Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty => Téma založeno: kajmanovec 06.02.2009, 19:04



Název: Platí třída izolace pro všechny části elektromotoru?
Přispěvatel: kajmanovec 06.02.2009, 19:04
Dodáváme pro jednoho zákazníka asynchronní 3f motory pro válcovací tratě. Jeho požadavek zněl - motor v elektroizolačn í třídě H, Un=415V, 2p=8, 3kW, napájeno frekvenčním měničem, s klidovou brzdou napájenou 230V st. s možností aretace v odbrzděné poloze.
Motor je náš výrobek, brzda je nakupovaná (elektroizolačn í třída F!!).
Kolega, který je technickým garantem  celé zakázky mi tvrdí, že nevadí, že je brzda v třídě F.
Požadavek zákazníka však byl na motor v třídě izolace H a protože se jedná o brzdu vestavnou myslím si, že požadavek teplotní třídy H by měla splňovat i tato brzda.
Dneska jsem změřil oteplovačku a oteplení při daném zatěžovateli a spínacím diagramu bylo po ustálení cca 85°C (zadaná teplota okolí je 50°C) tudíž vychází i ta třída F pro celý motor.
Konzultaci se zákazníkem mám zakázánu...... ..... :-[. (brzdy jsou nakoupeny a namontovány)

Je požadavek elektroizolačn í třídy H platný i pro brzdu vestavěnou do motoru?
Jestliže existuje nějaká opora v normách nasměrujte mě, prosím........ (norm)
P.S. Jeden pán kdysi pravil, že řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek ........!

112,


Název: Re: Platí třída izolace pro všechny části elektromotoru?
Přispěvatel: Milan Karvánek 06.02.2009, 22:03
Neporadím žádný předpis, ale použít špetku technického citu a základní pud sebezáchovy. Položte si otázku co se může přihodit, když použijete brzdu v třídě F? Může to nějak nepříznivě ovlivnit funkci motoru v reálném provozu? Pokud ano, kdo bude zodpovědný za reklamaci? Půjde vám o peníze, židli nebo krk? ... na základě toho se rozhodněte jak se máte zachovat  ::)
P.S. to s tím řetězem platí nejen u kovářů, ale i u elektrikářů  (jednicka)