Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Proč je na výstupu frekvenčního měniče při 50Hz snížené napětí 350V?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč je na výstupu frekvenčního měniče při 50Hz snížené napětí 350V?  (Přečteno 24671 krát)
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« kdy: 09.06.2011, 08:15 »

Frekvenční měnič EMOTRON, typ VFX48-500-21CE.
Motor - standartní štítek: 200kW, 345A, 1485ot./min.
Motor - štítek pro napájení z fr.měniče: 105-175kW, 240-400V/D, 30-50Hz, 305A, 900-1500ot./min..
Kabely k motoru jsou 2x NYCWY3x120/70, délka 190m.
Napětí na vstupu frekvenčního měniče je cca 385 až 390V.

Při testech našeho nového kompresoru (zatím nepříliš úspěšných, frekvenční měnič nám při testech kompresoru na náhradní médium vypadává na zapůsobení ochrany I2t  zle) jsem si všiml, že na výstupu frekvenčního měniče je při maximálních otáčkách motoru (50Hz) snížené napětí 350V (očekával bych cca 400V).

Proč je na výstupu z měniče při 50Hz snížené napětí 350V?Technik českého zastoupení výrobce měniče, který nám měnič nastavoval, mi nedal na tento dotaz uspokojivou odpověď.

V příloze data měření stažená z frekvenčního měniče.

* Test - running - full speed.pdf (56.82 KB - staženo 467 krát.)
* Test - running - speed decreasing.pdf (56.88 KB - staženo 525 krát.)
* Test - running - speed increasing.pdf (56.97 KB - staženo 388 krát.)
* Test - running - start.pdf (56.52 KB - staženo 659 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 09.06.2011, 08:36 »

Čím jste to napětí naměřil?

Měnič má výstup sinusovku? Dobře filtrované vyšší harmonické?
Nebo je to nějaký "schodovitý paskvil"?

Běžné měřicí přístroje cosi měří. Ale je tam zásadní problém v tom, že u průběhu, který není sinusový, se měřená hodnota blíží střední hodnotě a ta se u nesinusového průběhu může dost lišit od hodnoty efektivní (ta se běžně udává jako AC napětí)
"Obyčejné" měřicí přístroje mají omezenou citlivost na vyšší frekvence, takže u průběhu generovaného "digitálně",  se nedostatečnou filtrací a velkým množstvím vyšších harmonických to často měří méně, někdo ty ukáže úplný nesmysl.

Pro zodpovědné posouzení by to chtělo nějaký analyzátor sítě, ale to není přístroj za pár set a ni za pár tisíc Kč.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 09.06.2011, 09:50 »

Měření v příloze jsou stažená z frekvenčního měniče, takže měřil frekvenční měnič.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 09.06.2011, 10:57 »

Vážený pane Kalino,
napětí na motoru může být nižši:

1) Je to dobře - protože má měnič dobře identifikovaný motor takzvaným poznávacím režimem a frekvenční měnič napětí automaticky snížil, pro úpory energií - to by bylo 0.K. Pokud si vektorový měnič změří (viz kapitola 7.3 návodu "Per forming an Identification Run"),  že motor je předimenzovaný a že mu stačí menší moment, napětí snižuje automaticky podle modelu motoru, který si na základě měření vypočítá. Potřebné napětí je hodně zhruba úměrné momentu.
(P.S. při identifikaci motoru musí být odpojena zátěž, motor sebou škube a točí malými otáčkami a reverzuje)

2) Je to špatně, protože neproběhla idetifikace motoru a jedete na poměrně kozervativní tovární nastavení měniče, nebo jste špatně nastavili do parametrů měniče štítkové parametry motoru (vz kapitola 7.1.1 návodu "One motor and one parameter set") - to by bylo u vektorového měniče  špatné jak pro motor, tak pro poháněné zařízení.

P.S.  překvapuje mne, že:
1) pro kompresor nemáte použit měnič VFX/FDU specializovaný pro pumpy, větráky a kompresory ale používáte VFX specializovaný pro dynamické zátěže mlýny, drtiče jeřáby. To se pak nemůžete divit, že soustrojí kompresoru při takových rychlých požadavcích na dynamiku vypadne na přetížení sítě. Na zrychlení kompresoru se musí polehoučku a ne takhle zostra, ty grafy rychlosti sice hezky demonstrují schopnosti dynamiky měniče a rezervu výkonu motoru, ale budí soucit s mechanikou kompresoru a s přívodem napájení. Přechody mezi rychlostmi má být hlaďounká křivka bez překmitů, tady překmitne přechod z nižší rychlosti na vyšší. Tohle není jeřáb s pružným lanem, to je kompresor pro Spolanu, obluda s velkou setrvačností pracující do protitlaku. To je turbokompresor, písťák, nebo šroubák?

