Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Elektromateriál - diskuse o materiálech a jejich použití => Téma založeno: Milos Kasal 08.10.2023, 10:50



Název: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Milos Kasal 08.10.2023, 10:50
Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento motor?


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Jan Franěk 08.10.2023, 11:21
Pokud by jste poskytl více informací, mohl by se někdo z kolegů asi najít. Nicméně ze špatné fotky štítku motoru zapatlaného barvou se jak už sám víte, nedá mnoho vyčíst.

Napište víc informací a zkuste přiložit více fotek toho motoru. Kde slouží (sloužil) je také velmi dobré vodítko.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: M S 08.10.2023, 13:10
Odhadujem 4pol 5.5kw. 5vidno na lavej strane, 14a zas vpravo dole.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: František Ševčík 08.10.2023, 14:10
Štítek je v určitých místech méně čitelný, souhlasil bych s výkonem 5,5kW, i když proud 14A by odpovídal na výkon 6,5 - 7kW.
Zapojení 380V - trojúhelník, tudíž přepínač Y/D. Otáčky jsou 1435/min.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Jan Bocek 08.10.2023, 14:25
Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento motor?

Proč tušení?
Jinak dobrý nedělní kvíz po obědě.....
Jak již bylo uvedeno, z méně čitelného štítku lze vyčíst, že výrobce je
továrna TES Vsetín - Josef Sousedík.
Označení typu je T22
výrobní číslo 50964
1435 ot.,  380V v D a 660V ve Y
proud 14 A
výkon 5,5 ale nejde přečíst zdá kW, anebo HP.

Na štítku by mohl býti i rok výroby...může to být i předválečná výroba.

Důležitější, než ty údaje ze štítku, je historie firmy Josef Sousedík ve Vsetíně.
Možná někdo najde v archivu počátek výroby motorů typu T22


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Juraj Rojko 08.10.2023, 15:29
Toto vypadá na stejný štítek, takže by to měly být kW. (Po citlivém odstranění barvy by měly být údaje dobře čitelné, jsou vyražené a štítek zřejmě leptaný s reliéfem.)


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Václav Třetí 09.10.2023, 05:17
Vezměte nitroředidlo C6000, štítek omyjte a pak naneste "barvožrout" (odstraňovač starých nátěrů) na štítek. Po několika hodinách zbytky změklé barvy odstraňte hadrem a domyjte ředidlem na nitro barvy C 6000 a máte štítek skoro jako nový.

Motor bude 5,50kW - to by odpovídalo 14A při 380V

to kol. Rojko: Zajímavý motor 1,47kW 380/660V, podle hodnot by odpovídal dvojstupňovému čerpadlu domácí vodárny Sigma 32 SVA-II, nezvyklé je napětí D380/Y660V.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: František Ševčík 09.10.2023, 08:53
Je otázkou, co tazatel s motorem zamýšlí. Pokud jej chce nabídnout k prodeji, čitelné údaje ze štítku by byly velmi žádoucí a tudíž, jak píše pan Václav Třetí je zviditelnit.. Pokud jej chce provozovat doma, stačí mu na odjištění znát proud motoru a ten se dá vyčíst z natřeného štítku.
Při povrchové úpravě motoru stačilo štítek potřít tenkou vrstvou vazelíny a tu pak po zaschnutí barvy lehce setřít hadrou. A bylo po dohadech o údajích.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Václav Třetí 09.10.2023, 09:53
Při natírání nebo stříkání barvou je nejúčinější ochranou proti zalakování nápisů nebo štítků jejich přelepení plastovou isolační páskou patřičné šířky. Žádná z běžně dostupných barev ji nepoškodí natolik,  aby se buď odloupla nebo poškodila a neplnila svoji funkci. Po zaschnutí barvy ji stačí sloupnout, výsledek vypadá profesionálně.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: František Ševčík 09.10.2023, 10:31
Systém přetírání štítků motorů vazelínou, jsem viděl v šedesátých letech minulého století v navijárně, kde se denně převíjely desítky motorů různých výrobců. A byli tam takové perly jako BAŤA, LEONARD RÝZNAR Hulín ( SKART ),  ATAS, ŠKODA, SVĚT Brno, ČKD, SIEMENS-SCHUCKERT, A. E. G.,  BROWN-BOVERI aj. Co výrobce, to štítek originál.
Na povrchovou úpravu jednoho kusu motoru, je vaše myšlenka výborná a reálná. Bez výhrad s tím souhlasím.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Václav Třetí 09.10.2023, 10:53
Tenkrát nebyly plastové pásky k dispozici, pak ty první (zvané Izolepa a prodávané v papírnictví) pouštěly lepidlo hned po nalepení, takže byly nepoužitelné. Vaselina je dobrá, má ale nedostatek, že pokud s ní něco z toho, co chci nalakovat umažu, musím to znovu odmastit. Při troše šikovnosti je dnes ta páska rychlejší a její odstranění po nalakování jednodušší.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Milos Kasal 09.10.2023, 10:58
(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) vsem za rychlou odpoved. Bohuzel lepsi fotku nelze udelat ale dle vasich navodu se pokusim odtranit barvu a treba vyplave pravda na povrch...
Vsem moc (Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!).


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: Milos Kasal 09.10.2023, 11:04
Zapomel jsem dodat ze motor je na cirkularce doposavad zcela funkcni. Jenom se sichruji kdyby nahodou doslouzil at vim jakym novim motorem ho mam nahradit.


Název: Re: Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
Přispěvatel: František Ševčík 09.10.2023, 13:54
Záleží na vás, ale osobně bych novým motorem nenahrazoval. Za prvé máte určitě ELEKTROMOTOR, který je ELEKTROMOTOREM .- železo i také měď. Pokud je to originál vinutí by mohlo být provedeno ještě dynamodrátem - měď dvakrát opředená bavlnou. A pokud motoru předřadíte adekvátní ochranu, tak je nezničitelný. Můžete řezat celý den a motor neví, že pracuje. Dnešní motory mají provozní teplotu 60°C i více
Při výměně za jiný typ, nemusí sedět rozteče děr na uchycení patek motoru, průměr hřídele na řemenici. To vše by se muselo upravit. Nebo je list pily přímo na hřídeli motoru ?
Pokud by opravdu došlo k poškození motoru, např. průrazem na kostru a bylo by nutné převinutí, jen částka za měď by byla veliká, ovšem měl by jste opět ELEKTROMOTOR.