Cez google som sa dopracoval k anglickému "booster transformer".
Tady je v podstatě zobrazena funkce
Původně zapojení vzniklo proto, aby se kompenzoval úbytek napětí na kolejnici.
Kolejnice uložená na pražcích má jistý svod na zem. Pokud na ní vznikne úbytek napětí, různá místa mají různý potenciál. Proud nám neteče pouze cestou nejmenšího odporu, ale všemi vodivými cestami, proto by mezo místy s rozdílem potnciálů tekl proud i zemí.
To má negativní vliv na funkci sdělovacího a zabezpečovacíh
o zařízení, proud může pronikat do plášťů zemních kabelů,...
Proto se snažíme s tím něco "udělat". Vložíme do "obou vodičů", tedy do trakčního vedení i zpětného trakčního vedení (kolejnice) vinutí transformátoru 1:1 a zapojíme to tak, aby napětí z vinutí transformátoru mělo opačnou fázi než úbytek napětí na koleji. Tím se "odsaje" úbytek napětí, místa na koncích kolejových obvodů mají stejný (velmi blízký) potenciál, netečou bludné proudy zemí nebo přes jiné vodivé předměty.
Snad napoví popis v obrázku.