Název: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Domorák 04.02.2009, 11:11 Dělám RT již 29 let, ale do dneska nevím proč musí mat RT skoušky z 5O §6, nebo §7. Dále dodavatelský navíc §8. Je to zbytečné papírování, komise, peníze atd. §9 je výše postaven a znalosti jsou požadované vyšší pri skouškách ITI. (poklona) .
116, Název: Re: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Pavel Plhal 04.02.2009, 12:01 Dělám RT již 29 let, ale do dneska nevím proč musí mat RT skoušky z 5O §6, nebo §7. Dále dodavatelský navíc §8. Je to zbytečné papírování, komise, peníze atd. §9 je výše postaven a znalosti jsou požadované vyšší pri skouškách ITI. (poklona) . Protože pokud vím tak by si nesměl ani ten rozvadšč odkrytovat. Ani zásuvku otevřít, jestli je tam připojenej ochrannej vodič.116, To jsou práce na zařízení , a to by neměl, Takže druhej chlap rozmonuje a sloří, RT odreviduje . Což je divný né? Většinou by to mělo být 6,7,8 Název: Re: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Kamil Novák 04.02.2009, 12:40 Dělám RT již 29 let, ale do dneska nevím proč musí mat RT skoušky z 5O §6, nebo §7. Dále dodavatelský navíc §8. Je to zbytečné papírování, komise, peníze atd. §9 je výše postaven a znalosti jsou požadované vyšší pri skouškách ITI. (poklona) . Už se to zde řešilo, stačí vyhledat. ;) Základní a docela rozšířený mýtus je, že vyšší § obsahuje i všechny nižší §§. To samozř. není pravda. Takže když jste držitelem §9, nemáte automaticky §§ 3, 4, 5, 6, 7 a 8. (no) Kdyby tomu tak mělo být, tak by mohli např. někteří učitelé a výzkumníci kromě své činnosti i projektovat a provádět revize. (doh) A to jistě uznáte, při vší úctě k uvedeným profesím, je nesmysl. Název: Re: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Ladislav Koštejn 04.02.2009, 13:15 Takto - stačil by § 6 , ale proč nemít §7, §8(d) pro případ jiného pracovního zařazení (typu podnikání).
Hlavně se ale dělaly dle § 14 vhl.50/78 sb. Zkoušky a přezkoušení -stručně- a) bezpečnostní předpisy obsluha a práce na el.zař. b)místní pracovní a technologické postupy...... c) teoretické a praktické znalosti o poskytování první pomoci , zejména při úrazech el. proudem. Podle mne to mělo něco do sebe, když se to dělalo poctivě. Osvědčení RT bylo doživotní a revizák mohl mít jen razítko a občas by udělal malou revizi nebo žádnou a odborně by zakrněl. Domnívám se že ani teď se na ITI testy podle výše zmíněných bodů nedělají. Ještě si člověk na školení prohloubil znalost norem a předpisů v jiných odvětvích elektrotechnik y (když byl RT zaměřen např. na průmyslové rozvody) P.S. S tím otvíráním rozvaděče bych to neviděl tak horké s §9 splňuji praxi a odbornost předešlých paragrafů, ale je možné že kdybych nesplnil podmínky § 272 zákoníku práce (tehdy platného) nemohl bych tuto činost vykonávat protože jsem nesložil zkoušku dle § 14 vhl.50/78 sb. odst. a) Bezpečnost. nebudu to řeši do hloubky na to není čas. Třeba někdo poskytne fundovanější odpověď. L.Koštejn H.K. R-EZ-E2/A Název: Re: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Ladislav Koštejn 04.02.2009, 13:34 TO: Kamil Novák"
Máte pravdu § 10, a § 11 by nás revizáky trumfnuli (nepožaduje se po nich praxe). Ale nicméně na §9 musíme splňovat praxi delší než na paragrafy předchozí.Takž e čistě teoreticky ba nám to mohli dát. Je ale fakt že jsem neviděl RT, který by dělal §9 rovnou ze šestky. Většinou jdeme po schůdcích. Hlavní důvod zkoušek z vyhl. 50 vidím v bezpečnosti práce. Název: Re: Proč musí mít RT zkoušky z vyhl. 50/78 Sb. §6 nebo §7 ? Přispěvatel: Pavel Plhal 04.02.2009, 14:18 Na učitelské § ani nevzpomínat. Jsem měl 6,7,8 , přešel jsem na školu, udělal jsem 12 nebo kolik to bylo, a nesměl jsem nic.
Tak jsem si bokem děla za vlasní prachy ty předchozí pragrafy. Ještě že ti komisaři nedělali obštrukce a pochopili o co jde. |