Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Miroslav Minařík 13.01.2019, 17:22



Název: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.01.2019, 17:22
V první části videoseriálu ESP# se ptáme, co vás napadně pokud si máte představit B2B e-shop ve sféře instalační elektrotechnik y. Čím vším základním se musí lišit od elektronických obchodů v B2C (Alza, Mall, CZC ... a pod.)?


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 13.01.2019, 17:45
Především by měl být silně personifikovan ý. Každý zákazník má jiné preference, jinou skupinu zájmu.
Měl by mít lepší přehled o "skladu". Jasně, B2C to občas uvádí taky, ale dá se tomu věřit? Mela by být možnost i zvolit termín dodání. Nepotřebuji to dneska, ale příští týden, nejlépe na stavbě. Kontrola stavu objednávky, pokud cokoliv drhne, chci to okamžitě vědět. Pokud něco není, navrhnout náhradu, ale tady opatrně, aby z toho nevypukla konkurenční válka.

Jiné potřeby bude mít elektrikář, tomu stačí si naklikat do košíku a pak si to vyzvednout v obchodě. Jinak na tom bude větší firma, která kupuje materiál za šest cifer.

Pořád mi z toho vychází líp osobní jednání, než eshop.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Lukáš Rotrekl 13.01.2019, 18:58
Hlavně by měl být spolehlivý co se týká zadání objednávky a jejího vyřízení.
Dobré je mít přehled o objednávkách, fakturách, saldu.
A základ je kvalitní vyhledávač v sortimentu a dobře zavedené položky.
´
Pořád mi z toho vychází líp osobní jednání, než eshop.
Osobně nevyřeším objednávku zboží na druhý den po 16h.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Radek Červený 13.01.2019, 21:12
1. ověření on-line dostupnosti
2. spolehlivost
3. přehlednost sortimentu a navázané položky
4. historie objednávek, faktur
5. nastandardní záruční podmínky


Ověření dostupnosti je dnes celkem běžná věc snad u každého e-shopu. Bohužel v praxi se stává, že zboží označené skladem skladem není, nebo odkaz externí sklad znamená překupníka v Číně a dodání za 6-8 týdnů.
Spolehlivost je základním aspektem úspěšné spolupráce snad ve všech odvětvích.
Pokud kupuji například síťové úložiště, přivítám, když někde v zápatí automaticky vyjede nabídka příslušenství, například kompatibilní HDD a nemusím toto opět hledat.
Historie objednávek je standardem u solidních obchodníků, pokud má člověk založený účet. Často toto používám.
Nadstandardní záruční podmínky jsou alfou omegou úspěšného obchodního vztahu. Pokud se dodavatel staví k záruce stylem, že má na ni 30 dní, které mám i já vůči koncovému zákazníkovi a hodlá je využít nadoraz, je to problém. Stejně jako to, když závadu sice odstraní, ale v reklamačním protokolu napíše, že se závada neprojevila, aby mohl být z obliga. Toto třeba běžně praktikuje Alza a to je důvod, proč už u této společnosti ze zásady neobjednávám. Musím mít při obchodu pocit, že jsme oba partneři, nikoliv, že jsem někdo, kdo jen prudí a koho je třeba se co nejdříve zbavit. V tomto postoj nezmění ani případná lepší cena, ta úspora za ty problémy nestojí. 


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 13.01.2019, 21:27
Toto třeba běžně praktikuje Alza a to je důvod, proč už u této společnosti ze zásady neobjednávám.
Připomínám, že ALZA je stále jen B2C i přes to, že dokáže prodávat napříč celým spektrem. ale to bych v tomto vlákně nechtěl rozpitvávat. Bude to totiž předmětem v jiném díle.


Název: ESP#1 Jak má vypadat oborový e-shop v B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 16.01.2019, 09:02
ESP#1 Jak má vypadat oborový e-shop v B2B?
    Elektronické nakupování ovládá spotřebitelský svět. E-shopů existují tisíce, ovšem těch, které se opravdu zaměřují na své klienty ve sféře B2B správnými obchodními službami zase mnoho není. Výchozím bodem provedení takového obchodu by měly být základní parametry obchodu spotřebitelské ho, ovšem pak musí provozovatel přihlédnout na konkrétní zákonitosti B2B té oblasti, ve které chce podnikat. Ve videoseriálu ESP# rozebereme základní části e-shopů a pomocí dotazů na provozovatele a nakupující vykreslíme přibližný obraz u nás funkčního elektronického obchodu B2B. Pokud chcete znát tajemná zákoutí některých prodejců a třeba i nevyslovená přání odběratelů, sledujte tento reportážně-diskusní pořad!
    Zdroj: zde... (https://elektrika.cz/data/clanky/esp-1-jak-ma-vypadat-oborovy-e-shop)


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
ESP#1 Jak má vypadat oborový e-shop v B2B?
   


