Já jsem si říkal, že solární elektrárna s akumulátory bude ekonomicky zajímavá až:
1) se objeví větší množství ojetých Lixx akumulátorů z elektromobilů
2) až hlavně distributoři sníží prudce ceny výkupní energie v solární a větrné špičce a naopak zdvihnou cenu výkupu v nedostatku energie v síti, kdy by museli nahazovat zálohy, spouštět a stavět přečerpávací elektrárny.
Tak konečně je zde dobrý nápad kam s ojetými bateriemi z elektromobilů:
"Toto nové zařízení využívá dvanáct akumulátorovýc
h modulů z elektromobilů Nissan, které jsou po ukončení životnosti ve vozidlech sekundárně využity v tomto zařízení. "
A jako vždy, technika tu už je připravena a legislativa na změnu ceny výkupu bude až za 10 let, protože EU a protože pro distributora ve funkci donátora státního rozpočtu je problém řešitelný jednodušeji navýšením ceny za jistič.
Každopádně takové technické profi dotažení řešení si zaslouží uznání.
V podstatě je tento počin položení základního stavebního kamene u výstavby obří přečerpávací elektrárny EU a celého světa.
Jen mne pobaví, jak dokážou manažeři velkých firem marketingově zabalit prodej dožilého šrotu a v podstatě elektroodpadu.
A docela by mne zajímalo, kdo shrábne PHE za likvidaci baterií elektromobilů, jestli Nissan, nebo Moeller+Nissan (a zákazník tohoto návrhu zaplatí znova PHE a pak bude řešit kam s opravdu dožilým aku a zaplatí draze likvidaci), nebo jestli opravdu PHE Nissan a Moeller poctivě nevyužijí . On tedy nastane docela hlad po lithiu, takže recyklace Lixx akumulátorů bude super kšeft a vše může být i jinak - lithium třeba bude strategické, jako dnes ropa.