.... Ani nautila nebo bíbo není na rozebírání pro kutily, byť to jde snadněji, problém s utěsněním zůstává. Navíc bývají mnohdy třeba udělat práce soustružnické a frézařské.
Myslíte utěsnění zalitého vinutí a napojení vodičů nebo utěsnění vnitřního prostoru motoru, tj. mezi rotorem a statorem? Nautila má rotor zaplavený. Na tělese je i zalévací otvor se sítkem. Utěsněné jsou pouze ložiska, jinak je všude voda...a po letech smradlavé bahno.
Mimochodem na nautilu jde spoustu ND ještě pořídit, blbé je, že se kazí tak jednou za 8-10let a člověk si zas nepamatuje jak je poskládaná, zvlášť když některé části z venku vypadají jak kdyby je ohryzaly železo-žravé myši :-)
Každopádně, elektřina a voda, to je velmi riziková kombinace, tam se chybovat nesmí. Především zaručeně odpojit při jakékoliv údržbě a zajistit, aby to někdo v dobré víře nezapnul !