Název: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: Toby 10.01.2025, 10:32 K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06?
Název: Re: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: František Ševčík 12.01.2025, 09:41 Na tyto svorky ( A+B nebo A+C ) by měla být připojena ss brzda ( bledě modrý a červený káblík ), pokud není z nějakého důvodu odpojena a odstraněna. Nic jiného by tam nemělo být zapojeno. Foto svorkovnice by také napovědělo.
Název: Re: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: Jan Bocek 12.01.2025, 15:13 4AP je klasický motor podle značení MEZ a AP+B je s brzdou.
Na štítku je naznačeno, že brzda je na 230V. Není zde uvedeno, že DC.... chce to datashed motoru na jaké je brzda napětí ( AC/DC). Ale již bylo odpovězeno, že svorky ABC slouží pro připojení brzdy.... Název: Re: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: Pavel Čermák 12.01.2025, 16:23 Ve svorkovnicové skříni bývá vestavěn i usměrňovač pro napájení brzdy. Ten si bere "0"z uzlu
a fázi z jedné napájecí fáze. Pro rychlejší reakci brzdy má zpravidla i možnost spínání na DC straně, proto pro různá zapojení je těch šteftů na svorkovnici víc. Název: Re: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: Martin Kurka 12.01.2025, 18:49 Vstup usměrňovače brzdy jsou svorky 0 a P. Výstup je A a B.
Na levém obrázku svorkovnice pro zapojení Y má výrobce chybu, chybí mu tam spoj za vypínačem L3 a svorkou W1. (Někdy je usměrňovač brzdy chytrý a umí časovačem snížit příkon do vinutí brzdy při běhu motoru.) A ta klema B-C je ona spojnice, která se při ovládání DC strany brzdy rozpojí a pak se spíná přes kontaktní nebo bezkontaktní prvek pro DC proud. Spínání DC strany brzdy je pro speciální pohony, jako přesná zdvihadla, přesné polohování. Je to spínání DC zátěže s velkou indukčností a tudíž chce dobrý návrh aby zhášení oblouku neprodlužovalo dobu brzdění. Takže toto řešení není žádná láce. V 50% případů stačí spínat jen motor a z něj mít odvozeno napětí pro brzdu - to je onen vývod z uzlu 0 a svorka P . Svorka P se s pojí s nějakou fází motoru. Pro už hodně přesné zastavení se přivádí asi ve 40% případů střídavé napětí do usměrňovače brzdy ne odvozené z motoru, ale přes pomocný kontakt stykače. (Motor totiž při doběhu pracuje jako generátor a dokud nezanikne v motoru pole, brzda proto hned nezabrzdí.) Takže v případě spínání AC strany brzdy se svorky O a P napájí z rozvaděče motoru a k motoru musí být vícežilový kabel. Spínání AC strany je dobrý kompromis mezi ekonomikou a rychlostí reakce brzdy. Také je vlastně vyznačeno od výrobce jako doporučené na svorkovnici motoru. Jinak u brzdového motoru bychom se spíš měli bavit o odbržďovači než brzdě, brzda je s permanentním magnetem, bez napětí brzdí a přivedení napětí na vinutí ji odbrzdí - permanentní magnet je odlepen stejnou polaritou pólového nástavce elektromagnetu - brzda odskočí jako když se snažíte přitlačit dva permanentní magnety stejnými póly. V přiloženém zlomku návodu si musíte číst stránky v pořadí jejich číslování, je to skenováno jako příručka k oboustrannému vytištění Název: Re: K čemu slouží svorky A, B, C ve svorkovnici motoru MEZ 4APB 71-6Z06? Přispěvatel: Toby 13.01.2025, 11:46 (poklona) za návody a schémata ohledně zapojení brzdy. Motor byl používán pro kladkostroj. Brzda se odbrzdila při přivedení napětí na svorky O a P. V příloze je vyfocená svorkovnice.
|