Oliver Mička
Offline
Automatizácia
|
|
« kdy: 30.04.2010, 23:40 » |
|
Staršia vodárnička z čerpadlom Sigma s motorom 0,8kW/400V ma na telese zásobníka vody nejaký stykač ktorého kontakty sú v olejovom kúpeľi. Označenie má HMG 56a z toho stýkača sa začalo dymiť až vypadol istič B16/3. Nad ním je niečo ako tlakový spínač alebo plavák. Viete mi niekto o tom "stýkači" povedať viac ? ps: to že by tento obvod mal byť napájaní cez prúdový chránič kvôli vode a motor chránený motorovým spúšťačom ja viem-a pracuje sa na tom. #105# Otázka "Ochrana motora alebo len stykač s ručným ovládanim." Asi špatný den! Moje dcera ve čtvrté třídě otázku tvořit umí.
|
- Projektovanie a programovanie PLC (Rockwell,Siemens,atd). - Meniče a pohony. - RaM. - Elektroinštalá cie do 1000V.
|
|
|
|
|
|
|
Filip Dobiáš
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 01.05.2010, 13:43 » |
|
Je to elektromagneti cký olejový stykač, který má i tepelnou nadproudovou ochranu. Tepelná ochrana se nachází pod tou destičkou se svorkama, kam se připojuje přívod sítě, vodiče od čerpadla a tlakového spínače. Stykač je ovládaný jednopólovým tlakovým spínačem. Olej ve stykači vlhne a má být pravidelně vyměňován (transformátoro vý olej BTS, ČSN 65 6845). Důvod toho proč kouří může být ten, že čerpadlo by mohlo mít poruchu, odebírá větší proud, který ohřívá tepelnou ochranu ve stykači. Na tu ochranu se mohl dostat nedopatřením olej ze stykače nebo jiná nečistota která se vypaluje a kouří. Takže doporučuju proměřit čerpadlo a vyměnit staré přístroje za nové (trojpólový tlakový spínač a motorový spouštěč).
|
Sám-li spravuješ - více škody naděláš; zavolej dborníka a máš po starosti
|
|
|
Josef Pentoda
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 01.05.2010, 20:22 » |
|
Podle obrázků se bude jednat o starou vodárnu „Lido“ z počátku 70 let minulého století. Tato vodárna měla jednu zvláštnost. K zajištění dostatečného objemu vzduchu používala plovák na odpuštění většího objemu vody dodané čerpadlem. Provozní tlak byl : vypínací podle provedení ( Lido a Lido1 byly dva druhy) max.2,1atm. A zapínací 1,2atm. Její velkou předností je silně žárově zinkovaná nádrž. Vše jsem demontoval nahradil mechanický tlakový spínač magnetickým 3polovým na 3,5atm. Vyměnil pojistný ventil. Přebytečné otvory zaslepil. Seřídil čerpadlo na přisávání vzduchu. To ukázalo jako nedostatečné tak jsem do jednoho šroubení zavařil trubičku s ventilkem z automobilové duše a jednou za čas připumpuji vzduch. Nelaborujte nemá to cenu je zázrak, že to ještě chodilo. Dodnes ji používám. Jinak platí co napsali kolegové.
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #6 kdy: 01.05.2010, 22:25 » |
|
Nejsem zastánce takových to oprav u starých el. zařízení...pok ud je zařízení schopné dalšího provozu tak vyměnit za nové díly /i když bude problém v závitech/..dnes jde všechno nahradit novými spolehlivými přístroji.... Vždycky říkám mladým ,instalatér může u baterie vyměnit těsnění, elektrikář by měl prvek vyměnit za nový ,bezpečný...
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Josef Pentoda
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 01.05.2010, 23:22 » |
|
Nejsem zastánce takových to oprav u starých el. zařízení...pok ud je zařízení schopné dalšího provozu tak vyměnit za nové díly /i když bude problém v závitech/..dnes jde všechno nahradit novými spolehlivými přístroji.... Vždycky říkám mladým ,instalatér může u baterie vyměnit těsnění, elektrikář by měl prvek vyměnit za nový ,bezpečný... Tc> František Šohajda. Možná jsem to špatně napsal, nebo jste to přehlédl. Doplnil jsem o vaše připomínky. Její velkou předností je silně žárově zinkovaná nádrž. Vše jsem demontoval nahradil mechanický tlakový spínač magnetickým 3polovým na 3,5atm. (použito místo stykače). Jištění motoru jističem J7K v hliníkovém krytu. Takže el. vybavení vyměněno a problém v závitech není. Jsou mentické, nebo G. Vyměnil pojistný ventil. Přebytečné otvory zaslepil. Nelaborujte nemá to cenu je zázrak, že to ještě chodilo. Dodnes ji používám. Jinak platí co napsali kolegové.
|
|
|
|
Miloslav Dunda
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 02.05.2010, 01:20 » |
|
U stykačů HMD byla zanedbána určitě údtžba, jak byl nainstalován, tak už nikdo nehlídal hladinu trafooleje, natož aby jej občs vyměnil. Domnívám se, že to je celý problém.
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #9 kdy: 02.05.2010, 06:36 » |
|
TO:Pentoda Měl jsem na mysli že zařízení (tlaková nádoba) bude v pořádku a jen se pokazí el. instalace.... Také jsem to před pár lety vyměňoval za nový typ....a jede dodnes... Jen mě musel udělat redukci soustružník (chvilka práce), jinak výměna bez problémů...
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
Josef Pentoda
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #11 kdy: 02.05.2010, 12:50 » |
|
To>oliver Použil bych 3 fázový motor pro jeho lepší vlastnosti a spolehlivost v zhledem k většímu tlaku spínání.
|
|
|
|
|