Asi bych se zaměřil i na ten aquamat, to spínání je opravdu dost časté. Může být prasklý vak, či malý tlak v něm. I pro to čerpadlo je lepší, když je ušetřené častého spínání.
On ten aquamat může být opravdu 0.K. Nemůže být moc velký, protože by mohl při činnosti způsobovat nevyvážení a kývání lodi na bok.
V každém případě i při použití autorelé s kvalitními kontakty, je třeba zkrátit na minimum hoření oblouku na kontaktech. Kromě zmíněné antipatralelní diody přes motor pomůže i RC člen 4uF/5 Ohm paralelně ke kontaktům relé. Už to holt není malý motorek, ale výkonově je v podstatě jako trakční motor vysokozdvižnéh
o vozíku apod. Do série s diodou se může dát i reflektorová autožárovka 12V/45/45W, vlákna i paralelně, jestli nebude při zastavení přetížena, jinak se musí dát vlákna do série a použít nejméně 2 žárovky paralelně. Závisí to na mechanických odporech motoru a jeho indukčnosti.