Název: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu? Přispěvatel: Miroslav Minařík 05.02.2012, 11:43 Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu?
Ono se jednoduše řekne, že někdo zastupuje, nebo dokonce exkluzivně zastupuje nějakou značku na trhu. Často se včak setkávám, že dotyčný zastupič je spíše překupníkem, než tím, kdo danou značku opravdu hájí a dokáže svému trhu poskytnou nezbytný informační servis. Například. Pokud prodávám zahraniční software a nejsem schopný svému odběrateli pomoci aby mu fungovaly všechny deklarované funkce ... Pokud prodávám hardware a neznám jeho použití ... Jak to vidíte vy? Občas si říkám, že to, co zažívám sám je možné pouze u nás. Ale mělo by se o tom mluvit. Název: Re: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu? Přispěvatel: Schoeller Peter 05.02.2012, 12:38 Už dávno tvrdím, že u nás nie sú predávači, ale podávači z regálov.
Ale to je aj chyba výrobcov, ktorí povolia exkluzivitu nie tomu, čo rozumie tomu, čo predáva, ale tomu, kto vie výrobok "obkecať" - viď obchodní zástupcovia (alebo podomoví predávači), ktorí sú nútení predať čo najviac výrobkov za akúkoľvek cenu. Název: Re: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu? Přispěvatel: Milan Karvánek 05.02.2012, 12:51 Pro mě, by měl především mít dostatek informací a ty tlačit k uživatelům. Tedy dostatek katalogů, nejen různé přehledové "na oko" , ale především technické s podrobnostmi, měl by mít i další nutné technické podklady prodávaných výrobků. (onehdá mi jeden moravský výrobce nebyl schopen sdělit parametry cívky - solenoidu, které sám vyrábí a to ani po té, co příslušný vedoucí technického oddělení osobně navštívil výrobu ve vlastní firmě aby se na parametry poptal dělníků ;D )
Pokud se jedná o zahraniční firmu, pak samozřejmě vše v češtině. Pokud se jedná o složitější zařízení u kterého je třeba něco "nastavovat", nebo dokonce psát na míru soft, tak podrobný manuál, opět v č.j. . No s dokumentací a návody a manuály je to u výrobců vůbec všelijaké, mnozí výrobci jinak dobrých přístrojů mají naprosto podprůměrně zpracované manuály, snad né úplně s chybami, ale rozhodně neúplné s nelogickým a nejasně formulovaným textem (E-Bock, Enika, Elko-EP) Distributor by měl rozhodně zveřejnit koncovou cenu prodávaných výrobků (né na dotaz, zítra bývá pozdě a jdu jinam). No a v dnešní době by tohle celé mělo být na internetu. Název: Re: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu? Přispěvatel: Jan Franěk 05.02.2012, 21:50 Řekl bych, že to opět souvisí s tím, jaké si ona firma vybere spolupracovník y. Znám mnoho lidí, kteří aniž by znali technické detaily a jiné podrobnosti o výrobku, dokážou prodat mnoho kusů tím, jak přesvědčivě a pomocí superlativů, tlačí na možné kupce.
Pak také ty, kteří za "svou" firmu a její produkty tak říkajíc dýchají. I na technický dotaz dokáží odpovědět a pokud neví, nebo si nejsou jisti, zajistí požadované informace skoro na počkání. Sice jich je znatelně méně, ale myslím si, že jejich zákazníci se stávají častěji pravidelnými a spokojenýmí nakupujícími u těch firem. Jinak jak už psal Milan, mě by taky oslovila nejvíce řádná technická podpora. Podrobný návod a množství technických informací. Doporučená cena na internetu, nebo tabulka kde se porovnávají jednotlivé produkty pro správný výběr k dané aplikaci a tak podobně. Taky mám rád, když výrobce, nebo dodavatel, nabídne nějakou další podporu, třeba prográmek, který pomůže s návrhem řešení, nebo třeba jenom cenovou nabídkou. A jsme opět u přidané hodnoty. ;D ;D Název: Re: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu? Přispěvatel: Radek Červený 06.02.2012, 10:42 Vše podstatné už řekli kolegové výše, dokumentace v češtině, dostupnost informací na webu včetně koncové doporučené ceny, ovšem z této koncové ceny je třeba nechat montážní firmě dostatečný obchodní prostor, atd.
Osobně ale nejvíc preferuji nějakého styčného důstojníka v regionu, který má na starost podporu prodeje, dokáže řešit technické požadavky a dotazy, je ochoten a schopen udržovat osobní vazby, informuje o novinkách, distribuje katalogy a podklady o výrobku, atd... K tomu samozřejmě kvalitu nabízených výrobků a zaskladnění v prodejní síti velkoobchodů. Teď si vybavuji namátkou nového hráče na trhu v oblasti jistících přístrojů, kterému když se toto podaří skloubit, tak má ambice se stát jedničkou na trhu. Cítím to tak vzhledem k tomu, jak sladce spinká konkurence. |