Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Pavel Mony 06.08.2015, 08:02



Název: ABB: Vypínač a internet – jde to dohromady?
Přispěvatel: Pavel Mony 06.08.2015, 08:02
ABB: Vypínač a internet – jde to dohromady?
    O pronikání online technologií do všech stránek života není pochyb, a děje se tak i v případě domovního elektroinstala čního materiálu. Co všechno je v dnešní době poháněno internetem? Tak například internetové rádio Busch-iNet, systémové instalace Ego-n či nová aplikace Welcome-App pro domovní videotelefony. Je vlastně dnešní elektrikář ještě elektrikářem nebo už i „ajťákem“?
    Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/clanky/abb-vypinac-a-internet-2013-jde-to-dohromady)


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
ABB: Vypínač a internet – jde to dohromady?
   


Název: Re: ABB: Vypínač a internet – jde to dohromady?
Přispěvatel: Petr M 06.08.2015, 08:53
V článku se omýlá "bezpečnost". Pro ABB je bezpečnost to, že rádio nespadne do vany. Ok.

Pro elektrikáře je bezpečnost o krytí, napájení,... Očekávám, že tuhle stránku taky nějak pořešili (i když to rádio do koupelny asi nebude v IP44 a ovládací tablet už vůbec ne).

Ale když z elektrikáře udělají ještě "ajťáka",  tak přibude další dimenze bezpečnosti, v oboru zvaná "cybersecurity". Jak jsou na tom po téhle stránce? Nikde to tam nevidím. A není to banalita - http://www.root.cz/clanky/internet-hloupych-veci/,  http://www.root.cz/clanky/analyza-zranitelnost-rom-0-postihuje-1-5-milionu-domacich-routeru/ a další. Není nad to, když elektronický vrátný navíc šíří spam a hádá hesla k bankovním účtům.

S tím se pojí bezpečnost investice pro uživatele. Aby mělo smysl do toho investovat, musí být podpora po dobu životnosti a zákazník by měl vědět, že po tu dobu to bude fungovat. KDž se objeví bezpečnostní zranitelnost, musí to dostat nový SW (bez zásahu uživatele, který na to kašle a bez toho, že by musel volat odborníka). Musí to fungovat i v případě, že používaná služba změní formát dat, IP adresu, kodek,... nebo zanikne a bude potřeba to přehodit na jinou. A ne to nechat stylem "teď namontuj a dva roky poskytuj zákazníkovi záruku na svoje triko".

Takže obligátní otázka: Jak to má ABB s podporou po tom, co výrobek opustí fabriku? Osobně bych to bez znalosti odpovědi na tuto otázku nemontoval, protože já bych byl ten, kdo prodal aušus, já bych byl ten, kdo doporučil šmejd, já bych byl ten, kdo montuje nepoužitelný krám,...