Luboš Husárek
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 31.03.2007, 21:12 » |
|
, zajímalo by mne jaký průřez fázového vodiče použít v rozvaděči mezi pojistkami a vstupem na frekvenční měnič je-li hodnota pojistek 900 A (rychlé) měnič s prodovou zatížitelností 501 A(320 kW) a motor připojený na měniči o 350A (185kW).Vodiče mají délku 2 m CYA.Jaký zvolit postup při určování těchto průřezů.Děkuji
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #5 kdy: 02.04.2007, 23:53 » |
|
Mezi měničem a motorem bych dimenzoval vodiče dle zátěže (motoru). Frekvenční měnič se nastaví podle štítku motoru a on vyhodnotí veškeré parametry. Můžete si i nastavit maximální hodnoty proudů na výstupu z měniče. Funguje to spolehlivě.
TO p. Miroš - Nevím na co ten stykač. ??
Na přívodu do měniče bude zátěž o něco větší (dle výrobce meniče) ,ale nebude to o velkou hodnotu.
Přesto souhlasím s názorem p. Karvánka - je to věc projektanta. Osobně bych si nebral na triko tak veliké proudy a nechal to na odbornících .Ti vezmou v potaz i všechna další rizika - vibrace , prostředí a tak dále
S pozdravem Jan Franěk
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Baloun Miloslav
|
|
« Odpověď #6 kdy: 03.04.2007, 09:01 » |
|
Pane Husárek Požadavky na řízené pohony jsou obsaženy v normativech řady 35 1720, dimenzování v ČSN EN 61 800-5-51.
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #7 kdy: 03.04.2007, 09:04 » |
|
To Franěk. Snad mi nechcete namluvi že z pojistek na frekvenčák a z frakvenčáku na motor . To asi ne.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
Luboš Husárek
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 03.04.2007, 09:27 » |
|
jedná se o rozvaděč ve kterém jsou osazeny 4 frekvenční měniče(ten o kterém píšu je z nich ovšem největší a motor je typu který pro mne není běžný)a jsou spouštěny hlavním stykačem za kterým jsou řazeny pojistky všech čtyřech měničů.Doporuč enou normu si nastuduji děkuji za uvedení jejího čísla.Jelikož názory se různí,vyčkám i přes zdržení na vyjádření projektanta.Dě kuji všem za cenné rady a zájem pomoci.Přeji ....
|
|
|
|
|
Jaroslav Hasala
OSVČ
Offline
Znojmo (JM)
|
|
« Odpověď #10 kdy: 04.04.2007, 08:32 » |
|
V uvedeném případě skutečně stykač žádný zvláštní význam nemá, jeho funkci plně nahradí frevenční měnič.
|
elektromontážn í firma, revizní technik E2/A specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody. tel. : 603 355 919 email : jarda@hasala.cz
|
|
|
|
Jaroslav Hasala
OSVČ
Offline
Znojmo (JM)
|
|
« Odpověď #12 kdy: 04.04.2007, 09:12 » |
|
Stykač tam samozřejmě může být, ale tak jak jsem psal, žádný zvláštní význam nemá.
|
elektromontážn í firma, revizní technik E2/A specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody. tel. : 603 355 919 email : jarda@hasala.cz
|
|
|
|
Luboš Husárek
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #14 kdy: 04.04.2007, 20:30 » |
|
Dobrý večer, jedná se o rozvaděč ke zvedacímu zařízení ovládaný krom zmíněných měničů také symaticem.Co se stykače týká je použit z bezpečnostních důvodů aby vypínal silovinu v případě sepnutého koncáku na zdvihu,chybě při komunikaci profibusu,reaguje také pomocí speed monitoru při překročení otáček motoru a pomocí zmíněného symaticu a zařízení MOS i na jeho přehřátí dají se tam zohlednit i další věci na druhou stranu si dokářu představit rozvaděč i bez stykače mezi pojistkami a měničem,protože pojistky zajistí ochranu proti zkratu a vlastní měnič si vezme na starost ochranu proti přepětí další věci by se měly dát řešit třeba přes encoder a rtac kartu a neposlední řadě naparametrován ím měniče.Ale to je jen můj názor který může být mylný protože nejsem nějaký ostřílený elektrikář
Co je důležité znám názor konstruktéra,bude použito 2 x 95 na každé fázi.Bylo vycházeno z toho že motor poběží v 60% režimu bylo to spočítáno na teplotu 60 stupňů,bylo také vzato v úvahu místo v korytech kudy budou kabely taženy.Počítán o bylo podle motoru.Bylo mi také potvrzeno že odběr měniče je zanedbatelný(účinnost 96%). Přeji hezký večer
|
|
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #17 kdy: 05.04.2007, 22:04 » |
|
To Karvanek, Miros > Bezpecnostni funkce nekterych menicu spociva v tom, ze se odpoji externim kontaktem ( z obvodu nouzoveho zastaveni ) napajeni budicu vystupniho IGBT mustku, ktery jsa nebuzen timto "lehne". Stejnosmerny meziobvod je vsak stale pod napetim. Na muj argument, co se stane kdyz bude nejaky vystupni tranzistor prorazen a plne napeti meziobvodu se objevi na svorkach motoru mi bylo salamounsky sdeleno, ze stejnosmerny proud prece nemuze vyvolat tocive pole ... Zkusil jsem to v praxi a za plneho vykonu jsem tento obvod rozpojil. Menic mi tuto skutecnost na oznamil na displeji, ale zvuky, ktere pri tom vydaval bych prelozil slovy ... jeste jednou to udelas a uvidis ...
|
|
|
|