mousset
|
|
« kdy: 26.01.2013, 21:53 » |
|
Je mozne aby viedli z motora iba 3 káble do svorkovnice?
Chystal som sa zapojit ku motoru motorovy spustac (povodny spinac a kabel dostal "nohy") a po odmontovani svorkovnice som zbadal ze od motora vedu ku svorkam (A,B,C) iba 3 biele kable + privodne kable.(vid obrazok).Pokial viem tak 3-f motor by mal mat 6 vyvodov (3 zaciatky cievok a 3 konce cievok) + samozrejme kostra. Ku svorkam C0,A0, B0 (kde su prepojovacie pliesky) by mali tiez viest vyvody z motora (konce cievok). V mojom pripade ale k tymto svorkam nic nevedie. Je mozne ze je to natvrdo spojene uz vnutri motora? Da sa to zistit bez kompletneho rozobratia motora? Jedna sa o 3-fazovy asynchronny motor MEZ Mohelnice, 3kW, hviezda/trojuholnik 380/220, 6.2/10.8A, 2890ot./min.., ktory je pripojeny k cerpadlu Sigma. Kedysi tento motor bezproblemov fungoval, ale neviem co s nim bolo v poslednych rokoch robene (okrem zmiznutia spinaca). Je mi jasne, ze motor moze byt zapojeny iba do hviezdy.
|
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #2 kdy: 26.01.2013, 22:33 » |
|
Je mi jasne, ze motor moze byt zapojeny iba do hviezdy.
Tak ho do hvězdy zapojte.
|
|
|
|
|
|
Rudo Tupik
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 27.01.2013, 07:31 » |
|
Ano mate pravdu, 3 biele vodice a nie kabel. Udaje o motore su opisane priamo zo stitku motora. Odpory medzi svorkami (A,B,C) su rovnake 2,9 Ohm. Na obrazku je vidiet este kusok povodneho privodneho kabla (cierny 4x2,5mm), ktory je pripojeny na svorky A,B,C. Zaskocilo ma ze ku svorkam A0, B0,C0 (kde su prepojovacie pliesky) nevedu ziadne vodice z motora. Pretoze teoreticky keby som mal zdruzene napatie 3x220V tak by som mohol prehodit pliesky a motor zapojit do trouholnika. V mojom pripade by to nebolo mozne, pretoze ku plieskom nevedu ziadne vodice. Vychadzam preto z toho, ze zapojenie do hviezdy je vykonane priamo vo vinuti (vnutri motora), preto ma motor iba 3 vyvody na svorkovnicu. Radsej sa ale pre istotu opytam aby som neodpalil dobry motor.
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 27.01.2013, 21:39 » |
|
To vypadá, že to není originál, ale po nějaké opravě. Pokud to nerozeberete, nezjistíte, jestli je to "uvnitř" zapojené jako Y nebo D, ale pokud tento motor fungoval, zkusil bych zkontrolovat izolační stav, prohlédnout ložiska a pokud nebude viditelná závada, zkusil bych to zapojit, tam je jen jedna možnost jak (přesněji jen 2 možnosti podle požadovaného směru otáčení)
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Jaroslav Hasala
OSVČ
Offline
Znojmo (JM)
|
|
« Odpověď #7 kdy: 27.01.2013, 21:52 » |
|
U několikrát jsem setkal s tím, že po opravě motoru (převinutí) byly vodiče vyvedeny stejným způsobem, jako je to na fotografii - střed hvězdy je propojen uvnitř motoru. Vzhledem k tomu, že motor by určitě měl nějakým způsobem fungovat a není moc možností jak ho zapojit, nebál bych se v tomto případě motor vyzkoušet.
|
elektromontážn í firma, revizní technik E2/A specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody. tel. : 603 355 919 email : jarda@hasala.cz
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 28.01.2013, 08:35 » |
|
V době kolem r. 1990 bylo v mnoha převijárnách motorů zvykem zapojovat motory jen do Y a střed udělat přímo ve vinutí. Zapojení do D nemělo mnoho využití, sítě 3x220V byly tehdá již zrušené, frekvenční měniče u nás ještě nebyly a u větších motorů než zhruba 1,5 kW nepřicházelo v úvahu kvůli vysokému proudu ani použití zapojení do D spolu s kondenzátorem na jednofázovou síť, takže se jim to zdálo zbytečné.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
Rudo Tupik
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 30.01.2013, 15:56 » |
|
Ďakujem vám za rady, motor po zapojení na motorový spúšťač beží bez problémov.
|
|
|
|