Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Honza Formánek 30.07.2018, 11:34



Název: Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy?
Přispěvatel: Honza Formánek 30.07.2018, 11:34
Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy (dotaz je obecný, ale zrovna zde šlo o výměnu pojistek v trafostanici vn)?

Starám se ve firmě o PO a BOZP a po opravách el. zařízení běžně dostávám papíry označené nějak jako "Zápis o opravě" a popisující provedenou opravu.

Já ale od dodavatele chci, aby takový protokol obsahoval zejména:
- název Záznam o kontrole
- datum a podpis oprávněné osoby
- popis a umístění opravovaného el. zařízení
- informace o tom, že po opravě je zařízení "funkční a bezpečné" (zda provede nějaká měření je na dodavateli)

Je to v souvislosti s ČSN 33 1500 bod 2.7 přehnaný požadavek? Případně byl by někdo ochoten dát k nahlédnutí nějakou ukázku používaného Záznamu o kontrole?


Název: Re: Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy?
Přispěvatel: par.6 30.07.2018, 12:00
Od elektrikáře dostanete zápis o opravě a tím se vám zavazuje že je zařízení bezpečné.
Pokud chcete kontrolu kontaktuje RT a ten vám vypracuje revizní zprávu .


Název: Re: Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy?
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 30.07.2018, 13:18
A pojistky měníte podle MPBP nebo na béčko? Kdyby na béčko, máte to podchycené. Stejně tak lze použít protokol o předání pracoviště, můžete si je vystavovat na cokoliv a zároveň máte papír kdo tam dělal, co tam dělal, kdy začal, kdy skončil, a konečně pro vás jako bezpečáka je podstatné, že se vám někdo podepíše pod větu "Zařízení je schopno bezpečného provozu."


Název: Re: Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy?
Přispěvatel: Jan Bocek 31.07.2018, 00:24
A pojistky měníte podle MPBP nebo na béčko? Kdyby na béčko, máte to podchycené. Stejně tak lze použít protokol o předání pracoviště,  můžete si je vystavovat na cokoliv a zároveň máte papír kdo tam dělal, co tam dělal, kdy začal, kdy skončil, a konečně pro vás jako bezpečáka je podstatné, že se vám někdo podepíše pod větu "Zařízení je schopno bezpečného provozu."

Vše jasné, nebylo by co dodat. Přesto stručný komentář:

Protokolem o předání pracoviště
to začíná po objednávce u externích firem. Bez tohoto protokolu ( požadavku) není možné zahájit pracovní činnost. Musí být vystavený na konkretní firmu a osobu. Ostatní je předtištěno, anebo i ručně doplněno.
Po ukončení práce musím protokol předat a v některých případech i s revizní zprávou.
V podstatě při jakékoliv úpravě elektrického zařízení je nutno vystavit revizní zprávu. Bez ní obvykle nelze EZ uvádět do provozu.

Obvykle jsou tyto Protokoly připravené na vrátnici, nebo recepci firmy, protože se často jedná o poruchu, anebo o práce v so a ne. Stejně se zase předává na vrátnici a RZ se zasílá neprodleně elektronicky.

Mnohé firmy mají své Směrnice, kde je to detailně popsáno.
Kromě článku v ČSN 331500 bych použil také ČSN EN 50110-1 ed.
3 na příklad čl. 6.2.8 Opětovné uvedení zařízení do provozu

Obvykle jsou tyto záležitosti ve firmách v kompetenci "odpovědné osoby za elektrické zařízení",  který nese odpovědnost a tedy zajišťuje komplexní provozní dokumentaci. Takový protokol a předání a převzetí pracoviště je povinným dokumentem podle zákona..( na příklad NV 101/2005 Sb.)


Název: Re: Jak by měl vypadat Záznam o kontrole po provedení opravy?
Přispěvatel: Honza Formánek 01.08.2018, 11:23
Díky za odpovědi.