|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #2 kdy: 29.01.2023, 15:05 » |
|
Datová schránka je na úrovni elektronického podpisu. Je to v podmínkách (přesně nevím) ale zpráva v DS se považuje za doručenou za x dní ,aniž by se do ní její majitel podíval. Ano jak ji dáte do DS tak je doručená (jako podpis v papírové podobě)!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
Pavel Ryšavý
Offline
|
|
« Odpověď #3 kdy: 30.01.2023, 07:55 » |
|
Na otázku původního tazatele zda bude revizní zpráva považována za doručenou se dá odpovědět ano i ne. Pokud máte ve smlouvě, že máte odevzdat tištěnou verzi a vy to pošlete elektronicky, pak doručena není, protože jste nesplnil smlouvu. Pokud máte ve smlouvě se zákazníkem že ji máte předat elektronicky, do datové schránky pak doručena je, pokud je ve smlouvě dodání elektronicky na email a vy to pošlete do datovky pak není. Vy nejste úřad, čili plňte dle smlouvy, jinak se nemáte o co opřít.
|
Smysl pro humor - znak ducha bystrého .45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #5 kdy: 30.01.2023, 08:46 » |
|
Na otázku původního tazatele zda bude revizní zpráva považována za doručenou se dá odpovědět ano i ne. Pokud máte ve smlouvě, že máte odevzdat tištěnou verzi a vy to pošlete elektronicky, pak doručena není, protože jste nesplnil smlouvu. Pokud máte ve smlouvě se zákazníkem že ji máte předat elektronicky, do datové schránky pak doručena je, pokud je ve smlouvě dodání elektronicky na email a vy to pošlete do datovky pak není. Vy nejste úřad, čili plňte dle smlouvy, jinak se nemáte o co opřít.
A tento konstrukt vymyslel právník? Ten náš se tomu směje :-) Samozřejmě, že pokud si klient objedná revizní zprávu ve zlaté vazbě a dostane to datovkou, tak je to zavádějící.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jan Bocek
Online
|
|
« Odpověď #6 kdy: 30.01.2023, 10:04 » |
|
Posíláte revizní zprávy firmám do datových schránek? Bude takto doručená zpráva považována za předanou podle zákona?
Jenže se okrádáte o ten osobní kontakt, kdy předávání RZ je určitý proces. Provozovatel má lhůtník revizí a potřebuje si tu předanou RZ zaznamenat. Navíc mu obvykle předáváte fakturu...... Nemám nic proti digitalizaci a DS, ale.......pro obě strany předání RZ má být malinký svátek. Obvykle to končí kávičkou a podáním ruky.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #7 kdy: 30.01.2023, 10:28 » |
|
Jenže se okrádáte o ten osobní kontakt, kdy předávání RZ je určitý proces. Provozovatel má lhůtník revizí a potřebuje si tu předanou RZ zaznamenat. Navíc mu obvykle předáváte fakturu......
Nemám nic proti digitalizaci a DS, ale.......pro obě strany předání RZ má být malinký svátek. Obvykle to končí kávičkou a podáním ruky.
S Honzou souhlasím, ovšem pokud jde o formální proces kdy na jedné straně sedí provozovatel a jediné, co potřebuje je zařadit lejstro "šanonu", pak proces osobního kontaktu můžeme s klidným srdcem vypustit. Téma je spíše o tom, zda se uživatel s datovou schránkou sžije nebo ne. Osobně ji mám asi tři roky a nějak mi ty fronty na České poště nechybí. Jako příměr bych uvedl banku. Na druhou stranu, jak se Honza zmiňuje, digitalizace se nesmí přehánět. Existují totiž lidé, kteří rádi zamění komunikaci na internetu za komunikaci osobní. Budiž jim země lehká ... Jinak k těm revizním zprávám ... Není nic snazšího RZ poslat datovkou elektronicky pro splnění termínu dodání a fyzicky to doručit podle toho, jak moc chce klient ušetřit na svém toneru a papíru. :-) Kombinací je mnoho, než abychom tu vycedili tu jedinou správnou.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #8 kdy: 30.01.2023, 10:37 » |
|
Většinou rychlou dodávku RZ požadují distrubuční společnosti. Vesměs dávají na rekonstrukci 10 dní, montáž zabere někdy více času a pak se tlačí na revizáka aby se termín stihl. Kopie RZ je nejrychleji datovkou pro úřední dokončení připojení. Většinou originál dodám majitel do měsíce-dvou jak jedu okolo nebo blízo jeho bydliště.