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Milan Karvánek 16.01.2019, 11:01
Na tuhle první otázku dost dobře odpověděl J.Lasovský, mě zaujaly hlavně: 1.rychle dostupné informace o výrobku > ocenil bych u prodávaných položek přímý odkaz na pdf technický katalog výrobce
2.zobrazení ceny dle nastavených obch.podmínek > to beru jako samozřejmost
a já bych si přál dále...
3.rychlost odezvy celé webové aplikace bez zbytečných grafických čimčarád a animovaných pajduláků, nejsem marnivá slečna, ale technik a v daném obchodě nenakupuju kvůli chvilkové líbivosti, ale kvůli celkovým podmínkám mateřského velkoobchodu ešop je jen jeden z prodejních kanálů i když ho rád a často používám
A pak samozřejmě Radek Červený, jeho odpověď podepisuji na 100% včetně zkušeností s českou počtou (dance)


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Milan Hudec 17.01.2019, 09:41
Sortiment by měl být rozdělen na kvalitativní kategorie, je prapodivné, že se v jedné skupině nalézá např."narezlý" hromosvodní materiál garážového původu spolu s bezchybným sortimentem top.výrobců.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 17.01.2019, 10:18
Sortiment by měl být rozdělen na kvalitativní kategorie, je prapodivné, že se v jedné skupině nalézá např."narezlý" hromosvodní materiál garážového původu spolu s bezchybným sortimentem top.výrobců.
Jenže to přece nemůže být v silách prodejce aby byl navíc v roli soudce a ze svého pohledu klasifikoval zboží do takových skupin. Něco podobného se sice děje v okamžiku, kdy jdete mezi regály a prodavač oznámí, že na některé zboží chodí hodně reklamací. Můžeš mu věřit a nemusíš.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Radek Červený 17.01.2019, 10:51

A pak samozřejmě Radek Červený, jeho odpověď podepisuji na 100% včetně zkušeností s českou počtou (dance)

Postavit fungující zásobování na službách České pošty je slušně řečeno odvážný čin, hraničící se sadomasochisme m.
Někteří obchodníci mají svého smluvního dopravce, např. Schrack, který funguje. U ostatních si vybírám, pokud je obchod založen pouze na službách České pošty, nakoupím jinde, nejsem blázen.
Ve firmě jsme vyzkoušeli více smluvních dopravců, nakonec jsme uzavřeli smlouvu s DPD a nemám problém. Občas jsem po dohodě objednal i svoz naším smluvním DPD. Jezdí dle objednávek svozu, jednou za měsíc pošlou fakturu, kterou vždy platím rád. Co víc dodat.




Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 17.01.2019, 11:22
Příběhů, které lze s Českou poštou zažít, je mnoho.

Něco lze svést na špatný systém, jiné zase na konkrétní osoby. V každém případě Českou poštu s odstupem deseti roků nevyhodnocuji za spolehlivého dodavatele.
Poslední ránu jse dostal v listopadu, kdy mi vhodili oznámení o mé nepřítomnosti i přes to, že jsem n ně čekal celé odpoledne. Ovšem po přečtení oznámení, přesunu na poštu v daný čas, vystání fronty mi bylo sděleno, že ten balík tam nemají.

Omlouváme se. Sdělila.
Mohu vám vystavit fakturu za ztracený čas? Ptám se.
Nerozumím. Sdělila.

