Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?  (Přečteno 10975 krát)
Tým Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 01.08.2019, 08:02 »

Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
    O nabíjení elektromobilů se diskutuje stále. Jednou o potřebných energetických příkonech a hned po té o době nabíjení. Představa, že cestou k zákazníkovi nabíjíte svůj elektromobil třeba i několik hodin, je absurdní představou. Jaké jsou v roce 2019 možnosti nabíjení elektromobilu? Dalo by se popsat, co dnes jezdí po českých silnicích za elektromobily a jaké potřebují příkon nabíjení? Co s tím má PHOENIX CONTACT společného? Je to jednoduchá zkratka HPC, High Power Charging a je to systém, není to jen jedna komponenta. Je to nabíjecí chlazený kabel s ...
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
   
Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 01.08.2019, 08:50 »

Takze si to preberme z pohledu pani Fyziky.

Na 100km potrebujeme asi tak prumerne 15kWh. Plus nejake ty ztraty pri dobijeni (20%) a jsme treba na 18kWh. 18kWh za 3 minuty je prakticky prikon 360 kW. V clanku se dokonce mluvi o 500kW jako o maximu. Je docela hezky, ze to jejich kabel prenese, jenze odkud a kam?? Neumim si predstavit auto, kde baterky snesou nabijeni pomalu kiloamperem stejne jako si nedovedu predstavit nabijecku s prikonem mensiho prumysloveho arealu...
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 01.08.2019, 08:56 »

...a když se sejde několik takových aut, kolik tam bude nabíjecích stanic, kolik jich může běžet současně, aby na to stačila přípojka?

Jako reklama pro laika je to jistě SUPER, elektrikář - realista to asi vnímá jinak, z širšího pohledu
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Peter Munka
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 01.08.2019, 09:47 »

...a když se sejde několik takových aut, kolik tam bude nabíjecích stanic, kolik jich může běžet současně, aby na to stačila přípojka?

Jako reklama pro laika je to jistě SUPER, elektrikář - realista to asi vnímá jinak, z širšího pohledu

Ekoaktivistke v sukni po clenky alebo bradacovi vo flanelke, ktori studovali kulturnu antropologiu to uz nevysvetlite vobec. Pre nich je elektromobil nunu-tutu riesenie a nabijanie uz nejako ti inzinieri vyriesia.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 01.08.2019, 10:02 »

Pro výchovu motoristů je především třeba razantně zůžit hadice benzinové, a omezit kapacitu nádrží na 20l aby si na čekandu v budoucnu zvykli.
Lidi jsou strašně rozmlsaní a nechtějí dobrovolně dávat víc za méně muziky tanecek
Zaznamenáno
Radim Blaťák
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 01.08.2019, 10:57 »

Všichni motoristé si povinně dodělají elektro vzdělání a vyhlášku 50, aby mohli s takovým zařízením pracovat  Škleb Smích

(samozřejmě nadsázka)
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 03.08.2019, 03:21 »

Občas mě děsí, čím je veřejnost oblbována.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 03.08.2019, 06:34 »

Málo povedal, ale podľa môjho sa taká nabíjačka dá vyrobiť, i keď na doma u nás to asi nebude  Škleb
Zaznamenáno
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 03.08.2019, 06:41 »

A možno je v tom ďalšia finta, že po 3 minútach nabíjania sa na ďalšie 3 minúty sama nabíja možno aj 10 hodín. Toto asi nebude priamo prenesený príkon na istič 3x25A  Škleb
Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 03.08.2019, 09:40 »

...a když se sejde několik takových aut, kolik tam bude nabíjecích stanic, kolik jich může běžet současně, aby na to stačila přípojka?


