|
Název: Dá se navinout několika fázový motor ? Přispěvatel: jarek59 11.11.2025, 19:10 Je technicky možné vyrobit a nebo navinout motor který bude mít několik fází? Každá fáze bude mít jinou sílu nebo výkon tohoto motoru. 6 a nebo až 12 fází. Vím že se muže koupit motor 3 fázový a napojit na inventor který mi motor bude vytvářet výkon podle otáček. Ale takto to nechci. Chtěl bych motor jak jsem psal který bude vykonově tzv na přimo bez inventoru. Jo zapoměl jsem napsat že to zapínaní kterou fází neboli výkon právě potřebuji, tak na to mám zařízení které to zapne. Buď postupně a nebo jaké potřebuji. Název: Re: Dá se navinout několika fázový motor ? Přispěvatel: František Ševčík 12.11.2025, 21:52 Nevím, co si představujete pod pojmem 6 a nebo až 12 fází. Třífázový motor se šesti, devíti, dvanácti i osmnácti vývody na svorkovnici, kde se přepínají otáčky a výkon motoru si ale představit dovedu. Navinutí takového motoru je reálné, při dodržení jistých specifik, náležitostí a zásad. A to zapínání, které již máte, zkonzultujte s případnou navijárnou a také jim sdělte, jaké máte představy a výkonu a otáčkách požadovaného elektromotoru. Do Vašeho dotazu jste to neuvedl, takže má odpověď je jen všeobecná. Pokud sdělíte více podrobností, pak se budeme bavit konkrétněji.
Název: Re: Dá se navinout několika fázový motor ? Přispěvatel: Jirka Údržbář 12.11.2025, 22:34 Co jsou třífázové motory s kotvou nakrátko s přepínáním pólů?
Třífázové motory s kotvou nakrátko lze díky přepínání pólů provozovat s různými otáčkami. Vložením více vinutí do drážek statoru nebo obrácením směru průtoku proudu v jednotlivých částech vinutí dosáhneme různé počty pólů. U samostatných vinutí činí výkon na počet pólů méně než polovinu výkonu jednootáčkovéh o motoru stejné konstrukční velikosti. Zdroj: SEW EURODRIVE Název: Re: Dá se navinout několika fázový motor ? Přispěvatel: Kastner Lubomír 13.11.2025, 05:33 Jsou tady jisté nesrovnalosti. Bud žadatel chce víceotáčkový motor, to lze za určitých podmínek splnit nebo chce motor s několika výkony při stejných otáčkách. Tady by už byl velký problém. U víceotáčkových motorů hodně záleží i na kostře - železe motoru. Tj. na počtu drážek ve statoru, jejich velikosti a tvaru a pak i na počtu rotorových tyčí v rotoru a na jejich tvaru. U jednootáčkovéh o motoru ale s rozdílnými vinutími pro různé výkony by to bylo dost složité protože výkon je dán mimo jiného i velkostí motoru. Navijárny, které umí spočítat a následně navinout víceotáčkové motory je v republice pouze pár. Některé základní řady dvojotáčkových motorů se dělají i seriově a je je možné koupit. Spočítané a navinuté nebude ale žádná levná záležitost. A další problém může nastat třeba při chlazení motoru, protože při nízkých otáčkách se motor nemusí dostatečně chladit.
|