.. tedy uvítám i nějaké praktické zkušenosti.
Okrajové požadavky jsou mnohdy důležitější, než požadavky na univerzalitu.
Mluvím o domácím každodenním domácím nabíjení co nejmenším proudem, aby se přes noc dobilo (šetří se tak výrazně baterie).
Nedoporučuji umístění wallboxu bez znalosti umístění zásuvky na autě a znalosti maximálního proudu co umí interní autonabíječka auta vzít ze sítě. Se změnou typu auta se vyplatí případné přemístění wallboxu.
Doporučuji typ wallboxu s (Menenkes) zásuvkou (ne s integrovaným kabelem), kabel je pak univerzální i pro občasné veřejné nabíjení (dovolená).
Časem doporučuji speciální nabíjecí kabel pro domácí nabíjení s přesně odměřenou délkou. Aby se dotýkal země v garáži jen nejnutněji - představte si situaci v zimě, podlaha od slané kaše a v ní se válí kabel, který musí před odjezdem i žena v lodičkách a bílem kabátu (cestou do divadla...) pověsit na věšák.
Z tohoto důvodu je dobré při omezení interní nabíječky auta třeba na maximálně 3x16A nemít zbytečně těžký kabel pro 3x32A, a elektrické ztráty řešit zkrácením délky 11kW kabelu (umístěním wallboxu a kabelem na míru) a ne vysokým průřezem a dlouhým kabelem.
Wallbox 22kW nabíjecí kabel pro 11kW nepřetíží. Každý kabel má kódovací rezistor, který wallboxu a autonabíječce řekne o maximálním proudu co se do smí skrz kabel pustit. Klidně můžete mít silnější wallbox jako investici pro příští auto.
Věšák kabelu nepodceňovat, dobrý je i plastový půlkruh na hadice, aby se kabel po stočení nelámal a šel pověsit jednou rukou. Čím je větší poloměr stáčení kabelu, tím je jeho životnost větší.
Přívodka napojovaná do auta se nikdy nesmí dotknout podlahy, nesmí se zašpinit, namočit, nebo olámat.
Kabelu škodí zaolejovaná podlaha.
V zimě musí být prostor na ometení sněhu z dvířek nabíjení.
Wallbox je dobré situovat tak, aby na něj při příchodu a odchodu bylo vidět - jestli skončilo nabíjení plně. Doplnění wallboxu o malý rozvaděčový analogový ampérmetr je dobrá věc, časem poznáte, v jaké fázi nabíjení jste.
Nutno počítat s tím, že přívodka do auta nejde zasunovat lehce, a je dobré stát před ní a ne bokem. Kabel (a ani auto) vás nesmí při tom ušpinit.
Auta, která mají nabíjecí dvířka na boku na druhé straně než volant jsou na nároky tohoto typu nešťastná (většina japonských a korejských elektroaut).