Diskuse Elektrika.cz

HYBRIDNÍ zóna => Oblast řešení teoretických úvah => Téma založeno: Pavelka Květoslav 16.05.2007, 15:30



Název: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: Pavelka Květoslav 16.05.2007, 15:30
Proč flexa ,  respektive kotva ,  sjíždí jen jeden uhlik ? Sjede ho za hodinu práce a druhej uhlik je v poho ... kotvu jsem už měnil za novou .


Název: Re: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: Jiří Fuksa 16.05.2007, 23:47
To: Pavelka
A změřil jste siloměrem přítlak obou uhlíků?


Název: Re: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: kokeš jiří 17.05.2007, 08:34
není uhlík šikmo- třeba jen o kousek, takže komutator funguje jako brusny kotouč?


Název: Re: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: Miloš Mareš 17.05.2007, 08:53
Jeden uhík se používá u motorů z důvodu eliminování tzv.ložiskovýc h proudů. Tyto proudy prochází z rotoru přes ložiska na kostru stroje,a tudíž ničí ložiska.


Název: Re: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: Tomáš Vrkoslav 19.05.2007, 22:52
Jeden uhík se používá u motorů z důvodu eliminování tzv.ložiskovýc h proudů. Tyto proudy prochází z rotoru přes ložiska na kostru stroje,a tudíž ničí ložiska.
Myslel jsem že by na kotvě nemělo být žádné nepětí. Odhadoval bych to na ten úhel uhlíku ke kotvě nebo rozdílnou sílu přítlaku.


Název: Re: Proč kotva motoru opotřebovává jen jeden uhlík?
Přispěvatel: Roman Trč 18.06.2007, 15:30
není uhlík šikmo- třeba jen o kousek, takže komutator funguje jako brusny kotouč?
Já si myslím že když bude uhlík šikmo ,tak se jen přizpůsobí ke komutátoru.Je tam spousta
 možností jako je tlak na uhlík a pak to také může být po el.stránce