2) že takto specializovano u věc řešíte do hloubky na fóru, místo aby si Vaše firma objednala technickou pomoc, nebo konzultace u nějaké konkurenční specializované pohonářské firmy.
  

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 09.06.2011, 11:39 »

Kompletní dodávku kompresoru máme od výrobce NEA, frekvenční měnič tedy dodal výrobce kompresoru. Kompresor je pístový, dvoustupňový.

Uvedení měniče do provozu nám zajišťovala firma ELPRO-DRIVE. Servisní technik byl u nás již 3x.
Provedl pouze krátkou identifikaci motoru, kdy parametry jsou měřeny injektovaným DC proudem a k roztočení hřídele nedojde. Chtěl jsem po něm rozšířenou identifikaci motoru, ale bylo mi vysvětleno že není potřeba.
Parametry motoru naprogramované v měniči jsou v souladu se štítkem na motoru (štítek na motoru pro provoz s frekvenčním měničem).

Zde na fóru to řeším, protože mě odpovědi servisního technika neuspokojují. Motor nám při testech na dusík vypadává na ochranu I2t a nevíme zda výrobce kompresoru má poddimenzovaný motor, nebo je problém někde jinde.
Je pravda, že se provozní podmínky pouze simulují a při provozu na dusík kompresor odvádí výpočtově vyšší kompresní práci než při provozu na provozní médium, ale podmínky skutečnoho provozu se simulacím velmi přibližují.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 09.06.2011, 12:42 »

Vážený pane Kalino,
DC identifikace zjistí odpor vinutí včetně přívodů, což je důležité, jsou dlouhé. Ale něco tam dobře nastavené není, asi jmenovité napětí motoru, nebo si model měnič spočítal na základě vyššího odporu vinutí nedostatečně. Jenže to záleží na firmware v měniči a servisák může, ale nemusí mít pravdu. Tady by opravdu pomohla identifikace kompletní, u pístového kompresoru to zase nebývá tak velký problém spojku rozpojit. Hlavní je si porovnat uložené parametry před identifikací po zadání štítkových a po identifikaci DC a po identifikaci kompletní. Takové ty indukčnosti, časové konstanty a impedance motoru.  Chce to někoho, kdo má zkušenosti s dlouhými přívody do výkonnějšího motoru. Někoho, kdo na základě odečtených hodnot dokáže upravit změřené parametry ručně. Já to nejsem, to musí být někdo kdo má pod čepicí a pohybuje se v pohonařině - Ing. Hynek Přikryl, CSc z Control Techniques, a.s.,  nebo ing. Richard Kocích z ADTEC s.r.o.,Brno.

Co se týče přetížení motoru na I2t, tak je dle mne hlavní úkol snížit dynamiku měniče, přechody musí být aperiodické  a ne optimálně dynamické s jedním dynamicky optimálním překmitem jako nyní. To není divu, že v těch přechodech je ze sítě odebraný pěkný ráz a posílán do motoru. Tipuji výpadky v okamžiku konce decelerace, nebo akcelerace. I to snížení napětí může být důsledkem automatické korekce  I2t pomocí snížení napětí - to záleží na firmware.
 Myslím si při skutečném médiu to bude ještě horší, bude klást menší odpor, bude menší tlumení soustavy, překmity budou větší a měnič bude více špičkově zatěžován.
Berte to ode mne jako rady do pečiva, tohle chce fakt odborníky se zkušenostmi.

 


* Spolana_1.jpg (302.55 KB, 1275x835 - prohlédnuto 1222 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 09.06.2011, 12:56 »

Motor na ochranu I2t nevypadává při akceleraci, ale při minimálních otáčkách, kdy přivíráme by-pass a simulujeme zatížení kompresoru.

Graf výpadku v příloze.

