Název: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Vít B. 29.11.2024, 12:28 V rámci dědického řízení řešíme s dalšími dědici problém s nižším hlavním jističem v bytě s distributorem elektrické energie.
V bytě je hlavní jistič 1x25A, ale příbuzná platila posledních minimálně 10 let distributorovi za 3x25A (má to tak ve smlouvě). Setkal se s tím prosím někdo? Jaký další postup zvolit? Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Miroslav Minařík 29.11.2024, 12:37 V rámci dědického řízení řešíme s dalšími dědici problém s nižším hlavním jističem v bytě s distributorem elektrické energie. Obávám se, že to není problém elektrotechnic ký ale právní. My tu jsme na technickou stránku věci. Na smlouvy jsou právníci.V bytě je hlavní jistič 1x25A, ale příbuzná platila posledních minimálně 10 let distributorovi za 3x25A (má to tak ve smlouvě). Setkal se s tím prosím někdo? Jaký další postup zvolit? Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Jan Palička 29.11.2024, 12:52 Obávám se, že to není problém elektrotechnic ký ale právní. My tu jsme na technickou stránku věci. Na smlouvy jsou právníci. Přesto si trochu dovolím: obraťte se na smluvního dodavatel elektřiny s požadavkem na vrácení přeplatku. Doložte revizní zprávou a podklady dosvědčujícími, že k chybě došlo a že po celou dobu trvala. Je ale otázkou, zda vzhledem k zákonné obecné promlčecí době tři roky to za tu "tahanici" vůbec stojí.Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Rozvodak 29.11.2024, 22:25 V rámci dědického řízení řešíme s dalšími dědici problém s nižším hlavním jističem v bytě s distributorem elektrické energie. V bytě je hlavní jistič 1x25A, ale příbuzná platila posledních minimálně 10 let distributorovi za 3x25A (má to tak ve smlouvě). Setkal se s tím prosím někdo? Jaký další postup zvolit? Objednejte si kontrolu OM od distribuce. Oni sami musí zjistit kde se stala chyba, zaprotokolovat stav bez porušených plomb a následně navrhnout způsoby řešení, včetně lhůty na uvedení do pořádku. Obvykle se setkáváme s obrácenými hodnotami, kdy zákazník platí méně než má dáno ve smlouvě. (dance) Záměnu 1f a 3f jističe v SaPu se pamatuju možná tak dvakrát, za praxi u PREm. Je to tedy dávno, vzniklo to při zakládání dat a digitalizaci systému. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: František Šohajda 30.11.2024, 10:08 Chyba se může do kolosu energetiky dostat....
Nejsem právník, ale není tam nějaké doba promlčení?? Obráceně (3fáz-platí 1 fáz) to bude kratší doba (3 nebo 5 let nazpět).... (norm) Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Vít Blaha 02.12.2024, 08:19 Obávám se, že to není problém elektrotechnic ký ale právní. My tu jsme na technickou stránku věci. Na smlouvy jsou právníci. (poklona) . Jasně. Šlo mi samozřejmě jen o technický postup. Proto jsem se ptal, jestli se s tím někdo setkal. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Vít Blaha 02.12.2024, 08:22 Přesto si trochu dovolím: obraťte se na smluvního dodavatel elektřiny s požadavkem na vrácení přeplatku. Doložte revizní zprávou a podklady dosvědčujícími, že k chybě došlo a že po celou dobu trvala. Je ale otázkou, zda vzhledem k zákonné obecné promlčecí době tři roky to za tu "tahanici" vůbec stojí. (poklona) . Nám o ten přeplatek ani nejde. Jak píšete zbytečná tahanice a časová komplikace. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Vít Blaha 02.12.2024, 08:24 Objednejte si kontrolu OM od distribuce. Oni sami musí zjistit kde se stala chyba, zaprotokolovat stav bez porušených plomb a následně navrhnout způsoby řešení, včetně lhůty na uvedení do pořádku. Obvykle se setkáváme s obrácenými hodnotami, kdy zákazník platí méně než má dáno ve smlouvě. (dance) Záměnu 1f a 3f jističe v SaPu se pamatuju možná tak dvakrát, za praxi u PREm. Je to tedy dávno, vzniklo to při zakládání dat a digitalizaci systému. (poklona) . Uděláme to tak. Já jsem se s něčím podobným právě také dosud nesetkal - myslím, že to byla opravdu jen administrativn í chyba. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Vít Blaha 02.12.2024, 08:27 Chyba se může do kolosu energetiky dostat.... Nejsem právník, ale není tam nějaké doba promlčení?? Obráceně (3fáz-platí 1 fáz) to bude kratší doba (3 nebo 5 let nazpět).... (norm) (poklona) . Ano, chyby nastávají. Vůbec nám nejde o zpětné vymáhání nějakých peněz. Spíš mne zajímalo jestli se s tím někdo v praxi náhodou již nesetkal a jak to případně řešil čistě po technické stránce. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: jan as x 03.12.2024, 14:49 O co vám přesně jde - Co má být výsledkem vašeho snažení?
Pokud jste v území ČEZu, namontujete jistič který tam má být podle smlouvy, tedy 3 x 25. Předtím požádáte o rozplombování, to lze telefonem nebo online, zbytek je na vás. Název: Re: Jaks distributorem řešit chybné platby za nižší hlavní jistič 10 let zpětně? Přispěvatel: Richard Šurek 05.12.2024, 05:31 Moje vlastní zkušenost : 14 let měla paní jistič 3x32A, ve fakturách platila 3x40A. Za tu dobu přeplatila cca 13000 Kč. Vyfotil jsem jistič, plomby, fakturaci a řešil jsem to mailem na eon.cz. Výsledek : přijel technik na obhlídku, shledal jistič 32A s plombou starou 20 let. Eon vrátil platby za poslední 3 roky, starší kvůli promlčecí době odmítá vrátit.
Letos mám 3 případy odlišného hlavního jističe oproti fakturaci. Rozhodně stojí za to u každého zákazníka při návštěvě udělat kontrolu. |