Jan Štefko
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 12.11.2008, 09:17 » |
|
Motor 3f, 7,5 kW, 380/220V, Y/D,další hodnoty si přesně nepamatuji,ale zajímá mě,když zapojím motor do hvězdy,bude mít zmíněny výkon 7,5kW a jak zabránit občasnému vyhazování jističe?Jistič 3f, 20A, charakteristik a C.
|
|
|
|
Petr Šikula
Neverifikovaný uživatel @2
Offline
|
|
« Odpověď #1 kdy: 12.11.2008, 10:51 » |
|
Motor 3f, 7,5 kW, 380/220V, Y/D,další hodnoty si přesně nepamatuji,ale zajímá mě,když zapojím motor do hvězdy,bude mít zmíněny výkon 7,5kW a jak zabránit občasnému vyhazování jističe?Jistič 3f, 20A, charakteristik a C.
Není lepší použít motorový spouštěč? Nastaví se tepelná ochrana...je to lepší...
|
|
|
|
|
|
Zdenek 2752
|
|
« Odpověď #3 kdy: 12.11.2008, 13:25 » |
|
Co je myšleno pod pojmem motorový spouštěč? Jediné co by pomohlo je spouštění přes rezistory, nebo lépe frekvenčním měničem. Pokud vím, tak to čemu se běžně říká motorový spouštěč je v podstatě vypinač. A jestli to má tepelnou ochranu, tak viz níže.
Čemu by měla pomoct tepelná ochrana? Předpokládám, že jistič vypadne ihned po zapnutí. Tepelná ochrana reaguje na větší proud za delší dobu, v důsledku přetížení motoru. Nikoliv na proudový náraz.
|
|
|
|
Jan Štefko
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 12.11.2008, 13:44 » |
|
upřesňuji v tom jističi jsem se kapku spletl je 3f, 20A,ale charakteristik a B a jistí pouze zásuvku na motor,jinak hlavní jistič je 3f,25A,charakteristika B. Zapojuji to do Y na 380V(400V) a zajímá mě,zda při tomhle zapojení je dosaženo výkonu 7,5kW,protože jsem se tady v diskuzi dočetl,že se při zapojení do Y snižuje výkon o 1/3,ale jakým jiným zapojením mohu tenhle motor zapojit,aby dosáhl 7,5kW,když "jiné"než zapojení do Y zde není možné.
|
|
|
|
Jan Štefko
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 12.11.2008, 13:47 » |
|
A spouštěn je na prázdno bez zatíženi, pokud se jako zátěž nebere převod řemeny (3)
|
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 12.11.2008, 14:37 » |
|
Motor berie pri ľahkom rozbehu, v zapojení do hviezdy, cca 4- násobok menovitého prúdu. V tomto prípade 4x10A=40A. Istič s charakteristik ou B má vypínací prúd v rozsahu 3-5 násobku menivitého prúdu. Motorový spúšťač obmedzuje rozbehový prúd motora. Tiež sa nazýva softštartér. A nepoužíva odpory, ale väčšinou polovodiče. napr. príručka zapojení fy Moeller: http://www.moeller.cz/pdf/SBc.pdfA motor je navinutý tak, aby výkon 7,5kW mal pri združenom (medzifázovom) napätí 380V a zapojení Y (hviezda) alebo pri združenom napätí 220V a zapojení D (trojuholník). Kedže je napatie v sieti v súčasnosti o trochu vyššie, tak aj výkon bude o trochu vyšší, než 7,5 kW.
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|
L. Vaněk
Neverifikovaný uživatel @2
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 12.11.2008, 15:34 » |
|
Tak jak zde již bylo napsáno, váš motor má při spojení do hvězdy výkon 7,5 kW a to při napětí 3 x 380 (400) V. Jesliže vám vypadává jistič zásuvky B20 A při spouštění, pomohla by jeho výměna za D20 A. Jestli vám ale vypadává za chodu, tak je motor nejspíš přetížený nebo vadný. Motorový spouštěč je jen doslovný překlad cizojazyčného "motorstartér", což je název v podstatě pro jistič motoru, který má jen tepelnou spoušť a je navržen specielně pro jištění motorů a dá se nastavit v určitém rozsahu na jmenovitý proud motoru. Název "motorstartér", "motorový spouštěč" nijak nevystihuje jeho funkci. Tento přístroj tedy nelze použít k jištění zásuvky, což je váš případ, ale k jištění motoru před přetížením a chodem na dvě fáze. Mělo by to být asi tak, že zásuvka je jištěna běžným jističem, který jistí vedení k zásuvce a udrží proudový ráz při spuštění motoru, motor samotný pak oním "motorstartérem". Softstartér, jak píše kolega přede mnou, je něco jiného, mnoho a mnohonásobně dražšího. Ještě k velikosti proudového rázu při spouštění - u motorů 2 a 4pólových (2800 a 1400 ot/min) může dosáhnout 6 až 7násobek jmenovitého proudu, u pomaluběžných motorů méně.
|
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 13.11.2008, 22:36 » |
|
Motorový spouštěč je jen doslovný překlad cizojazyčného "motorstartér", což je název v podstatě pro jistič motoru, který má jen tepelnou spoušť a je navržen specielně pro jištění motorů a dá se nastavit v určitém rozsahu na jmenovitý proud motoru.
Dobre vedieť. Aby som nebol prekvapený, až naň narazím. :-)
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|
Jan Štefko
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 06.12.2008, 18:56 » |
|
Ještě bych se rád zeptal,jestli je jiná možnost než softstárt?
|
|
|
|
|
Jan Štefko
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #11 kdy: 07.12.2008, 16:12 » |
|
prosím, o radu,která méně zatíží peněženku,protože frekvenční měnič a softstartér,jsou kapku dražší,když ten motor chci používat na kotoučovou pilu ( katr ).Motor je teda 7,5kW, 1450ot/min, 380/220 Y/D, 15,6/26,3A.Opravdu prosím o radu,hlavni jistič 25B podřadný jistič 20B.Myslíte,že by pomohla výměna jističů?Např 25C a 20C, Déčkové charakteristik y mi asi těžko elektrárna povolí a kdo ví jak to půjde s těmi C .Opravdu nevíte někdo o nějaké důmylsné radě?
|
|
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
|
« Odpověď #14 kdy: 10.12.2008, 14:25 » |
|
Kotoučová pila není katr, ten je pouze lineární (nahoru, dolu). Kotoučová pila se zove kotoučová (1 kotouč) nebo hranolová (2 a více) pila. U obou typů je posouván materiál směrem do řezu. Pak je ještě pásová pila, tam je řezaný materiál ukotven a posouvá se pila. Vámi uvedený motor lze zapojit pouze do Y (hvězdy). Rozběhový proud závisí u kotoučovky především na hmotnosti kotouče a na zpřevodování. Po domluvě s vaším distributorem el. energie lze jistič před elměrem vyměnit za char. C i D (v odůvodněném případě, musí souhlasit). Pokud vám padá jistič 20A, vyměňte ho za motorový spouštěč s nastavením 15,6A (třeba zde: http://www.oez.cz/catalog.asp?thema=4657&category=741&item=30833Kolik má vaše pila kotoučů? Pokud 2, je výkon 7,5 kW dost slabota.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|