|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #1 kdy: 31.03.2011, 15:52 » |
|
Cyklista někam přijede, opře kolo a zamkne. Když není nic šikovnější, zamkne ho třeba ke svodu hromosvodu. Co má dělat, když chce odjet a je právě bouřka? Pauzy mezi blesky jsou naprosto nevyzpytatelné ...
Má pustit z hlavy myšlenku, že v bouřce někam pojede, a přesunout se do přilehlé osvěžovny
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #3 kdy: 31.03.2011, 16:46 » |
|
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 31.03.2011, 17:41 » |
|
Co když nebude osvěžovna přilehlá, ale nejbližší vzdálená několik set metrů? Tak se bude chtít přesunout kolmo. Pak je na místě zlepšit pro příště strategické plánování
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Miroslav Macek
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 31.03.2011, 17:57 » |
|
Řekněme, že cyklista pojede po nově vybudované silnici (vybudována např. v roce 2010) a blesk jej zabije. Není mi jasné, zda za to nebude odpovědný projektant příslušné silnice, který se nebude moci vykázat výpočty rizika u této dopr.stavby (silnice) podle vyhlášky a ČSN EN 62305-2, které jediné mohou stoprocentně prokázat, že se taková věc prostě nemůže stát a hromosvod silnice je zbytečný. Pokud budou výpočty chybět, může být projektant případně i uvězněn. Já jsem si to nevymyslel, to je v předpisech .
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #10 kdy: 31.03.2011, 18:18 » |
|
Řekněme, že cyklista pojede po nově vybudované silnici (vybudována např. v roce 2010) a blesk jej zabije. ...může být projektant případně i uvězněn.
Ano, bude uvězněn a to do té doby, než si ve vyhlášce č. 268/2009 Sb. nastuduje, že se tato vyhláška vztahuje na stavby spadající do působnosti obecných stavebních úřadů, zatímco silnice spadají do působnosti silničních správních úřadů. Až bude schopen to bez zakoktání zopakovat, bude propuštěn na svobodu.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #12 kdy: 31.03.2011, 21:17 » |
|
Co má dělat, když chce odjet a je právě bouřka? Pauzy mezi blesky jsou naprosto nevyzpytatelné ...
Má odomknúť bicykel, otvoriť si dáždnik nad hlavou a odísť domov. Pretože čisto štatisticky má niekoľkokrát vyššiu šancu, že ho zrazí auto ako zasiahne blesk. :-)
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #13 kdy: 31.03.2011, 22:30 » |
|
...čisto štatisticky má niekoľkokrát vyššiu šancu, že ho zrazí auto ako zasiahne blesk...
Zvlášť když pojede po silnici v té slotě, to si o sražení autem přímo koleduje
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #16 kdy: 01.04.2011, 07:26 » |
|
Má odomknúť bicykel, otvoriť si dáždnik nad hlavou a odísť domov. Pretože čisto štatisticky má niekoľkokrát vyššiu šancu, že ho zrazí auto ako zasiahne blesk. :-)
Ano do bouřky jedině s deštníkem nad hlavou, vytváří Faradayovu poloklec nad pohybujícím se objektem, takže si případnými blesky dokáže vytvořit jakýsi tunel, samozřejmě za splnění podmínky dostatečného průřezu drátů deštníku. Při jízdě na kole se doporučuje deštník v jeho spodní části spojit s bicyklem přes svodič přepětí třídy ochrany I+II, přičemž se důrazně doporučuje použití i ochrany třídy III, na které bicyklista při jízdě sedí.
|
|
|
|
J.Patúc
|
|
« Odpověď #17 kdy: 01.04.2011, 07:30 » |
|
Cyklista je chránený pred bleskom nepriamo úmerne polomeru bleskovej gule nad jeho hlavou.
|
|
|
|