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Jan Bocek
Online
|
|
« Odpověď #9 kdy: 30.01.2023, 13:29 » |
|
Máme zákazníky, kteří:
1) RZ chtějí zásadně v digitální formě, papírovou agendu vůbec nevedou 2) Další to chtějí jak v PDF tak v papírové formě. Když to dostanou v papírové formě, tak dávají pokyn do systému k proplacení. Pak zašleme fa na obchodní oddělení 3) Jsou případy, kdy akce vyžaduje rychlé jednání, tak jak píše František Šohajda. Pak platí to, co je v ISO na prvním místě. Zákazník je náš pan.
Odpověď na položenou otázku: podle situace.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Zdeněk Friedrich
Offline
|
|
« Odpověď #10 kdy: 30.01.2023, 13:34 » |
|
Datovku jsem kdysi použil, když jsem po ústním jednání o revizi byl jako RT odmítnut, protože takového revizáka, který jim bude vypisovat závady nepotřebují, že osloví jiného RT, který nebude dělat problémy. Je to celkem obvyklá praxe provozovatelů, která se stále praktikuje. Vadí mi to, hlavně z principu, ale to je tak asi všechno, co se s tím dá dělat. Jelikož mě to tehdy, vzhledem k povaze užívání a stavu objektu dost nakrklo, poslal jsem oznámení provozovateli do datové schránky.
Pokud má ještě někdo chuť bojovat s větrnými mlýny, přikládám náhled pro inspiraci. Už jsem velký kluk a tyto hry už mě neba. Nový zákon, ani nařízení vlády, to jak se zdá nezmění, což je stále více patrné na nových FVE, a to ne jen u mikrozdrojů do 10 kWp. Předpisy (zák., NV) je třeba samozřejmě upravit dle platné legislativy.
|
|
|
|
|
Jan Bocek
Online
|
|
« Odpověď #12 kdy: 30.01.2023, 22:08 » |
|
Tak,.. no hlavne by to malo končiť aspoň jednou otázkou ku obsahu RS.... Prevádzkovateľ ktorý sa na nič nepýta, a len preberá a zakladá,..tak taký si aj zaslúži hocijaký papier...
Jenže se okrádáte o ten osobní kontakt, kdy předávání RZ je určitý proces. ale.......pro obě strany předání RZ má být malinký svátek. Obvykle to končí kávičkou a podáním ruky.
Ano, každý si pod pojmem předávacího procesu revizní zprávy představuje něco jiného. Anebo čtete jen poslední větu. Předávání RZ má být na kulturní, morální a odborné úrovni. Předáváme především odpovědné osobě za elektrické zařízení. Samozřejmostí je, že provozovatele seznámíme se závěry revize, podobně jako vás seznamuje lékař s diagnózou. Je dobrým zvykem, že RZ provozovatel přebírá svým podpisem. V některých případech je vhodná poznámka, že RZ přečetl a závěrům rozumí. Zvláště v oblastech B je to vhodné. Nesetkávám se s tím, že to někdo jen zakládá a nic jej nezajímá. To bývalo v divokých létech privatizace. Doba se mění....Každý odpovědný a pověřený pracovník dobře ví, že odstraňovat závady má povinnost ze zákona. Moudrý provozovatel si nechá poradit, jak ty závady odstranit. Ale o tom toto vlákno není.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #13 kdy: 31.01.2023, 07:36 » |
|
Předávání RZ má být na kulturní, morální a odborné úrovni. Předáváme především odpovědné osobě za elektrické zařízení. Samozřejmostí je, že provozovatele seznámíme se závěry revize, podobně jako vás seznamuje lékař s diagnózou. Je dobrým zvykem, že RZ provozovatel přebírá svým podpisem. V některých případech je vhodná poznámka, že RZ přečetl a závěrům rozumí.
