Název: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Patrik Dedík 04.04.2015, 18:17 Robím rd na kľúč ako elektro časť a investor chce aby som rd vyzbrojil ističmi, chráničmi zn. Kanlux. Ja som proti aj som mu to vysvetlil, ale že to bude dobré a hrá tam rolu hlavne cena. Poradte čo stým resp. neni nejaká lepšia kvalitnejšia značka kde neni veľký cenový rozdiel? Potom by som ho možno presvedčil. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Miroslav Minařík 04.04.2015, 22:13 Nerozumím vám. Když chce klient Kanlux, dám tam Kanlux. Pokud je to jeho přání, tak co řešíte? Máte starost o funkčnost? Bezpečnost? Pokud je Kanlux schválen pro ČR a klient ho chce, tak jediné, co vás může trápit je výška možné marže na zboží. Toť vše. Ale předpokládám, že obchodovat umíte a případný výkyv umíte vyrovnat jinde. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: František Sichinger 04.04.2015, 22:39 Jen bych ho písemně upozornil na kvalitu a pofidérni spolehlivost tohoto výrobku, aby až se mu to začne sypat náhodou nezapomněl co si na vlastní přání objednal. Případný opravy ať si taky hezky zaplatí. (zle)
Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Miroslav Minařík 04.04.2015, 22:49 Jen bych ho písemně upozornil na kvalitu a pofidérni spolehlivost tohoto výrobku, To byste se odváil dát písemně? To by byl velice laciný důkaz až by vás Kanlux žaloval pro pomluvu, nemyslíte?Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Fuk Tomáš 04.04.2015, 22:54 Já bych to řešil trochu jinak. Udělal bych mu cenovou nabídku na např. dvouletou záruku, se servisem na místě do nějaké definované doby. A to ve dvou variantách - s komponentami, které bych naprojektoval já, a pak s komponentami, které si naporoučel zákazník. A vidělo by se, kde je úspora.
Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: František Sichinger 04.04.2015, 23:19 I třeba tak. Jen z vlastní zkušenosti ( mimo jiné nikdo a nikdy mne nedonutil koupit a namontovat tuto značku) když se někde něco vysype, tak je to v so, ne, ve svátek...
a je tředa vyměnit nepřevádějící jistič, stykač FI... je to naprosté většině tato značka. Pochopitelně, ten kdo to namontoval a za pět prstů kopil a za cenu kvalitnější značky prodal zákazníkovi momentálně jaksi nemá čas aby si vyřešil záruku. To mne pochopitelně nezajímá a zákazník si zaplatí nový kus. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Jiří Schwarz 04.04.2015, 23:42 ... cenovou nabídku na např. dvouletou záruku, se servisem na místě do nějaké definované doby. A to ve dvou variantách ... Už tady může vzniknout zajímavý rozdíl, pokud elektrikář jako pravidelný zákazník (velko)obchodu má nějakou šikovnou slevu, kterou ale nevyužije, pokud půjde "značku nepreferovanou příslušným obchodem" koupit jinam.Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Patrik Dedík 05.04.2015, 04:52 [ Ano mám starosť o funkčnosť. Potom bude za mnou investor chodiť, že zákazník neni spokojný že mu to padá a ja budem ako najväčší ... že ako som to spravilPokud je to jeho přání, tak co řešíte? Máte starost o funkčnost? Bezpečnost? Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Václav Třetí 05.04.2015, 08:35 Namontovat Kanlux, to je jako mít hliníkový majzlík.
Investorovi zkusit vysvětlit, kde je problém a pokud to nepomůže, nejlépe vzít nohy na ramena. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Jan Franěk 05.04.2015, 08:46 Namontovat Kanlux, to je jako mít hliníkový majzlík. Investorovi zkusit vysvětlit, kde je problém a pokud to nepomůže, nejlépe vzít nohy na ramena. Souhlasím. Myslím že peníze se dají velmi slušně vydělat i tím, že řeknete občas prosté a jednoduché NE! Pokud by jste přece jen měl nějaký důvod k tomu, vyhovět tomuto pánovi, Nechte ho klidně tyto jističe koupit s tím, že za ně neponesete tímto žádnou záruku. Maximálně na samotnou montáž. Sám jsem to již několikrát použil, k mé plné spokojenosti, což se nedá říci o některých z těchto „spořivých“ zákazníků. Nevyplatilo se jim to v cca 40-50% případů, kdy rozdíl v jističích nepokryl ani náklady na první servis, již v prvním roce. Možná sem někdy vložím pár fotek (jestli je v tom množství dohledám) jak vypadá takový, trochu zatěžovaný šrot, po půl roce provozu. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Jiří_Hrubý 05.04.2015, 10:48 Kanlux si vytvořil hodně mizernou pověst, zaslouženě. Nicméně jistá evoluce u nich probíhá, ale v té cenové relaci z principu nelze čekat zázraky.
