Název: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku? Přispěvatel: Jarisek 02.05.2025, 07:41 Typ označení hoyer 5AT-112M 4ET/t4
3fazový 4kW použity na vzduchotechnic e. Nemám zatím dořešenou tepelnou ochranu nicméně při spuštění se po 7min zahrál obal na 70°C. Odpor na jednotlivých fázích je v pořádku, ložiska také. Jen bych potřeboval vědět zda je teplota ok a pokud kolik může být max. Jinak mám zabudovaný přepínač z rozběhu "hvězda" na trojúhelník při chodu... . Moderátor - Původní nesmysl zněl: "Přehřívání motoru?". Název: Re: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku? Přispěvatel: Pavel Čermák 03.05.2025, 20:09 Tak bez nadproudové ochrany?! Při výkonu 4 kW bych přepokládal trvalý chod na Y nikoliv přepnutí na D.
Tomu by odpovídalo i rychlé přehřátí takřka nepřetížitelné ho motoru (je li výkon odpovídající přiřazenému ventilátoru) Asi by to chtělo kontrolu štítkových údajů. Název: Re: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku? Přispěvatel: Jan Bocek 03.05.2025, 22:30 Když zadáte do vyhledavače
hoyer 5AT-112M 4ET/t4 tak se dostanete k fíremnímu manualu Hoyer Motors, kde naleznete odpovědi na vaše dotazy. Teplota je vysoká a pokud je motor správně zapojený podle správné dokumentace, tak i ventilátor může motor přetížit. "Co myslíte tím, že odpor na jednotlivých fázích je v pořádku"? Elektrikáři obvykle měří proud v jednotlivých fázích. A teplotu měří bezdotykovým teploměrem i když to jde i palcem, který udržíte po dobu minuty přitlačený na těle motoru. Pokud jej neudržítě, tak je teplota 80 stupňů. To je jen zkušenost starých "motorářů" Název: Re: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku? Přispěvatel: Martin Kurka 04.05.2025, 01:04 Pozor na rady - vypadá to na motor v Ex provedení. Bez fotky štítku motoru a popisu umístění ventilátoru (v jaké technologii - v jak stanoveném výbušném prostředí) nedoporučuji radit.
V Ex je třeba povrchová teplota 60° za bezpečnou hranicí. A jestli jede motor bez tepelné ochrany, tak může jít o roznětku výbuchu. Nesjem si jist, že tazatel alespoň tuší, co činí a kde to činí. Název: Re: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku? Přispěvatel: dvorsky1 12.06.2025, 21:50 Našiel som štítok tohto motora na jeden stránke - 5AT-112M 4ET/t4. Je tam uvedené, že to je ATEX motor. Otázka je či vaše prostredie je ATEX? Motor musíte prevádzkovať trvalo v zapojení D. Motor je 400/690V. Na štítku, ktorý som pozeral ja je uvedené, že motor má PTC termistory, ktoré môžete vyhodnocovať termistorovým relé. váš motor PTC snímač mať nemusí, väčšinou to záleží od zákazníka či si ho chce objednať. Ďalej by mal byť motor navrhnutý na adekvátnu záťaž, pri ktorej nehrozí, že sa stator bude prehrievať. ATEX motory majú redukovaný výkon, resp. moment záťaže ma byť menší ako nominálny moment motora. Pri prevádzke s FM menič obmedzuje prúd motora a moment. Ideálne sa to robí ak je motor aj menič od toho istého výrobcu, sada parametrov pre ATEX motor je uložená v meniči a nie je potreba dlho maturovať.
|