Název: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Petr Trefny 09.01.2006, 14:48 Dá se stanovit, čí chybou došlo k spálení vinutí 1F motoru (370W/220V). zda někdo nemáte zkušenost s reklamací spáleného 1F motoru. Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila?
Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Jaroslav Klinský 10.01.2006, 01:42 Myslím, že ze spáleného motoru už těžko. Ale doporučuji podívat se na jištění, které je předřazeno - pokud máte jištění podle jmenovitého proudu motoru, který lze zjistit na štítku. Pokud máte jištění 6 a více ampér, pak stačí, aby došlo k nějakému třeba mechanickému problému, kdy se zvýší hodnota procházejícího proudu motorem. Jištění to nestačí vypnout a dojde ke spálení motoru. Pokud je jištění přesně podle štítkových údajů, tak při naproudu vypíná podstatně dříve. Tolik jednoduché vysvětlení. Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Václav Císler 17.01.2006, 19:48 Většinou to zjistit lze.Je třeba vědět zda je spálená hlavní či pomocná fáze,co motor pohání a jak dlouho bylo zařízení funkční,zda se kondenzátor odpojuje,zda bylo vinutí převinuté,kdo motor vyrobil.Reklam ace motorů jsou vetšinou neoprávněné.Př íčinou spáleného vinutí je často jeho přetížení. Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Zdenek Hejčl 19.01.2006, 00:04 Zajímalo by mě v tomto případě, jak zjistit u spálené cívky závitový zkrat? Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Václav Císler 19.01.2006, 22:06 Je-li u asyn.motoru závitový zkrat je spáleno jen několik závitů.Kolik záleží na tom kdy vypne jištění.Napřík lad v jedné trojcívce mohou být spáleny dvě cívky.Když je ale spálená komplet celá fáze(u 1F motoru např. dvě čtyřcívky nebo čtyři dvojcívky),nebude příčinou závitový zkrat. Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Zdenek Hejčl 20.01.2006, 17:54 Motor pohonu otáčení talíře v mikrovlnce jištění na jmenovitý proud nemá. Má-li závitový zkrat, bude se přehřívat tak dlouho, dokud se nespálí. 16A jistič podrží dlouho. Závitový zkrat těžko odhalíte, neboť cívka totálně spálená, zde přetížení nehrozí. Pak mohu jednoduše říci spálený motor přetížením? Vyřadí-li zkrat závity vinutí, bude mít menší výkon - spálený přetížením? Název: Re: Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila? Přispěvatel: Petr Trefny 22.08.2006, 10:02 P.Císler, lze z toho, když zjistím že je spálená hl. nebo pomocná fáze a vím-li že motor běží nepřetržitě, vinutí nepřevinuté a zda se kondenzátor odpojuje či ne dopátrat toho zda je chyba v konstrukci motoru - chyba na straně výrobce? (poklona) za odpověď. mohu se na vás spojit? petr.trefny@seznam.cz |