Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => Oblast řešení teoretických úvah => Téma založeno: JanNovak1 20.05.2011, 18:25



Název: Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
Přispěvatel: JanNovak1 20.05.2011, 18:25
Je v současných elektro-mobilech/skútrech používána jedna rychlost z důvodů rekuperace při "jízdě z kopce" nebo existuje i jiný důvod?


Název: Re: Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
Přispěvatel: Marian9 20.05.2011, 18:56
Pretoze pouzity elektromotor ma uplne inu (a vyhodnejsiu) charakteristik u (zavislost krutiaceho momentu na otackach) ako spalovaci motor.


Název: Re: Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
Přispěvatel: František Janeček 20.05.2011, 19:02
Elektromotor má oproti spalovacímu motoru úplně jinou charakteristik u.Například spalovací motor má při nulových otáčkách i nulový moment.Seriový trakční motor má při nulových otáčkách naopak moment největší.U spalovacího motoru slouží převodovka k tomu aby byl tento motor provozován pokud možno v nejoptimálnějš ím rozsahu obrátek ,což u elektromotoru není vzhledem k jeho charakteristic e není až tak potřeba.


Název: Re: Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 22.05.2011, 15:13
Dnes není problém vyrobit řídící obvod, který umožní regulaci výkonu s minimálními ztrátami, mechanická převodovka má také nějaké ztráty, opotřebovává se, je těžká,...
Vezměte si třeba takovou lokomotivu, které se říká "brejlovec". Dieselový motor, generátor a elektrický pohon kol jako u elektrické lokomotivy.
Elektrická regulace výkonu je zde lepší než by byl mechanický převod výkonu na kola přes mechanickou převodovku.