Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Komerční sdělení 26.04.2012, 08:02



Název: Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagnetickým polem
Přispěvatel: Komerční sdělení 26.04.2012, 08:02
Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagneti ckým polem
Pro objektivní posouzení skutečného technického stavu stroje je nutné znát jeho konstrukci a také funkční princip. Na základě těchto znalostí je pak možné sestavit diagnostický systém. Co všechno tento systém zahrnuje? Jaké závady ohrožují správnou funkci elektromotorů?
Zdroj: zde... (http://elektrika.cz/data/clanky/diagnostika-zavad-stroju-zpusobenych-nesymetrickym-elektromagnetickym-polem)


(http://elektrika.cz/obr/12_hudecek_07.jpg)


Co vás napadá v souvislosti s touto informací?
Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagneti ckým polem


Název: Re: Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagnetickým polem
Přispěvatel: Kastner Lubomír 27.04.2012, 06:17
,  jsem velmi rád, že sem někdo dal i takovýto příspěvek. Diagnostiku elektromotorů drtivá většina uživatelů velmi podceňuje. Mnozí ani nevědí co to je. Mnoho provozovatelů elektromotorů při poruše pak naříkají, že mají omezenou výrobu, že jim stojí linky apod. A po servisech chtějí skoro okamžitou opravu aby mohli opět rozjet výrobu. Na dílně v servisu pak zjistíme příčinu závady, nahlásíme to i zákazníkovi, nabídneme diagnostiku, ale drtivá většina zákazníků na toto neslyší nebo lépe řečeno nechce slyšet. Elektormotor ustaví nějak od oka v leším případě na kus prkna apod. a diví se, že za něklolik měsíců je motor opět porouchám a reklamují opravu. A tzv. lidově řečeno vyčochtané otvory v řemenicích, nábojích, spojkách apod. je stejný případ. Na opravenou hřídel nasadí starou vyčochatnou řemenici a za pár měsíců někdy i týdnů ložiska opět odejdou. To v lepším případě. V horším případě se rozpadnou, kotva si škrtne o stator a je vymalováno. Přitom diagnostika elektromotorů lze provádět i u zákazníka bez jakéhokoliv omezení na výrobě. Diagnostika se provádí za chodu bez jakékoliv demontáže. A správnou diagnostikou a vyhodnocením nasnímaných údajů lze zjistit skutečný stav elektromotoru jak po stránce mechanické, tak i elektrické. A to vše za pár korun během několika minut. Kdežto oprava spáleného elektromotoru o výkonech 20 kW a výše se šplhá do desítek tisíc. Správný servis při opravě eletromotorů provede i vyvážení rotujících dílů. Nejideálnější stav je vyvážení všech rotujících dílů, tj, rotoru, ventilátoru elektromotoru a spojky, řemenice apod. prostě toho je na konci hřídele. A an závěr mé poznáky bych se zmínil ještě o jednom velké nešvaru - MAZÁNÍ. Jakmile údržba vidí na elektromotoru maznici, tak maže a maže a maže. A do tuku se natáhne vlhko a je zkrat na světě. Mnohdy z elektromtorou po demontáži vytáhneme i kýbl mazacího tuku, který se nacpán v celém vinutí. A když se zákazníka zeptáte na mazací plány, tak to slyší prvně. A tomu všemu může předejít správná diagnostika, periodické prohlídky apod servisní úkony zkušenými techniky. Drtivé většině závad by se tak dalo předcházet. Více na www.elektromot ory-vibrace.cz . U nás v servisu při opravách elektromotorů automaticky provádíme vyvážení rotujících dílů a při výstupním zkoušneí měříme i vibrace a výsledky uchováváme pro případné následné kontroly či měření.


Název: Re: Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagnetickým polem
Přispěvatel: Kalina Jiří 27.04.2012, 08:44
V příloze "Diagnostika motoru napájeného z frekvenčního měniče".


Název: Re: Diagnostika závad strojů způsobených nesymetrickým elektromagnetickým polem
Přispěvatel: Martin Lima 30.04.2012, 04:10
Nechci být za rejpala, ale tenhle překlep se mi na tom webu opravdu líbí :

Další vibrace mohou být způsobeny vibracemi uvolněných částí elektromotoru  působením elektrického proudu. V praxi to znamená, že se mohou uvolnit jednotlivé svazky vinutí v držce,  může dojít ......