Tak je,.. Podľa môjho osobný kontakt a konzultácie sú rovnako dôležité jak počas výkonu revízie, tak i po jej ukončení pri jej odovzdávaní .. Ustanovenie, že prevádzkovateľ bol osobnou konzultáciou zrozumiteľne poučený nielen o nedostatkoch a návrhoch na ich odstránenie, ale aj s navrhovanými opatreniami píšem do každej revízky..a preto ju odovzdávam vždy len osobne,.. Podpis proti podpisu, ..a elektronickú formu v pdfku do dátovej schránky beriem len jak dohodnutý doplnok služby,.. Píšem to samozrejme len za seba,..formu svojej služby nech si každý nastaví jak mu vyhovuje,.. no ja sa snažím riskovať „nepochopenie záverov RS“ zo strany prevádzkovateľ a čo najmenej..
|
|
|
|
|
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #15 kdy: 01.02.2023, 19:06 » |
|
Tak, měl jsem spíš na mysli připady např. nadnárodní společnosti, kde se s vámi stejně nikdo na osobní úrovni moc nebaví (případně ještě tak v angličtině). Samozřejmě, že jsou zákazníci, kde rád posedím, rozeberu závady, řešení atd, no a pak jsou takoví, kde osobní kontakt nečiní nikomu zvláštní potěšení.
Tak mu do takej RS dajte jednoducho vetu, že prevzatím revízie bez konzultácie jej záverov a odporúčaní napr. do 10 dní, sa prevádzkovateľ automaticky dobrovoľne vzdáva všetkých práv na budúce námietky, nedorozumenia či uvedenia do omylu... Abo hocičo iné, čím si obhájite neinformovanie laika osobnou konzultáciou,.. keďže laik samozrejme nemusí rozumieť každému slovu v revízii, a má právo na vysvetlenie..
|
|
|
|
Kamil Novák
OSVČ
Offline
|
|
« Odpověď #16 kdy: 01.02.2023, 19:27 » |
|
Tak mu do takej RS dajte jednoducho vetu, že prevzatím revízie bez konzultácie jej záverov a odporúčaní napr. do 10 dní, sa prevádzkovateľ automaticky dobrovoľne vzdáva všetkých práv na budúce námietky, nedorozumenia či uvedenia do omylu... Abo hocičo iné, čím si obhájite neinformovanie laika osobnou konzultáciou,.. keďže laik samozrejme nemusí rozumieť každému slovu v revízii, a má právo na vysvetlenie.. Můžete prosím sdělit kde je uvedeno, že RT musí cokoli ohledně RZ vysvětlovat, doporučovat nebo konzultovat? A ještě když je to "laik"? K čemu by to bylo dobré? Vše důležité je přeci uvedeno v té RZ, zejména v části "Závady"... Když jste např. na STK, tak tam s vámi taky rozebírají, případně nalezené závady? Něco jiného je, jak tady uváděl kol. Boček, když je vaším partnerem za objednatele revize elektrikář, zpravidla z jejich údržby. Tam to je namístě, smysluplné a výhodné pro obě strany.
|
Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví. působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
|
|
|
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #17 kdy: 01.02.2023, 20:54 » |
|
Můžete prosím sdělit kde je uvedeno, že RT musí cokoli ohledně RZ vysvětlovat, doporučovat nebo konzultovat?
Čo viem, tak nikde,.. No považujem to (a určite nie len ja) za seriózny prístup k zákazníkom, ktorí si uvedomujú svoj podiel zodpovednosti. . Mnohí kým mi podpíšu prevzatie sa minimálne snažia naplniť aspoň svoje zákonné povinnosti uvedené v zákonoch či vyhláškach...u nás napr. vyhl. 508/2009, §16, .. u vás si podobný isto nájdete.. Si neviem celkom predstaviť že nevysvetlím či neporadím,..bo nemusím... No určite ma nenapadne s laikom záväzne konzultovať články noriem,..zato celkom rozumných a logických otázok som už dostal celkom dosť...a aj od dám..i chyby mi už našli... Když jste např. na STK, tak tam s vámi taky rozebírají, případně nalezené závady?
Áno,...a som rád keď ma povýšenecky neodmietnu...
|
|
|
|