Delal jsem v prumyslovem arealu, kde byl zazmluvneny prikon 2MW. Areal mel vlastni trafostanici 110/22kV a z ni pripojenou ctverici traf 22/0,4kV - 630kVA po halach. Kdyz si tak predstavim neco obdobneho na nabijeni ctyrech aut najednou... Hmmm...
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 03.08.2019, 11:06 »

A možno je v tom ďalšia finta, že po 3 minútach nabíjania sa na ďalšie 3 minúty sama nabíja možno aj 10 hodín.
Bingo! 30 kWh baterka uvnitř a je to!  Úsměv
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 03.08.2019, 11:15 »

Hii, tak dajak  Škleb, to ten chlapík z videjka mal reči o tom že nabíjačku vypočítajú a poskladajú, nie ja  Mrknutí
O tom čo si predstavuje pred ňou a za ňou už veľa nenahovoril, a preto som aj napisal že malo povedal  Úsměv
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 03.08.2019, 11:37 »

Bingo! 30 kWh baterka uvnitř a je to!  Úsměv

To mě také napadlo, ale je to takový nesmysl, že jsem to sem ani nechtěl napsat. Jen kolik se zmaří energie ve ztrátách, další akumulátor a jeho stárnutí, prostě samé "výhody"...
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 03.08.2019, 17:00 »

Teraz si Zhrňme tie "výhody " elektromobilu.
Kúpim si elektromobil, ktorý je "x" násobne drahší, ako benziňák. Ako bežný užívateľ najazdím ročne do 10000km. Kúpim si nabíjačku, ktorá mi to nabije za krátku dobu. Aby som bol ešte šetrnejší, nainštalujem si fotovoltaiku, aby som mohol nabíjať auto "zadarmo" . K tomu ale potrebujem veľkú staničnú batériu, lebo slnko svieti vo dne, a ja chcem dobíjať auto v noci. Bežne s autom jazdím totiž vodne To sú ale ďalšie náklady, nehovoriac ešte o ďalších nevýhodách elektromobilu. Môžeme na túto tematiku rozvinúť debatu ale si myslím, že v každom prípade elektromobil pre bežného užívateľa ešte dlho nebude výhoda. A teraz mi spravte prepočet a presvedčte ma o tom, že pre Mňa by bol elektromobil výhodou. Teras som na mojej Fábii spravil týždňový výlet na Balaton, najazdil som cca 1200km cca za 80€,  bez toho, aby som musel premýšľať, kde, kedy, ako nabiť auto aby som mohol ďalej jazdiť a bez niekoľkohodino vých prestojoch na nabíjačkách. Tak že, toľko o výhode  elektromobilov . Určite sú skupiny ľudí a určité využitie, kde sa to oplatí, ale pre bežného smrteľníka je návratnosť investícií v nedohľadne.
Zaznamenáno

Najkrajší pocit je hrejivý pocit pri srdci z dobre vykonanej práce.
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak lze provádět induktivní nabíjení akumulátoru na hladině nn?
 Kde koupit nabíječku AKU 36V/2-3A?
 Jak dobíjet 6V olověnou baterii z 12V autobaterie?
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?
 Má vliv nabíjecí proud na životnost gelové baterie?
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Nabiji baterii 12V Li-ion pomocí 10 dobíjecích 1,2AA NiMH baterií?
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 Jaký může být přívodní kabel pro napájení DC 150kW nabíječky?
 Čím omezovat nabíjecí proud třífázové zásuvky podle odběru objektu?
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Od kdy budou muset být vybaveny garáže a garážová stání přívodem pro nabíječku?
 Kam v garáži situovat výstup na Wallbox?
 Jak velkým obchodním trikem je nabídka wallboxů k FE?
 Jak odepínat wallbox smart metrem?
 Jakou doporučíte nabíječku autobaterií?
 Odkud se učit revizím nabíjecích stanic?
 Musím rozpojit sérii 2x12V baterií při nabíjení dvěma 12V nabíječkami zaráz?
 Jaká je efektivita nabíjeni z powerbanky při dobíjení baterie 3.7V solárem 6V?
 Existuje nějaký sloupek pro wallbox, rozvaděč s pojistkami i elektroměr?
 Jakým způsobem derivační dynamo zabraňuje přepolarizaci magnetů při zpětném proudu?
 Může napájecí zdroje s větším výkonem ničit baterii notebooku?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.055 sekund, 23 dotazů.