Já si myslím, že když je spojitost obou kolejnic menší než 0,1 ohm tak se nemusí dělat ochrané pospojování.
No vezměme to selským rozumem. Odpor je přímo úměrný délce a nepřímo úměrný průřezu. Kolejnice je vodivá a kovová konstrukce propojení obou kolejnic také. Stačí si představit jak kolejnice vypadá a jakým materiálem jsou asi propojené a na kolika místech a je jasné že odpor 0,1 Ohm je tak trochu mimo realitu. Množství propojů, pravděpodobně svárů, nebude malé a jejich průřez také ne. Takže ověřit spojitost lze pouze přístrojem který je schopen měřit větším proudem (řádově několik ampér až desítky ampér). Pak by lze konstatovat že měřením byly zjištěny nějaké rozumě interpretovate
lné hodnoty.
Vyvstává otázka zda RT vůbec nějaké měření prováděl a jak. Pokud se snažil měřit pospojování proudem 200 mA, tak je to na pováženou. Nehledě na přechodové odpory měřících hrotů. U kolejnic, či konstrukčních částí strojů lze předpokládat naměření malých hodnot, ale právě přechodové odpory měřících hrotů jsou mnohonásobně vyšší, než odpor měřeného pospojování, čímž naprosto znehodnocují měření.
Ale zpět k dotazu. Zeptejte se RT na základě čeho doporučuji provést propojení obou kolejnic a jak k tomuto závěru dospěl, zda měřením, nebo jen prohlídkou či obojím.
Obvykle bývají obě kolejnice uzemněny přímo na zemnící soustavu, nebo propojeny konstrukcí haly. Z hlediska ochrany před úrazem elektrickým proudem ale i ochrany před bleskem je nutné mít vodivé části přístupné dotyku uvedeny na stejný potenciál. Takže pospojovány by měly být obě. Jakým způsobem mají být propojeny (vodičem, nebo přes konstrukci haly) má být jasné z dokumentace.
Reálně by se měl na takovém zařízení RT doměřit maximálně několika desítek miliOhmu. Prakticky ale u masivních konstrukcí strojů nelze ověřit samostatné pospojování. Vždy to bude množství paralelně řazených odporů nejen pospojování, ale i například vlastního jeřábu, ze kterého je vyveden ochranný vodič napájení a další paralelní odpory konstrukcí na nichž jsou připevněna další elektrická zařízení vodivě spojených s kolejnicemi právě přes konstrukce.
Osobně si myslím, že spojením nic nezkazíte a pokud RT není schopen své doporučení podložit pádnými argumenty, budete mít od něho klid a příště jej vyměňte.