|
Vít Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #1 kdy: 23.06.2012, 09:27 » |
|
Hmm, nikdy jsem závěsný hromosvod nedělal, ale když na to půjdu logicky, tak na jímací vedení asi bude muset bít z něčeho lehkého a dobře vodivého, napadá mě AlFe lano 50mm, koukl jsem do katalogu Dehn a hle Al lano 50mm, kat. č. 840 050. Jestli správně chápu údaje v katalogu tak při délce 100m je váha 13,5kg, což znamená že při dálce cca 28m (uhlopříčka mezi stožáry mě to vychází na 3,75kg což je prd. Takže na ukotvní by měla jít použít svorka -"napínací sovrka" kat.č. 241009, za předpokladu že půjde otočit o 90° a základnu našroubovat dvěma šrouby ke sloupu. Pokud je tloušťka materiálu 8mm, nebude problém toho nařezat závit M8.
Ale jak říkám, nikdy jsem závěsný hromosvod nemontoval, takže tou svorkou si nejsem jistej, ale myslím že by to mělo jít. Třeba nám k tomu něco řekne Honza Hájek, ten má určitě katalog v hlavě a bude vědět kterou svorku použít.
|
Mírně pokročilý RT
|
|
|
|
|
IM
|
|
« Odpověď #3 kdy: 23.06.2012, 11:55 » |
|
Proč dávat lana, když je objekt v ochranném prostoru stožárů? Stačí kontrolovat jejich uzemnění.
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 23.06.2012, 12:57 » |
|
Mě tam koule propadne zezhora, a i kdyby ne, prostě nikdy nedělám na chlup Koule pro LPL I. tam propadne o 6 m, takže mezi střechou a koulí budou ještě 4 m. To vám je málo?
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Milan Hudec
Online
|
|
« Odpověď #6 kdy: 23.06.2012, 12:59 » |
|
Koule pro LPL I. tam propadne o 6 m, takže mezi střechou a koulí budou ještě 4 m. To vám je málo?
No prostě ta plocha mezi stožáry se mě zdá velká, tak proč situaci za investici v řádu "pár kaček" podstatně nezlepšit.
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 23.06.2012, 13:56 » |
|
Pane Hudec, připomínáte mě jednoho z našich kluků, který auto zásadně i v mírném kopečku kromě zatažení ruční brzdy ještě zakládá klínem. Dělali jsme si z něj srandu, že až jednou zastaví na rovině a nebude vědět, kam je z kopce, tak pro jistotu založí auto z obou stran.
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
Milan Hudec
Online
|
|
« Odpověď #9 kdy: 23.06.2012, 15:21 » |
|
Pane Hudec, připomínáte mě jednoho z našich kluků, který auto zásadně i v mírném kopečku kromě zatažení ruční brzdy ještě zakládá klínem. Dělali jsme si z něj srandu, že až jednou zastaví na rovině a nebude vědět, kam je z kopce, tak pro jistotu založí auto z obou stran.
Na Slovácku se děti v mateřince učí zhruba toto: Blesk je sviňa, a jediné co o něm víme, že velká, a sviňa patří za plot, čím hustější je plot, tím lepší hospodář.
|
|
|
|
IM
|
|
« Odpověď #10 kdy: 23.06.2012, 15:27 » |
|
Blesk je sviňa, a jediné co o něm víme, že velká, a sviňa patří za plot, čím hustější je plot, tím lepší hospodář.
Možná návod na slušnou nadávku: "Ty blesku"
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #11 kdy: 23.06.2012, 15:52 » |
|
Proto na prase postavíte metr tlustou monolitickou zeď??
Nic proti tomu, když se něco dělá pořádně, ale to neznamená, že se to musí přehánět....
Ale k věci. Předpokládám, že Al lano, které uváděl brácha nebude pro zavěšení vzhodné. Bude to klasické hromosvodní lano.
Co jsem se s oddáleným hromosvodem tohoto provedení potkal, nikdy jsem si nevšiml nějak zvlášť připojeného konce. Vždy oko a lanová svorka. Lano mě připadlo, že je ocelové kdysi pozinkované.
U osvětlovacích stožárů nevím, jak to bude s jejich statickou únosností na napnutí lana. Předpokládám že ve vašem případě na námrazu a vliv větru nezapomenete.
Když jsem jednou řešil natažení vedení na osvětlovací stožár a chtěl po výrobci maximální vrcholový tah, tak nebyl schopen mě jej dát. Tak přišla na řadu materiálová skladba, rozměry a kamarád statik....
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|