Název: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: Jana Doležalová ACVent 13.01.2025, 22:14 Jaké všechny kontroly, revize a v jaké četnosti musí mít OC (prostory s výskytem několika stovek lidí)?
Má to souvislost s napojením na EPS, hromosvod a PO? Před čištěním výparníků a vodních filtrů klimatizací v prodejně Obchodního centra jsme nejprve odpojili klimatizační jednotky z napájení. Ale po vyčištění nešel nahodit jistič. Dle mého jsme nemohli způsobit zkrat a vyhoření jednotek, jak nás obviňují. Název: Re: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 14.01.2025, 09:58 Lhůty revizí určuje NV č. 190/2022 v příloze č. 4:
Citace Elektrické zařízení v objektu, který podle požárně bezpečnostního řešení umožňuje přítomnost více než 200 osob - 2 roky. Provozovatelé, kteří mají zpracován řád preventivní údržby, kdy pravidelnými kontrolami a údržbou je zajišťována minimalizace rizik souvisejících s provozem elektrických zařízení, mohou ve svém řádu preventivní údržby stanovit lhůty pravidelných revizí až dvojnásobné. Pro hromosvod pak platí lhůta 4 roky, pokud provozovatel neurčí lhůtu kratší. Se lhůtami kontrol EPS tyto lhůty nijak nesouvisí, ty najdete v požárně bezpečnostním řešení. To, že nějaká jednotka umře po vypnutí se stát může, ale takhle na dálku se to určit nedá. Někdy tomu může ublížit fukar, kdy si něco vodivého zafouknete do spojů a zkrat je na světě. Ale to by měli snadno najít. Název: Re: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: František Šohajda 14.01.2025, 10:07 Když něco při zkoučce odejde se nedá zabránit.
Třeba ve zdravotnictví,když se zkouší dle normy diesel, tak při vypnutí a zapnutí sítě vždy odejde 1-5 zdrojů na PC.Byli k tomu různé porady a stížnosti ale vždy to skončilo tak, že se tomu nedá zabránit! Bylo jeden čas i nařízení vypnout všechny PC na odděleních v době zkoušek,ale ne vždy u personálu je na to čas. Holt jsou určité věci,které nedovedeme predikovat. Citace Před čištěním výparníků a vodních filtrů klimatizací v prodejně Obchodního centra jsme nejprve odpojili klimatizační jednotky z napájení. Ale po vyčištění nešel nahodit jistič. Nevím jak Vy, ale já jako RT bych si to nechal vypnout (nechávám si to vypnout a zapnout) a zapnout personálem (elektro),protože nevím další souvislosti s provozem. S revizí EPS to nesouvisí, ale klima může být návazná a ovládaná EPS (Při požáru se zapne nebo vypne podle nastavení z PO) Název: Re: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: Jan Bocek 14.01.2025, 11:11 Jsou zde položeny dvě otázky.
1) Jaké všechny kontroly, revize a v jaké četnosti musí mít OC (prostory s výskytem několika stovek lidí)? Na to již bylo odpovězeno. Správa OC má zpracovaný Řád prohlídek a kontrol, který pravidelně aktualizuje, včetně lhůtníku. V rámci správy OC je zaměstnaný elektrikář.... který provádí dohled nad externími firmami. 2) Zřejmě jste jako externí firma prováděli údržbu klimatizačních jednotek. Byli jste proškolení o technologickýc h postupech tak, aby nezpůsobily zhoršení isolačního stavu vestavěné elektroniky. Vše záleží na obsahu smlouvy a na kvalifikaci a na správných postupech. Píšete o vyhoření jednotek...... .to se stává, když se čistí proudem vody i ty jednotky s elektronikou. Pak je otázkou, zdá jste byli nebo nebyli poučení. Zde na dálku nic nevyřešíme. Název: Re: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: Jan Bocek 14.01.2025, 11:32 Byl jsem zvědav, co to je za firmu ACVent
A není to žádné "béčko, ale odborná firma, která má logo: ACVENT se vyznačuje spolehlivostí, vysokou odborností a kvalitou se zaměřením na detail, rychlost a to vše za příznivou cenu. Po čištění filtrů klimatizace došlo k vyhoření jednotek elektroniky a zkratu..... Pokud to bude pojišťovací událost, tak je to na pravníka a soudního znalce. Jste firma s vysokou odbornosti.... .ale vše může býti jinak. Název: Re: Jaké jsou druhy revizí v obchodních centrech? Přispěvatel: Kamil Novák 19.01.2025, 11:58 Nevím jak Vy, ale já jako RT bych si to nechal vypnout (nechávám si to vypnout a zapnout) a zapnout personálem (elektro),protože nevím další souvislosti s provozem. O0U složitějších systémů (CT, magnet. rezonance, skenery nukleární medicíny...) vždy trvám na přítomnosti ne personálu, ale odborného servisního technika. S tím, že vždy počkám, až si následně vše zapne a překontroluje, že je systém OK. |