* Test - motor protection trip.pdf (50.51 KB - staženo 507 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 09.06.2011, 13:19 »

Tomu nerozumiem. Na grafe nie je vidieť žiadny nárast prúdu a menič sa okamžite začne odstavovať.
Otáčky a moment klesnú takmer okamžite k nule, ale výstupný prúd a napätie klesajú pozvoľnejšie. Pripadá mi to tak, ako keby menič neodstavil výstupný striedač, ale ešte sa snažil vybiť kondenzátory do záťaže.
Stiahnem si manuál, snáď tomu porozumiem.
Napriek tomu si však myslím, že toto je problém, ktorý by vedela posúdiť najlepšie servisná podpora výrobcu alebo ich české servisné zastúpenie.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 09.06.2011, 14:16 »

Motor na ochranu I2t nevypadává při akceleraci, ale při minimálních otáčkách, kdy přivíráme by-pass a simulujeme zatížení kompresoru.

Keď tak pozerám na ten graf, tak mi dochádza, že nerozmýšľam.
Podľa vášho úvodného príspevku je motor pripojený na menič nastavený ako motor s maximálnym prúdom 305A. A vy ho v minimálnych otáčkach pri takmer maximálnom momente dosiahnete. Po čase nastavenom v meniči sa motor vypne, pretože podľa meniča bežal v preťažení.
S najväčšou pravdepodobnos ťou budete musieť kontaktovať výrobcu motora a zistiť, či môžete motoru pripojenému na menič zvýšiť prúd.
Alebo sa spoliehať na predpoklad, že po pripojení k technológii sa prúd zníži.

A ešte ma napadá otázka: Prečo trápite kompresor zaťažovaním v minimálnych otáčkach? Vy ho budete regulovať ručne na minimálnu spotrebu energie pri maximálnom výkone? Štandardne sa meniče riadia požiadavkami na určitú prevádzkovú veličinu. Vy nebudete používať reguláciu na konštantný (žiadaný) tlak alebo konštantné (žiadané) množstvo (prietok) média?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #9 kdy: 09.06.2011, 15:11 »

Keď tak pozerám na ten graf, tak mi dochádza, že nerozmýšľam.
Palec vzhůru
Kolega Revús na to kápnul.
Mne to na první pohled hned také netrklo, říkal jsem si 345A tam ještě není....
A ono je nastaveno 305A pro měnič. Je to jasné. A napětí na motoru je v tom nevinně.

Ale jestli tam máte PTC ochranu, jel bych spíše přednostně na ni a proud motorem zdvihnul někam k 315-320A.
I2t ochrana je zase nenahraditelná při těžkém rozběhu, kdy se mohou ve vinutí  motoru vytvořit horká jádra než se teplota ve vinutí rozloží.
Pro trvalý běh bych zase preferoval PTC ochranu. On pístový kompresor i pěkně hřeje, zvláště dvoustupňový, to budete někde na 20-30 barech a radiační teplo ze stlačeného plynu se nepříznivě šíří i do motoru i když tam bude mezichladič.
Máte 2 sady parametrů, po rozběh, kdy bude mít v první sadě přednost I2t ochrana se pro běh od jistých otáček a času můžete přepnout na druhou sadu parametrů s předností PTC a vyšším proudem I2t. A PTC čidlo je jediná věc, co zajistí spolehlivě ochranu i z radiačního tepla, bývá i dobře ve vinutí umístěné. Jen nastavte dobře do měniče tepelnou odolnost vinutí.
Pokud to není výbušný plyn a nehlídá se povrchová teplota motoru, tak to s oteplením z harmonických nebude tak zlé. Tam hodně záleží na modulační frekvenci PWM, jste v průmyslu, to můžete s frekvencí šibovat do minimálních ztrát na motoru.

Jelikož jedete na 60% otáčky, tak se poohlédněte po cizí ventilaci k motoru. Je účinnější, dá se lépe směrovat, sání se dá dát dále od radiací zasaženého prostoru a na technologii zbude více cenné energie z měniče ušetřené z ventilátoru.
Při 60% je sice menší napěťové namáhání vinutí, ale proud do motoru je více deformovaný, jsou větší ztráty v železe. Jiný mechanický převod by byl lepší, ale úpravou škrcení sání kompresoru se určitě dostanete na vyšší otáčky, on ten bypass není moc vypovídající zátěž, přece jen plníte kompresor stlačeným plynem a jde o jakýsi boosterkompres or. Provozní stav bude hodně jiný. Škrcením sání sice klesá účinnost stlačování, ale když si pohlídáte škrcení jen na úroveň, aby se nepřekračoval nastavený proud, tak to asi nebude tak kritické.  

