Pravděpodobně bude špatná některá z patic, a to jak startérové, tak i zářivkové. Občas se udělá svod a je to typ závady, která se obtížně dohledává. Podívejte se důkladně na zapojení strtéru v okruhu a zjistíte, od kud kam máte hledat. Poškození vodičů od stratérové patice je dost nepravděpodobn é, a když na 100pro to nikdy nejde říct.
Zářivková patice tvoří se startérovou paticí jeden kompaktní plastový celek. Oňufal jsem to komplet a nic podezřelého jsem nenalezl. Tím samozřejmě nevylučuji, že jsem něco přehlédl...
Může být také nepatrný svod na tlumivce, strtér ji přes vlákno trubice zkratuje a přerušováním vzniká napěťová špička, která zapálí výboj v trubici. Při této špičce může dojít ke svodu, který vybaví RCD.
Myslím, že to tento stav nebude. Startér byl ve stavu "trvale sepnuto", čili zářivka pracovalav režimu žhavivka.
Jinak předpokládám, že pokud jsou tyto zářivky v dílně s točivými stroji, tak je tam vyřešen stroboskopický efekt. Uvádím to jen na okraj, protože tuto dílnu nemohl dělat soudný elektrikář, když tam dá centrální chránič vč. zářivkového osvětlení
Co se soudnosti týče, asi máte recht.
Jedno osvětlovací těleso jsem musel na místě celé rozebrat a vyčistit (špatně založena těsnící pryž na krytu způsobila prachovou invazi dovnitř). Když jsem uviděl přívodní drát černé barvy, kterak je na svorce "L" svítidla spojen s vodičem barvy modré a tento pokračuje do kamsi, tak jsem se na místě domluvil na průzkumu a zjištění aktuálního stavu zapojení světel a následně objednání někoho, kdo to dá do cajku včetně revize...