|
|
|
|
Martin Kurka
Offline
Projektant automatizace a strojů
|
|
« Odpověď #3 kdy: 21.05.2014, 11:19 » |
|
Tam něco mírně nehraje. Proud 24,5/42,5 A je tak pro 11kW motor (950 otáček). Motor 7,5 kW by bral tak 17A, ale vzhledem k tomu že je na motoru zatěžovatel 40%, může být proud i odlišný. Motor 8kW je mimo normovanou řadu výkonů.
Krytí IP44 je v tomto prostředí dost málo, navíc to vypadá jako moučný prach a ten je výbušný... Není to nevýbušný motor??
Tipuji, že výrobce motor pro stroj předimenzoval, nebo motor nemá ventilátor. Jestli je motor původně na kostře 7,5 nebo 11 kW motoru se dá většinou určit dle osové výšky a délky motoru. U MEZ-Siemens se dostanete u 950ot/min na osovou výšku 160mm, motor 7,5kW má tvar 160M, motor 11kW 160L - oba mají osovou délku 588mm a hřídel 42mm (platí pro motory se zatěžovatelem 100%).
Ale pravdu v nastavení ochrany má jen ampérmetr. Musíte měřit v prachu u motoru? Nelze měřit v rozvaděči? U motoru toho moc nezměříte, neboť abyste dostal proud mezní, musíte měřit celý typický pracovní cyklus stroje (samozřejmě s vyloučením špičky rozběhového proudu). Proud asynchronního motoru je od cca poloviny příkonu přímo úměrný zatěžovacímu momentu - při konstantních otáčkách motoru to znamená, že největší proud je při největším mechanickém zatížení. A na tento proud se nastaví tepelná ochrana. Jen se kontroluje, zda je onen proud menší, než štítkový, což je zde asi problém. Ale vzhledem k tomu, že na ochranách máte proud 10-16A, tak asi bude na 10A ani ne poloviční zatížení motoru. Vzhledem k tomu, že motor má zatěžovatel jen 40% a je tak zanesený prachem, že blbě chladí, je v zájmu všech jít s nastaveným proudem co nejníž. Tudíž bez měření proudu v celém cyklu stroje se nedobabráte k výsledku. P.S. V dokumentaci ke stroji a ve schematu fakt nic není?
|
|
|
Zaznamenáno
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
|
Martin Kurka
Offline
Projektant automatizace a strojů
|
|
« Odpověď #5 kdy: 21.05.2014, 16:36 » |
|
"Zatěžovatel, el .tech . míra přerušovaného zatížení el. stroje. Vyjadřuje poměr doby zatížení k součtu doby zatížení a prac. klidu v procentech. "
U motorů s během S3 je normovaná doba 10minut a z ní se bere celkem doba běhu ku 10 minutám. Normované zatěžovatele uváděné na štítku jsou 15%, 25%,40%,60%. To znamená, máte-li zatěžovatel 40%, pak v 10 minutách může motor běžet nejvýše 4minuty a 6minut musí chladit vypnutý. Motor je pro trvalý běh poddimenzovaný a bez přestávek by se přehřál.
Zase je lehčí a levnější. Například domácnostní brány a garážová vrata mívají motorky se zatěžovatelem 15%, průmyslová vrata a rolety 100%.
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
Odpočet běží
|
|
« Odpověď #6 kdy: 22.05.2014, 00:55 » |
|
S těmito motory jsem se nesetkal. Domnívám se, že proud 24,5A platí pro Y380V a zatěžovatel 40%, potom by měl být podle štítku motor na 8,0kW, tomu by odpovídal pro Y380V proud 15,5A. Ale je potřeba vzít také v úvahu místní podmínky, tj. poháněný stroj, zatížení, pracovní cyklus, chlazení, znečištění motoru atd., a nastavení proudu na motorovém spouštěči případně ještě snížit.
|
|
|
Zaznamenáno
|
klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu
31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
|
|
|
|