Pokud Česká pošta neumí pochopit, že můj čas může mít také hodnotu, pak nelze brát takového partnera vážně. Pokud existuje ospravedlňujíc í argument, kdy má n takové jednání pošta právo a já musím sklapnout, sdělte mi ho prosím.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Milan Hudec 17.01.2019, 11:39
Jenže to přece nemůže být v silách prodejce aby byl navíc v roli soudce a ze svého pohledu klasifikoval zboží do takových skupin. Něco podobného se sice děje v okamžiku, kdy jdete mezi regály a prodavač oznámí, že na některé zboží chodí hodně reklamací. Můžeš mu věřit a nemusíš.
Myslím že u položek typu jistič, chránič, izolační páska by to nemusel být problém...
Nicméně i údaj o počtu reklamací by nebyl od věci.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Zdeněk Pikhart 17.01.2019, 13:30
Co se týká České pošty, tak já zase nerad objednávám tam, kde poštu nenabízí. Prakticky žádný dopravce mi není schopný spolehlivě dodat balík kromě pošty. Protože moje firma jsem pouze já, a ráno odjíždím kolem 7.00 a vracím se většinou až večer nepravidelně, tak mě žádný dopravce nemůže dohonit. U pošty si balíky přesměruji na jejich pobočku, kde mají až do večera a při cestě kolem se tam zastavím.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Soukupp 18.01.2019, 08:14
Co se týká České pošty, tak já zase nerad objednávám tam, kde poštu nenabízí. Prakticky žádný dopravce mi není schopný spolehlivě dodat balík kromě pošty. Protože moje firma jsem pouze já, a ráno odjíždím kolem 7.00 a vracím se většinou až večer nepravidelně, tak mě žádný dopravce nemůže dohonit. U pošty si balíky přesměruji na jejich pobočku, kde mají až do večera a při cestě kolem se tam zastavím.
U mě je to stejné, jakmile nenabízí Českou poštu, nebo PPL, tak si u obchodu neobjednám. Vůbec nejhorší je DPD, ty mě za poslední tři roky nebyli schopni doručit ani jednu zásilku. Nemohu kvůli zásilce být celý den doma když mě napíší, že přijedou mezi 8:00-18:00 a nedají číslo na kurýra, tak nemají šanci mě nic doručit. Z Českou poštou mám jen ty nejlepší zkušenosti.


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: František Šohajda 18.01.2019, 08:57
U mě je to stejné, jakmile nenabízí Českou poštu, nebo PPL, tak si u obchodu neobjednám. Vůbec nejhorší je DPD, ty mě za poslední tři roky nebyli schopni doručit ani jednu zásilku. Nemohu kvůli zásilce být celý den doma když mě napíší, že přijedou mezi 8:00-18:00 a nedají číslo na kurýra, tak nemají šanci mě nic doručit. Z Českou poštou mám jen ty nejlepší zkušenosti.

Já mám zkušenosti opačné....
Česká pošta mě doveze papírek že mám balík...druhý den jedu na poštu a balíček tam ještě není? Prý podací lístek posílají s předstihem ...i
pod. list  dovezou ho do domku. Není to plýtvání mini. pohon. hmotami? PPL mě asi 3x nedojeli ten den...jednen den hlásili v noci na D1 silnou zácpu -toto chápu...DPD zatím bez problémů!!
V České poště se známé ztratily za měsíc dva balíčky....kaž dý v hodnotě cca 150.-Kč
Neměla je pojištěný...za první dostala náhradu 45.-Kč a balíček za 3 týdny došel na
místo určení....druh ý balíček -hodnota cca 150.-Kč  se zatím nenalezl a Pošta vyplatila 880.-Kč za jeho ztrátu! Tak nevím jak to počítají?


Název: Re: Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
Přispěvatel: Ivan Taraba 21.01.2019, 01:45
I v případě B2B uvítám přehlednost řazení výrobků. Ne vždy mám kód výrobce nebo přesný název. Občas potřebuji "něco podobného". V takovém případě uvítám hledání podle parametrů nebo podrobnější třídění sortimentu. Hezky to má např. Farnell.
Nemám rád kategorii s tisícem výrobků, zobrazovaných na stránce po 20 položkách. To už je lepší stáhnout si tabulku s ceníkem, jako to bývalo kdysi.

Také je trapné, když je eshop vybaven obrázky zboží, jenže místo obrázku je všude symbol "přeškrtnutý foťák" nebo úplně jiné zboží. Obrázky občas urychlí orientaci v e-shopu.

Ani v e-shopu nemám rád "buzerační okna",  která by mi nabízela něco, co nechci či slevu 100 Kč za registraci adresy. Jen to zdržuje, rozptyluje a otravuje. Naštěstí to v B2B není tak časté.

Možnost vyzvednutí zboží na pobočce pošty či obdobné ukládací služby v čase, kdy potřebuji je fajn. V případě hmotnějšího nákupu si raději nechám zboží dovézt a na dovoz zboží "do ruky" ČP opravdu není. Některé firmy nabízí i vlastní rozvoz, což se hodí u rozměrnějších, hmotnějších či choulostivější ch výrobků.

Dále vítám ochotu objednat zboží, které nemají v sortimentu. Nemyslím tím mrkev v obchodě s kabely ale například jiný typ jističe v obchodě s elektroinstala čním materiálem. Nerad totiž dělím jeden nákup mezi deset eshopů.