není ten sloup v havarijním stavu?


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Zdenek Hejčl 13.03.2012, 12:20
Průchodné by to bylo:
1/ nahlaste poškození vašeho majetku nástřešákem ( poškodil nosnou zeď, nebo trám) vlivem větru. Je to jejich majetek, který musí spravovat. Jim patří přípojka až do pojistkové skříně.(HDS)
2/ Můžete taky nahlásit obavu o bezpečný pohyb kolem jejich sloupu, za zhoršených povětrnostních podmínek. (za větru)
A uvidíte co se bude dít.  o:-)
Já jsem taky nahlásil vytržení konzole na stěně domku u matky - žádné vybavování přes call centrum,  voláno na poruchovku.
Chlapci přijeli pokoukalí a za pár dní byl nový sloup. Nástřešák zrušen.  ;D


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Martin Chládek 13.03.2012, 12:36
Díky za radu, pane Vašáku!  :) Myslíte, že to projde i poté, co jsme žádali o přeložku? Nebudou tvrdit, že jsme to udělali schválně?


Název: Re: Je shnilý sloup problém ČEZu nebo spotřebitele?
Přispěvatel: Mirek Vašák 13.03.2012, 21:03
Díky za radu, pane Vašáku!  :) Myslíte, že to projde i poté, co jsme žádali o přeložku? Nebudou tvrdit, že jsme to udělali schválně?
Aby nedošlo k nějakému nedorozumění. Myslel jsem to nějak podobně jako pan Hejčl. Zavolat na poruchy v nějakém větrném počasí s tím, že máte strach aby sloup na něco nebo někoho nespadl, případně neshodil celý štít. Pokud s tím nebudou chtít nic mít tak řekněte, že uvědomíte policii o podezření na obecné ohrožení. Tedy pokud je stav opravdu havarijní.