Vy nebudete používať reguláciu na konštantný (žiadaný) tlak alebo konštantné (žiadané) množstvo (prietok) média?
Jestli ano, tak stejně musíte snížit dynamiku, jinak to bude kmitat a otáčky se budou třepotat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 10.06.2011, 08:07 »

Kompresor regulujeme na konstantní tlak. Při nízkém výkonu bypassem při minimálních otáčkách motoru a při vyšším výkonu regulaci přebírá frekvenční měnič.

Spoléháme se opravdu jak píše p.Kurka spíše na ochranu PTC termistory, takže v současné době máme ochranu I2t nastavenou na 110% s časem 60s. Zatím žádáme o vysvětlení výrobce kompresoru a chystáme se na další test.

Trochu mě rozčiluje snížené napětí při maximálních otáčkách (50Hz). Pořád mi není jasné, proč je tak nízké. Vždyť se tím bude zvyšovat proud motoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 10.06.2011, 11:41 »

Trochu mě rozčiluje snížené napětí při maximálních otáčkách (50Hz). Pořád mi není jasné, proč je tak nízké. Vždyť se tím bude zvyšovat proud motoru.

To neovplyvníte. Reguláciu napätia si robí menič sám. Pokiaľ mi je známe, tak je pre menič podstatné dosiahnúť žiadaný (potrebný) točivý moment na hriadeli a záleží na jeho firmware ako to dosiahne.
Menič je nastavený na vektorové riadenie a to je využívané na "DTC" (direct torque control - priame riadenie momentu). Ak by bol nastavený ako skalárny (V/Hz),  tak by bola pre neho podstatná frekvencia, čiže otáčky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Náhrada stej.motoru za asyn.motor s frekv.měničem.
 Mereni impedance za frekvencnim menicem
 Jak odstranit unikající proud frekvenčního měniče?
 Jaké potřebuji předpisy a normy k prodeji frekvenčního měniče?
 Průřez vodiče mezi pojistkou a frekvenčním měničem
 frekvenční měnič vs. proudový chránič
 Jaká může být nastavena min/max frekvence na frekvenčním měniči motoru?
 Má být propojen motor z frekvenčního měniče napojen samostatnými vodiči?
 Dokáže mi někdo říct a vysvětlit systém frekvenčního měniče?
 DUPLICITA - Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Jak zapojit frekvenční měnič 3PH 230V?
 Uvažovat motory s FM při výpočtu zkratových proudů?
 Lze řídit 2f. asynchroní motor frekvenčním měničem?
 Jaký frekvenční měnič postačí pro stolní soustruh s 3f motorem 700W?
 Bude 3f prům. šicí stroj napájený z 1f frekvenčního měniče mít dostatečný výkon?
 Je možné připojit 1f motor za frekvenční měnič?
 Jak řídit otáčky ventilátoru (asynchronní motor s rozběh.kondenzátorem)?
 Je možné řídit otáčky motorkompresoru?
 Ako funguje frekvencny menic ?
 Jak nejlépe rozbíhat motor čerpadla o výkonu 5,5 kW?
 Je vadný frekvenční měnič, když občas "vyrobí" napěťovou špičku?
 Jak obnovit činnost "zaseknutého" frekvenčního měniče Omron?
 Lze použít frekvenční měnič k ovládání elektromotoru od nulových otáček?
 Jak rozbehnout jenofazovy motor na 3f frekvencnim menici?
 Jakým způsobem řešíte nouzové zastavéní u frekvenčních měničů?
 Jaký může nastat problém při zapojení více frekvenčních měničů v jednom kabelu?
 Je možné na frekvenčním měniči nastavit vyšší výstupní napětí než je vstupní?
 Mohu použít třífázový frekvenční měnič pouze na jednu fázi?
 V jakém případě použít AC tlumivku u frekvenčního měniče?
 Jak vyřešit měkký start u 3f kompresoru tepelného čerpadla?
 Jaké máte zkušenosti s frekvenčními měniči LG Starvert iG5A?
 Jak určit vstupní jistič k frekvenčnímu měniči?
 Mohu třífázově napájený frekvenční měnič napájet jednofázově?
 Je frekvenční měnič pohonu výtahu spotřební materiál?
 Co znamená hlášení NO LOAD u frekvenčního měniče?
 Jak vyčíslit návratnost frekvenčního měniče?
 ABB: Naděžda Pavelková o pohonech nejen v průmyslu
 Jak řešit nevhodně zvolený kabel pro dálkové ovládání frekvenčního měniče?
