Název: Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky? Přispěvatel: alfred jansky 25.07.2010, 21:38 Chtěl bych vyrábět elektřinu (12V cca 150 W) pomocí dynama poháněného vodní turbínou ukládaného do olověných akumulátorů.
Mám dvě dynama ze staré škodovky které mají dva vývody + a samo. kostru. Při zkoušce v soustruhu (cca 2000 ot/min.) obě dynama dávala pouze cca 1,5V. Moje otázka zní: Proč jsou dva vývody, není třeba nějaké regulace, popř. prosím o schéma zapojení. #106# Název: Re: Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky? Přispěvatel: Petr Doležal 25.07.2010, 21:54 Jeden silový vývod a druhý buzení, potřebujete k tomu regulátor. Na schematu "D" jako dynamo. Budící svorka je slabší a bývá označena jako "M". Regulátor seženete lehce na Aukru a nebo na autovrakovišti . Musí být ale určen pro regulaci dynama a též musí být odpovídat jeho výkonu.
Pro úplnost, těch 1,5V dává remanentní magnetismus nenabuzeného (nezapojeného) dynama. Název: Re: Proč jsou dva vývody u dynama ze škodovky? Přispěvatel: Oliver Mička 25.07.2010, 22:35 K tomu dynamu potrebujete krabicové relé priamo pre dynamo. Označenie svoriek má D,M,B
D-je silový výstup z dynama (postačí tenkým vodičom, slúži len na snímanie výstupu napätia z dynama do relé) M-budiace vinutie motora. B-batéria-odber. |