Já bych zase tolik začínající nestrašil. Ne že by nebyla správná diagnostika asynchronních motorů oborem, ze kterého se dá udělat opravdu i věda. To je.
Ale běžný údržbář není specialista, je to člověk, který přijde k závadě první.
Nemohu v tomto s vámi nesouhlasit. Musím ale zmínit několik velmi podstatných věcí. Tak jednak přístrojové vybavení. S obyčejnou vadaskou nebo kleštákem na motory nelze chodit. A pak každá porucha či poškození má svoji příčinu a původ. Nic nám nebude platné, když vyměníme spálený motor, ale nepříjdeme na to a neodtraníme závadu proč shořel. Stejné je to s ložisky a dalšími díly. Vyměnit ložiska a nezjistit proč původní odešly je jen amateřina bez efektu.
Nebo např. zjištění mezizávitového zkratu pokud bude malej je bez speciálního vybavení téměř nemožné. Velký vliv na životnost motorů má i ustavení a kvalita frémy. Rovněž správná spojka či napnutí řemenů je velmi podstatné. Uvedu jen malý příklad. Zanešený ventilátor na samostatné hřídeli poháněné pře klínové řemeny dovede velmi rychle odrovnat i nový motor. A opět zdůrazním věc, kterou jsme už řekl. Diagnostikovat správně poruchu nebo závadu není nic jednoduchého. Pokud nemáte ve firmě desítky či stovky motorů vyšší důležitosti pro provoz je dobré si zjednat odborné prohlídky specialisty.