 Jak snížit proudový ráz pulsního měniče přes vypínač?
 Jaký frekvenční měnič zvolit k elektrickému navijáku?
 Frekvenční měniče společnosti Vacon
 Lze napájet třífázový motor z jednofázové centrály a pak frekvenční měnič?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jaký nejmenší motor lze řídit frekvenčním měničem Yaskawa cimr-f7a42p2?
 Jak zapojit frekvenční měnič Altivar?
 Je ve frekvenčních měníčích funkce řízení otáček motoru podle jeho zatížení?
 frekvenční měnič - unikající proud je vysoký, jak řešit?
 Je ovládací napětí z frekvenčního měniče bezpečné?
 EATON: Frekvenční měniče PowerXL DC1
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Může být u FM kombinace stíněného a gumového nestíněného kabelu problém?
 Jaký je vliv nenastavených otáček na životnost měniče?
 Může nestíněný kabel od frekvenčního měniče způsobit nebezpečný ohřev?
 Jak snížit proudový náraz jednofázového motoru 5,5kW?
 Měřím správně proudy na výstupu frekvenčního měniče?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Nové střídavé frekvenční měniče PowerFlex 755T zvyšují produktivitu a snižují náklady na energii.
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Řízení pohonů s frekvenčními měniči řady PowerFlex 4M
 Proč u frekvenčního měniče Schneider ATV312HU40N4 se motor nezastaví zcela?
 Jak připojit frekvenční měnič k elektromagnetickému vibračnímu zásobníku?
 Je možné, že frekvenční měnič mi sebral část výkonu a krouťáku?
 Jak nastavit V/f charakteristiku frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 Poskytl by někdo schéma frekvenčního měniče 3-15 kW?
 EATON: Katalog Spínání a jištění elektromotorů
 Pomohl by frekvenční měnič elektrocentrále v rozběhnutí ponorného čerpadla?
 Frekvenční měniče Bosch Rexroth
 EATON: Frekvenční měniče PowerXL lze nyní ovládat mobilním zařízením!
 Podle čeho vybrat typ frekvenčního měniče k čerpadlu?
 Jak řídit více strojů jedním frekvenčním měničem?
 Mohu použit v prašném prostředí frekvenční měnič v krytí IP20?
 Dochází ve frekvenčních měničích k průrazům IGBT vlivem teploty, nebo stáří?
 Dva bloky systémů frekvenčních měničů v Japonsku dodá ABB
 Proč je start motoru se softstartem horší než bez něj?
 Objasní mi někdo provoz motoru s frekvenčním měničem?
 Lze na FM Altivar 12 zobrazit počet otáček motoru?
 Jak ovlivní frekvenční měnič odběr proudu?
 Nová řada frekvenčních měničů PowerXL
 Frekvenční startér vs. Frekvenční měnič – řízení pohonu snadno a levně
 Může ovlivnit frekvenční měnič vlastnosti prvků v silovém obvodu?
 Jak pomocí frekvenčního měniče zvýšit otáčky při sepnutí kontaktu?
 Je možné u nás použiť frekvenčný menič s napájaním 3x240V?
 Frekvenční měniče PowerXL DM1
 Co může způsobovat poruchu EPHO u FM Blemo?
 Jak u frekvenčního měniče funguje brzdný odpor při brzdění motoru?
 Dá na výstupu frekvenčního měniče použít transformátor místo motoru?
 Co vše se musí uvažovat při dimenzování vedení za frekvenčním měničem?
 Omezovač zapínacího proudu 400V
 Ptali jste se na novou řadu frekvenčních měničů DM1
 Kdy je potřeba použít síťový filtr a síťový reaktor k frekvenčímu měniči ?
 Který frekvenční měnič má externí napájení meziobvodu popsané v dokumentaci?
 Je možno použít jeden měnič na více motorů bez přenastavování parametrů?
 Jak zapojit ovládání frekvenčního měniče SAKO SKI 780 pomocí tlačítek?
 Zmenší se výkon 3fáz el. motoru při připojení přes frekvenční měnič?
 Jaké parametry musím znát pro výběr vhodného měniče?
 Kolika ampérový jistič mám zvolit pro frekvenční měnič?
 Vytknuli by jste něco k frekvenčním měničům CONTROL TECNIQUES C200?
 Proč je proud na vstupu frekvenčního měniče nižší než na výstupu?
 Jaký je rozdíl v momentu při použití 3f a 1f frekvenčního měniče?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.