Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Ižák Ctibor 27.11.2012, 07:35



Název: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Ižák Ctibor 27.11.2012, 07:35
 Dostal sa mi do rúk motor z prevodovkou, ktorý má tieto štítkové údaje:
SEV-EURODRIVE                BRUCHSAL / GERMANY
tYP     :  R40DT63K4B03/HR/Z/IS
R/min : 1380/64
kW     :0,12
V        :230 D  400 Y         A  0,68/0,39


Svorkovnica je však veľmi nezvyčajná a z motora na ňu vychádza asi 10, až 12 vodičov.
Určite ích je tam viac ako 6. Na konci motora je nejaká páčka, (mohla by  slúžiť na reverz, ale to len typujem). Foťák som nemal, tak že fotky nie sú a podrobnejšie preštudovať a premerať som  z časových dôvodov nemohol.
 Potreboval by som tento motor zapojiť  do "D" aby som ho mohol napájať jednou fázou.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Filip Dobiáš 27.11.2012, 10:18
Mohl by to být motor s přepojovatelný mi póly se dvěma oddělenými statorovými vinutími.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Kalina Jiří 27.11.2012, 10:45
R40 = typ převodovky
DT63K4 = typ motoru
B03 = asi typ brzdy - nevím
HR = ruční páka na odbrždění brzdy
Z = těžký masivní ventilátor
IS = ve svorkovnici integrovaný konektor

Motor = 6 vodičů
Brzda = 3 vodiče (staré motory měli 2 vodiče)
Ve svorkovnici by měl být brzdový usměrňovač (pokud výš typ nepoužívá externí brzdový usměrňovač umístěný v rozvaděči).

Zavolejte si do SEWu, podle výrobního čísla vám elektomotor identifikují naprosto přesně.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Vladimír Šťavík 27.11.2012, 16:39
Konektor IS je 12-ti pólový.
Ostatní podle předchozí odpovědi.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Vladimír Šťavík 27.11.2012, 17:00
Na konektoru je vinutí motoru i brzda. Nenašel jsem zapojení. Je asi odlešné podle provedení motoru. Pokud není zapojení někde v dokumentaci k motoru, bude se potřeba obráti na SEW eurodrive. Podle výrobního čísla se to dá dohledat.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Kastner Lubomír 28.11.2012, 05:56
Budu se opakovat již poněkolikáté tady na tomto fóru, ale proč chcete zapojit motor jen na 230 V? Uvědomte si, že ztratíte minimálně 3/4 výkonu motoru!! Takže místo 120 W budete mít zhruba jen asi 20-30 W!! Když si koupíte malý ventilátor nebo mixer tak bude mít daleko větší sílu. Mnoho lidí klame údaj na štítku 230 / 400V Ano, motory lze napájet 230 V, ale 230 V třífázově!! Tj. např. přes frekvenční měnič, kde pro menší motory se dělejí měniče s výstupem 3 x 230 V. Bohužel ale mnoho lidí se domnívá že pokud je na štítku napsáno 230 V pak to mohöu napájet normálně přes jednu fázi. Jednofázový motor je konstrukčně zcela jinak řešen než motor 3 fázový. Ve stavu nejvyšší nouze jdou některé motory napájet i 1 fází, ale opakuji jen ve stavu nejvyšší nouze a jen některé pro některé aplikace a samozřejmě to nese již výše zmíněné omezení - např. ztráta výkonu, nižší životnost, přehřívání apod.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Ižák Ctibor 28.11.2012, 18:20
  Uvedomujem si, že výkon pôjde rapídne dole. Chcem však tento pohon použiť na záhrade v zahtadkárskej osade, kde som veľmi rád, že mám vôbec 1-fázovú prípojku . Výkon mi stačí a otáčky mi na moje optreby vyhovujú. Túto prevodovku  z motorom mám tiež dávno a iné využitie pre ňu nevidím.


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Rozmahel Vladimír 28.11.2012, 21:20
Tak už jen nachystat vhodné palivo do grilu.  ;)


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 28.11.2012, 22:08
Tak už jen nachystat vhodné palivo do grilu.  ;)
Takový krokový motor z vraku větší tiskárny je taky řešení, dají se tam dobře měnit otáčky, běhá to z baterky 12  nebo 24V,...


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Kalina Jiří 29.11.2012, 08:47
Pokud máte ve svorkovnici brzdový usměrňovač, zapojte brzdu na 230V AC (viz schémata v příloze). Při napájení motoru 400V se napájení brzdového usměrňovače připojuje mezi fázi a střed hvězdy vinutí (pokud nepoužíváte externí napájení brzdy).
Pokud ve svorkovnici brzdový usměrňovač nemáte a brzdu nepotřebujete, zdemontujte z brzdy brzdný disk a přítlačný disk vypodložte podložkami (případně zdemontujte celou brzdu).


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Martin Kurka 29.11.2012, 10:58
  Na konci motora je nejaká páčka
HR = ruční páka na odbrždění brzdy
Pane kolego, tento typ motoru neznám, ale nestačilo by jen natrvalo odbrzdit pákou?


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Kalina Jiří 29.11.2012, 14:09
Páka na ruční odbrzdění nemá aretaci odbrzděného stavu, bylo by nutné ji přivázat drátem  (zle).


Název: Re: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
Přispěvatel: Martin Kurka 29.11.2012, 15:59
Takže slepá ulička, asi by nepomohlo ani přivázání drátem, protože mechanizmus páky by se asi třel trvale o rotující díl brzdy a zřejmě na trvalý provoz v odbrždění to není konstruované.
Tudíž jak píšete výše, přepojit na 230V, nebo demontovat. Jestli je to na gril, tak asi radši demontovat, brzdný ráz by mohl pečínku sklepat do ohně, nebo do něj pokácet vidlice.