Název: Poradíte mi proč vybavuje jistič při zapojení autotransformátoru? Přispěvatel: Petr Kavalec 03.01.2006, 15:36 Při spínání ventilátoru na dva stupně otáček. Výrobce ventilátoru doporučuje autotransformá tor, který i k ventilátoru dodává.
Autotransformá tor (a tím i ventilátor cca 140W) jistím jističem LSN 10D/1 v rozvaděči MaR. Jakmile tento jistič "natáhnu" vyletí mě jistič LSN 25B/3, který jistí rozvaděč MaR a dále hlavní jistič v elektroměrovém rozvaděči LSN63B/3. Jistič s charakteristik ou "D" zůstane v pořádku. Napadá někoho co s tím ? Název: Re: Poradíte mi proč vybavuje jistič při zapojení autotransformátoru? Přispěvatel: Petr Doležal 03.01.2006, 20:32 Upřesňující dotaz: Ty jističe vypnou i když je ventilátor odepnutý, neboli i když se autotrafo zapne doprázdna ? Název: Re: Poradíte mi proč vybavuje jistič při zapojení autotransformátoru? Přispěvatel: Petr Doležal 03.01.2006, 21:05 Ještě jsem to "pustil" do SICHRu a selektivita mezi 10A/D a 63A/B je zhruba jen do zkratu 240A, což je zřejmě méně než konkrétně máte. U velkých zkratů oba jističe vypínají v čase 10 msec a je jen otázkou výrobních nepřesností, který jistič "letí" první. Název: Re: Poradíte mi proč vybavuje jistič při zapojení autotransformátoru? Přispěvatel: Jiří Fuksa 04.01.2006, 00:50 Při výkonu ventilátoru 140W a tím odpovídajícímu výkonu transformátoru bych nehledal chybu v jištění. Buď je trafo nebo ventilátor vadný a nebo je trafo špatně zapojené (autotrafo má pouze jedno vinutí, ale 3 - 4 vývody). Název: Re: Poradíte mi proč vybavuje jistič při zapojení autotransformátoru? Přispěvatel: Karel Kosina 04.01.2006, 07:44 Pokud se jedná skutečně o autotransformá tor, tak originál který jak píšete byl k tomuto ventilátoru dodán, bude mít asi jen 3 vývody 0-138V-230V. Píšete, že něco spínáte na sekundární straně - u autotranformát oru nejsou dvě samostatná vinutí tj.primár a sekundár, ale mluvíme o primární odbočce. Přívod síťového napětí N+L musí být připojen na vývody 0 a 230V. Ventilátor se připojí pro 1 stupeň otáček na vývody 0 a 138V, pro 2 stupeň na 0 a 230V. Současně k tomuto bude přináležet zřejmě ovládání tohoto přepojování nějaký přepínač, který při 2 stupni otáček odpojuje autotrafo, které by jinak běželo zbytečně naprázdno. Určitě máte nějakou chybu v zapojení, něco jde do zkratu, případně vadné autotrafo nebo ventilátor - čemu moc nevěřím. |