Vím o několika rozvaděčich osazených Kanluxem, no, pokud nejsou zatěžovány dlouhodobě nadoraz, vydrží. Při hodnotách blížících se Ijm některé bzučí a pískají, po tvrdém zkratu se někdy zhorší přechodový odpor natolik, že je zapotřebí výměna. Že vybaví dříve je asi sichr výrobce který má zabránit dlouhodobému přetížení jističe, což v některých případech nemusí být naškodu, zvláště když si někdo svépomocí přezbrojí bytový rozvaděč se třemi jističi plný hliníku. Ale jsou levné, schválené takže kdo chce kam... Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Miroslav Minařík 05.04.2015, 12:50 Ano mám starosť o funkčnosť. Potom bude za mnou investor chodiť, že zákazník neni spokojný že mu to padá a ja budem ako najväčší ... že ako som to spravil Asi jak to napsal Tomáš Fuk. Z pohledu právníka, který mi mne chtěl žalovat, že šířím nepravdu o jeho značce bych udělal dvě cenové verze, při které bude něco podstatně výhodnější. Pokud tam bude značka která vám vyhovuje. To je seriózní a na trhu naprosto normální.Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: IM 05.04.2015, 13:06 Robím rd na kľúč ako elektro časť a investor chce aby som rd vyzbrojil ističmi, chráničmi zn. Kanlux. Naivně se domnívám, že uvedené přístroje montuje výrobce rozvaděčů či rozvodnic. :'(Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Jan Alin 05.04.2015, 13:33 Já tyto situace řeším tak, že si zákazník požadovaný výrobek koupí sám a já mám záruku jen za montáž. Vadný přístroj ať si reklamuje sám a nese sám i náklady na výměnu.
Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: František Sichinger 05.04.2015, 14:22 Nevím jak to mají na slovensku ošetřeno uvedením výrobku na trh, ale u nás platí zákon 22 a rozvaděč by měl splnit požadavky ČSN EN 61439 dle využití.
Rozvaděč je výrobek pokud má víc než jeden prvek. Takže zákazník si může koupit, ale kdo mu ho složí a vybaví náležitostmi, pak je to problém i s tou zárukou. Řekl bych že kdo uteče vyhraje. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Jiří Kovář12 05.04.2015, 22:17 Mno pokud je to přání zákazníka a vy máte ze zkušebny jistě přezkoušení výrobku aby jste vydal štítek na rozvaděč nevidím v tom žádný problém ...
Pokud nemáte a skládáte je na koleni je to věc kapánek jiného charakteru než že bych řešil obecně jističe Kanlux. postavil jsem na nic celej hotel v Jihlavě v roce 2005 a zatim žádná reklamace či nutnost výměny .... Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Milan Hudec 05.04.2015, 22:49 Co vås k výběru značky vedlo?
Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Michael Tejčka 05.04.2015, 23:06 Co vås k výběru značky vedlo? Dobrá otázka, zajímá mě to taky, i s příběhem. Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: Radek Červený 05.04.2015, 23:45 Podobnou situaci jsem kdysi řešil u Brilumu, na kterém zákazník trval a nechtěl si to nechat vymluvit, že je to šrot.
V kolonce svítidla bylo stroze uvedeno, že Brilum nedodáváme, ale rádi jej namontujeme, když si ho dodá a uvedena pouze cena za montáž. Tečka. Nemusím dodat všechno, k tomu mě žádná legislativa nenutí. Ani k tomu, že musím dodat něco, na čem vyteču z hlediska režijních nákladů a záruky. A když se to zákazníkovi podá slušně a srozumitelně, nemám s tím problém. Obchod mě naučil jednu věc. Vydělat na odmítnuté zakázce. Má to své kouzlo ;) Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux? Přispěvatel: František Sichinger 07.04.2015, 15:53 Dnešní úlovek. Když opomenu vše ostatní, tak když jsem přijel na opravu že nejdou zásuvky, tak nepřeváděl jeden kousek a když jsem jeden vyměnil, tak nepřeváděl druhej.
Vyměnil jsem je za Kanlux. Zákazníka ve faktuře upozorním, že toto provedení rozvaděče neopovídá platným ČSN a je nutná výměna za typově ověřený kus.. Už vím jak to dopadne. |