...a moc elektrotechnic e nerozumím, já řeším konstrukci převodovky....
... Je mi jedno jestli to bude o třídu vyšší elektromotor a něčím zredukovaný,
hlavní je cena a co nejjednodušší řešení....
Elektrotechnic
e trochu rozumět musíte, jinak je vaše vzdělání zahozenou životní cestou a dělejte radši jiné povolání.
Měl byste vědět, že otáčky asynchronního motoru jsou odvozeny od frekvence sítě 50Hz tj. od otáček 3000ot/min. A tudíž as. elektromotor točí maximálně 3000ot/min a pak celistvé podíly - 1500- 1000 - 750ot/min. A též byste měl znát že asynchronní je necelých 3000ot/min - o 2-5% nižší.
A 1250ot/min je mimo řadu.
A také jako strojař musíte umět nahlédnout do strojnických tabulek a seznat, že se motory dělají jako normalizované součásti s normalizovanou osovou výškou, normalizovanou hřídelí a v normalizovanýc
h výkonových řadách.
A tudíž motory v požadovaném výkonu jsou v normalizované řadě ...11-15-18,5-22...kW.
Dnes, díky pokroku, řada výkonů reálně ujíždí nahoru, motory stejné normalizované velikosti jsou účinnější, než bývaly.
Ale V Y jste konstruktér-projektant, projektování je cesta, latinské proicio je hledání cesty vpřed, posouvání se dál.
Stanovil jste si V Á Š cíl - nejejdnodušší a nejlevnější řešení. Je tedy na V Á S zvolit koncepci a kostru řešení, které vede k cíli, VY se musíte ptát a porovnávat, zvažovat, zkoušet a zase se vracet a jít zase na to jinak a lépe. Vybral jste si, že to budete dělat celý život, je to na V Á S a nikom jiném.
Jeďte se na nějaký katr podívat, koukněte se, jak to vypadá s otáčkami při nájezdu na kládu, podívejte se na ampérmetr, nebo wattmetr, jak se v průběhu dotyku na řez a během řezu mění zátěž motoru, buďte u toho, když se katr zastavuje a zejména rozbíhá, poslouchejte otáčky a rázy. A budete-li u toho když praskne list v řezu, nebo se katr nabíjí novými listy pochopíte, co převodovka musí vydržet a v jakém prostředí pracuje. A nechte si od chlapů povídat, jaká je to šleha, když pomocný katrista najede na řez jako bejk a praskne řemen u motoru.
A u katru v klidu si vyzkoušejte provozní zubové vůle, napnutí a stav řemenů, vůle řemenic na perech, kamenech rámu katru a celém klikovém mechanismu.
Pak vám dojde, že to něco, čím budete motor redukovat není žádný frekvenční měnič, ale řemenový převod, protože bez něj a jeho tlumících účinků by se vaše převodovka za chvíli skládala z převodové skříně, holých koleček a několika hrstí olámaných zubů. A také vám dojde, že jak píšete "něčím redukovaný" je onen řemenový převod, ten je váš - je důležitou a nezbytnou součástí i zubové převodovky, jsou to spojité nádoby ne jen v převodovém poměru, ale v celé dynamice převodu a pevnostním výpočtu. A je na vás, jaký to bude řemen, nebo řemeny, jaké to budou řemenice a jak budete konstruovat jeho krytí proti pilinám, prachu a pryskyřici, jak budete počítat jeho oteplení, aby nezapálil pilnici.