Název: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: lacko13 19.02.2016, 16:57 Jedná se o opravu laminátového kotle fekálního vozu. K opravě budě nůtné použít brusku na 230V ale jelikož se podle mně jedná o prostředí zvlášt nebezpečné (zbytky fekálií, prach laminátu, špatné světelné podmínky, málo prostoru, hluk,atd) doporučil jsem použití oddělovacího tranformátoru. Jedná se o přehnané nároky z mé strany, nebo je někde předepsáno že se musí užít i v tomto případě (ve vodivém kotli je to bez debat) jestli mohu poprosit o citaci normy nebo příslušného nařízení? Název: Re: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: Jiří Schwarz 19.02.2016, 22:13 Jestliže je ochranné opatření-elektrické oddělení (ČSN 33 2000-4-41, ed.2) bráno jako jedna z ochran před nebezpečným dotykovým napětím, tak u ručního elektrického nářadí, které má ochranu ve třídě II dvojitou nebo zesílenou izolací, asi těžko najdeme jednoznačný požadavek na takové řešení.
Bude tam pracovat jeden člověk s jedním kusem nářadí? Světlo bude ze stejného přívodu? Možná bych měl větší strach z větrání, odsávání, aby tam nevzniklo prostředí s nebezpečím výbuchu prachu... Snad je prach z laminátu dostatečně "nehořlavý"... Název: Re: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: Jiří Polášek 19.02.2016, 22:25 A není jednodušší použít pneumatickou brusku? Ta má mimo jiné výhodu, že čím více se brousí, tím více se i větrá.
Název: Re: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: lacko13 20.02.2016, 06:11 pro upřesnění:
-ano v kotli bude v době broušení pouze jeden člověk -ano pneumatická bruska je k dispozici ovšem výří prach a udajně není nic vidět -a osvětlení uvnitř kotle bude napájeno z akumulátoru Název: Re: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: Lukáš Rotrekl 20.02.2016, 21:49 Chudák výr, na toho se toho svede....
A co takhle metan uvolňovaný ze zbytku fekálií, je sice lehčí než vzduch, ale meze výbušnosti 5-15 % nejsou nějak vysoké. Název: Re: Je nutné galvanické oddělení brusky v kotli (laminátového) fekálního vozu? Přispěvatel: Jan Bocek 21.02.2016, 08:23 Jedná se o přehnané nároky z mé strany, nebo je někde předepsáno že se musí užít i v tomto případě (ve vodivém kotli je to bez debat) jestli mohu poprosit o citaci normy nebo příslušného nařízení? A co takhle metan uvolňovaný ze zbytku fekálií, je sice lehčí než vzduch, ale meze výbušnosti 5-15 % nejsou nějak vysoké. Na takovou práci bych zpracoval DOPV - dokumentace o ochraně proti výbuchu. Pak bych zpracoval pracovní postup.....( u těch výpočtů na odvětrání podle normy se jeden pěkně zapotí...) |