Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Zdeněk Bajer 07.07.2021, 13:18



Název: Jak je možné, že na jednom zásuvkovém okruhu je někde napětí 237V a jinde 150V?
Přispěvatel: Zdeněk Bajer 07.07.2021, 13:18
Po připojení fénu s vadnou šňůrou do zásuvky došlo k vyhození jističe (proudový chránič ale nevypadnul). Po nahození jističe připojená světla v další zásuvce přestala svítit a při hledání závady bylo později zjištěno, že v zásuvce ve které došlo k výpadku a jedné další je naměřené napětí cca 150V, zatímco v dalších dvou zásuvkách je 237V. Vše je na jednom jističi B16A. V čem může být problém?


Název: Re: Jak je možné, že na jednom zásuvkovém okruhu je někde napětí 237V a jinde 150V?
Přispěvatel: Miroslav Revús 07.07.2021, 15:17
My zamestnanci hovoríme, že problém je vo vedení.  ;D
U vás je to tak isto. Zavolajte si šikovného elektrikára, ktorý vie používať meraciu techniku. Pravdepodobne máte niekde povolený alebo vyhriaty spoj. Môže to viesť k úrazu alebo požiaru.


Název: Re: Jak je možné, že na jednom zásuvkovém okruhu je někde napětí 237V a jinde 150V?
Přispěvatel: Peter Munka 07.07.2021, 16:13
Typicky pripad nespravnej interpretacie merania nevhodnym pristrojom. Tipujem to na multimeter za 300 CZK.


Název: Re: Jak je možné, že na jednom zásuvkovém okruhu je někde napětí 237V a jinde 150V?
Přispěvatel: Vít Rotrekl 07.07.2021, 22:20
Typicky pripad nespravnej interpretacie merania nevhodnym pristrojom. Tipujem to na multimeter za 300 CZK.

Nemusí to být pravda. Jak píše Miro. Zásuvky jsou prosmyčkované, a ty první jsou OK, ale v může být špatný kontakt na odvodním vodiči, a tím se sníží napětí v další zásuvce.
Tazatel, třeba, obyčejným multimetrem odhalil problém, ale ted potřebuje najít příčinu toho problému, a tam už to chce lepší vybavení a trochu zkušeností.


Název: Re: Jak je možné, že na jednom zásuvkovém okruhu je někde napětí 237V a jinde 150V?
Přispěvatel: Pavel Horský 08.07.2021, 08:40
Porucha na okruhu, která se projevila právě zkratem na vedení díky vadné šňůře fenu. A protože šlo o čistý zkrat a zřejmě šlo o nekombinovaný proudový chránič, nebyl důvod, aby chránič vybavil.
Zavolejte si revizního technika. Ten má k dispozici potřebné měřící přístroje a zcela jistě přijde na uvedenou chybu.